Oldřichovský Špičák

Na trasu vyrážíme docela pozdě, ale to nevadí, nebude to dlouhá ani příliš náročná trasa. Po celý den se věnujeme hlavně fotografování podzimní přírody, jednak krajinné scenerie, jednak makro fotografie.

Nejdříve stoupáme od vlaku (Oldřichov v Hájích - žst.) po silnici do Oldřichovského sedla. Potom pokračujeme po zelené značce kolem skal Sněhulák, Gorila, Oldříšek, Skalní brána, Hřib a k pěkné vyhlídce zvané Skalní hrad.

Na rozcestí Hřebenový buk vyměníme zelenou značku za žlutou a zdoláme poslední výstup, a to na Špičák. Lepší je nazývat ho Oldřichovský Špičák, protože v Jizerských horách je ještě jeden, a to Tanvaldský Špičák, který se v mapách také píše jen "Špičák".

Ze skály na vrcholu je trochu výhled, z velké části je ale zakryt stromy. Přesto si to tu moc užijeme - sluníčko se pomalu uklání k západu a daří se nám fotoaparátem zachytit podvečerní atmosféru, zlatavé listí nebo černé větve na pozadí světlé teplé oblohy. Největší překvapení dne nás čeká jen kousek před Albrechticemi - po cestě před námi kráčí jelen.

Odjíždíme autobusem z Albrechtic u Frýdlantu. Vyšlo nám to na něj krásně - přišli jsme na zastávku chvíli před tím, než se setmělo a čekat jsme museli jen asi čtvrt hodiny.
Poslední aktualizace: 29.11.2017
Oldřichovský Špičák na mapě
Autor: Ihiva

Příspěvky z okolí Oldřichovský Špičák

Západní část Jizerských hor-Oldřichovský Špičák
JIZERSKOHORSKÉ BUČINY - OLDŘICHOVSKÝ ŠPIČÁK/724 mnm./Můžeme začít…
Pondělí 30. 8. 2021 Večer i v noci bylo o malinko tepleji. A to jsme už…
Od žst. Oldřichov v Hájích  dojít po modré k rozcestníku Hřebenco…
Rozcestník stojí v Albrechticích u Frýdlantu na vrcholu stoupání hlavní silnice, která vede z Mníšku do Frýdlantu a kříží místní…
Gravitační přehrada Mlýnice na Albrechtickém potoce v povodí Lu…
Při nedávných povodních bylo často skloňováno jméno přehrady, která se…
Přehrada Fojtka na potoce stejného jména v povodí Lužické Nisy …
Nádherné a velkoryse udělané 18-ti jamkové hřiště. Je značně členité s…
Západní výběžek Albrechtického hřbetu Jizerských hor. 3km západně od…
Město Raspenava leží ve frýdlantském výběžku, 6 km jihovýchodně od Frýdla…
Frýdlant
Frýdlant je monumentální hrad s vysokou válcovou věží a zámek, který se…
Bedřichovská přehrada na Černé Nise je nejvýše položenou přehradou v Čech…
Zámek Frýdlant , doporučuji jako prostředek automobil, pokud výlet…
Frýdlant leží v Libereckém kraji, severním směrem od města Liberce. Frýdl…
Hejnice
Nejznámější poutní místo v oblasti Jizerských hor. V dvouvěžovém chrámu N…
Na potoce Velký (Černý) Štolpich, který protéká NPR Štoplichy, se nachází krásné vodopády. Je zde také jeden z největších vodopádů u nás. Odsud se…
Chrastava leží v Severních Čechách, severozápadně od města Liberec. Městečko se rozkládá v údolí pod vrcholky Jizerských hor a u…
Botanická zahrada Liberec
Jedna z nejznámějších botanických zahrad v republice s nově rekon…
Před rokem 1897 býval jedinou vodní nádrží v Jizerských horách.…
ZOO Liberec
V roce 1919 vznikla nejstarší Zoologická zahrada na území České r…