Nil

Vyjeli jsme na výlet kousek za Alexandrii směr Domieeta do města Rosseta.

Městem protká jedna odnož Nilu, který se rozvětvuje a jedna část teče Rossetou a druha vede přes Domieetu. Čekala jsem zelenou břečku, která bude páchnout..Po krátkém zabloudění a hledání kýžené řeky jsme našli modrou hladinu honosného Nilu .
Sice byl po obležen loděmi, rybáři ale pohled to byl úžasný. K deltě Nilu jsme nejeli, neb je to ohraničeno jako přístav pro rybářské lodě, ale i tak byl výlet úspěšný.
Po cestě zpět jsme míjeli banánovou a datlovou alej. Datlové palmy asi všichni známe, neb je to klasická vysoká palma, ze které visí obrovské hrozny datli.Tady v Alex se pěstují 3 druhy..červené, hnědé a žluté.Protože datle začínají zrát, tak jsme ochutnali červené..ale chyběla jim typická sladkost, kterou prý dostanou po prvním dešti. Jak je to možné nevím..ale nezbývá než věřit :)
Banánová alej byla pro mne veliké překvapení..nikdy jsem se nezajímala, jak vlastně kvete banánovník..ale to co jsem viděla mě překvapilo.Květ banánovníku je velký, pevný a červený..dorůstá tak 50 cm..a zraje pul roku..po té, praskne (prý je to rána) a vyplivne banánky ve dvou řadách..které zrajou, dorůstají..a na konci se začíná tvořit další květ...a situace se za půl roku opakuje.Tady máme malé banánky, občas jsou k vidění i v ČR.
Jsem zvědavá kolik zajímavostí mě tady ještě čeká :)