Národní park Plitvice

Pokud budete projíždět Chorvatskem přes Kalovac směrem do Splitu nebo do Dubrovniku, doporučujeme se zastavit v Národním parku Plitvice. Je nutné počítat s tím, že prohlídka celého parku Vám zabere minimálně 5 hodin, spíš celý den. Dá se samozřejmě zkrátit jízdou na lodi a místním autobusem, ale o hodně přicházíte. Komplex Plitvických jezer byl vyhlášen Národním parkem už v roce 1949. Součástí parku je 16 velkých a malých jezer s nádherně čistou modro-zelenou vodou a nespočet vodopádů a kaskád. Soustava jezer je umístěna v hlubokém kaňonu a nádherné přírodní scenérie ještě dokreslují bílé svítící vápencové stěny. Celým areálem se táhne nespočet chodníků, zaručujících pohodlnou chůzi i pro děti a starší lidi. O celé oblasti by se dalo psát hodně dlouho, ale ani text ani fotky nedokážou nahradit skutečný zážitek z návštěvy této oblasti.

Poslední aktualizace: 8.7.2003
Národní park Plitvice na mapě
Autor: pavel

Příspěvky z okolí Národní park Plitvice

Plitvická jezera
Plitvická jezera se nacházejí v Chorvatsku poblíž hranic s Bosnou a Hercegovinou, většina návštěvníků z Čech volí tento výlet buďto…
Plitvická jezera jsou nejznámějším národním parkem v…
Celý závěrečný díl dalmácké epopeje bude věnován lokalitě tvořené…
Chorvatsko: Národní park Plitvická jezera, mlýny Slunj - Raztoke …
Komplex Plitvických jezer byl vyhlášen Národním parkem už v roce 1949.…
Byl  by hřích cestou z letních cachtaček v Chorvatsku  nepřibrzdit …
Vydala jsem se autobusem s CK na jednodenní výlet do Národního parku Plitvická jezera. Cesta z Brna trvala asi 8 hodin s přestávkami na benzínkách. …
První den našeho zájezdu Po stopách Vinnetoua a Old Shatterhanda s…
Zdravim cestovatele. S pritelkyni jsme se rozhodli prodat vse co mame,…
Návštěvu známých Plitvických jezer je vhodné doplnit o zastávku ve městě Slunj severně od jezer. Hned vedle se nachází část Rastoke …