Na túru ze sedla Sella

Sedlo Sella /2242 m/ odděluje v Dolomitech skupinu Sella a skupinu Langkofel.Je zde chata, velké parkoviště, zastávku tu má linkový autobus. Poblíž je stanice zajímavé malé kabinkové lanovky, která vede do sedla k chatě Demetrhütte /2681 m/. Prochází tudy silnice z Canazei do Corvary.

Zlákala nás mohutná skalní hradba skupiny Langkofel, tvořená pěti samostatnými divoce rozeklanými vrcholy seskupenými do podkovy, uvnitř kotle s chatou. Okolo této skupiny vede okružní cesta hodnocená jako jedna z nejhezčích v západní části Dolomit. Cesta vede chvíli po rozkvetlých loukách a za chvíli zas v labyrintu skal Je to celkem lehká túra s množstvím chat a nádhernými rozhledy, ale je 17 km dlouhá a trvá okolo7 hodin.

Z parkoviště jsme se vydali po legendární Královské cestě Friedricha Augusta, nazvané po saském králi, který zde několikrát pobýval. Široká pohodlná cesta v travnatém svahu nás brzy dovedla k chatě Forcella col Roseola /2308 m/. Za hřmění jsme docházeli k další chatě Friedrich-August Hütte /2298 m/. Přihnala se rychle bouřka. Po hodinovém čekání na chatě jsme pokračovali dál. Po dešti byla vyšlapaná cesta blátivá a kluzká. Sluníčko za chvíli všechno napravilo. Rozkvetlými loukami s občasným stoupáním a klesáním pod skalními stěnami jsme pokračovali k chatám Sandro Pertini /2300 m/ a Plattkofelhütte /2300m/. Od chaty následoval strmější sestup a střídavě po loukách nebo v suťovém svahu jsme došli ke vstupu do kotliny. Začali jsme prudce stoupat k chatě Lankofelhütte /2253 m/, sevřené okolními divoce vyhlížejícími skalními věžemi. Nádherná okolní kulisa a příjemný odpočinek jenom umocňují nádherné zážitky na této túře. Sestoupili jsme zpět do ústí kotliny a pokračovali dál po cestě č.526 pod severními a později pod západními stěnami této skupiny. Cesta vede suťovými svahy k další chatě Emilio Comici /2154 m/ a dál opět střídavě nahoru a dolu balvanovitým labyrintem zřícených skalních bloků a nakonec krásnou loukou k chatě Sellajoch haus /2176 m/ kde naše cesta končila.

Tato túra nezklamala naše očekávání a jenom potvrdila, že doopravdy patří mezi nejhezčí cesty.

Poslední aktualizace: 28.2.2010
Na túru ze sedla Sella na mapě
Autor: Hribal

Příspěvky z okolí Na túru ze sedla Sella

Tramin - to není jenom víno
Jihotyrolská vesnice Tramin (italsky Temeno) je známá především dík vínu. Jedna jeho odrůda má své rodiště právě zde, ve vinicích na…
Blíží se doba zimních dovolených, které mnozí z nás stráví na Alp…
Program posledního dne našeho italsko-tyrolského pobytu bývá práv…
V údolí řeky Etsch (italsky Adige) v okolí provinčního centra Bozen …
Jednou z nejvýznamnějších historických památek jihotyrolského…
Autem po Jižním Tyrolsku v severní Itálii, v oblasti Bolzano. Navštívíme…
Armin Pomella má v Traminu/Tramenu nejstarší bike hotel v Jižním …
San Michele neboli St. Michael, městečko nacházející se v nadmořs…
Svatý Josef je jedním ze dvou nejnápadnějších kostelů, které spadají pod farnost v jihotyrolském městě San Michele / St. Michael a kterých je celkem…
Farnost v jihotyrolském městě San Michele / St. Michael spravuje celkem šest kostelů. Zřejmě nejzajímavější z nich je zasvěcený Archandělovi…
Farní kostel Obrácení sv. Pavla je skutečnou dominantou nejen mal…
Návštěva malého jihotyrolského městečka San Paolo neboli St. Paul…
V České republice došlo za poslední sezónu k výraznému poklesu pr…
 Představte si, že jste sami ve výšce přes 1500 metrů. Okolo vás …
Plánujete dovolenou a hledáte místo, kde se budete cítit dobře vy…
Cestování po Jižním Tyrolsku, ubytování jsme našli na farmách Rot…
       Ötzi - ledovcový muž v Jihotyrolském archeologickém muzeu v Bolzanu 20.8.2019 Bolzano je město v Itáli v provincii Jižní Tyrolsko.…
Práce na tzv. home office, tedy z pohodlí domova, se díky posledn…
Přestože v Česku panuje typické podzimní počasí, lidé už hojně na…
 Italské Alpy - Dolomity - jsou jednou velkou přírodní tělocvičnou pod…