Na kole po Istrii, konec 3. a 4. den

Slovinsko - chorvatské hranice jsme přejeli v pondělí 18.8. kolem 4 hodiny odpolední. Asfaltová cyklostezka se změnila v kamínkovou. Po rovině jsem pomalu po šutrech jela, ale když přišlo stoupání, slezla jsem z kola a dlouhý táhlý kopec jsem šla pěšky. Kluci kopec vyjeli a všichni jsme se těšili, až tuto cyklostezku opustíme.

Nechali jsme ji běžet nad Umagem, stejně dál nevedla místy, která jsme měli v plánu. Dále jsme jezdili už jen po silnicích, napřed po vedlejší přes Vardicu a pak jsme sjeli po žluté silnici do Umagu.

V Umagu jsme strávili dvě hodiny, od 6 do 8 (viz článek) a pokračovali po žluté silnici podél moře směrem na Novigrad. I když jsem dnes byla v dobré kondici a ujela bych ještě dost, museli jsme myslet na nocleh.

Stanování mimo kempy je v Chorvatsku zakázané a pokuty jsou prý vysoké. Zajeli jsme od silnice do lesa, navečeřeli se a ustlali jsme si pod širákem. Ivan se šel vykoupat, když se vrátil, říkal, že nás nemohl najít. Po půl deváté se rychle setmělo. Bylo takové teplo, že stačilo ležet v krátkých rukávech a kraťasech.

Úterý, 19.8.

Ráno jsme se rychle sbalili a popojeli k zátoce ve vesničce Svatý Ivan. S výhledem na moře jsme snídali a pokračovali do Novigradu přes Lovrečicu a Dalju. Jízda byla pohodlná.

V Novigradu jsme strávili 3 hodiny (viz článek), taky jsme se museli schovat před deštěm, který se náhle spustil. Mraky odešly, ochladilo se, to bylo dobré pro jízdu. Vyjeli jsme po 11.

Do Poreče silnice vedla střídavě do kopce a z kopce, kromě Tarského zálivu dál od moře. Horší byl provoz. Jezdilo hodně aut, motorky, auta s přívěsy. Trochu legrace také musí být. Na jednom kopci povídám Jájovi, že musím na delší dobu do lesa. On, že taky. Vystřídali jsme se. Jenže Jája nemohl najít toaletní papír, nechtěl můj, že má velkou spotřebu. Vyhazoval postupně věci z brašen, hledal marně. Nakonec si vzal můj toaleťák. Když jsme po delší době sjeli dolů, Ivan už byl nervózní.

Kde jste tak dlouho? Vy jste píchli? Už jsem se chtěl pro vás vrátit. Měli jsme se čemu smát.

V Poreči jsme byli celkem 4 hodiny. Jednak bylo co prohlížet, pak nás zdržovalo vyhýbání se dopravním prostředkům a lidem na pěších zónách. Uličky jsou úzké a lidí mraky. Viz články.

V 6 večer jsme vyjeli směrem na Vrsar. Stále po žluté silnici, občas podél moře, přes Brulo a Funtanu.

Městečko na kopci Vrsar jsme prohlédli celkem rychle (viz článek), blížící se stmívání bylo signálem k hledání noclehu. Zase jsme odbočili od silnice a našli místečko v lesíku, ne tak hustém jako včera, ale tak, aby ze silnice na nás nebylo vidět.

Poslední aktualizace: 8.9.2014
Na kole po Istrii, konec 3. a 4. den na mapě

Příspěvky z okolí Na kole po Istrii, konec 3. a 4. den

Novigrad (Cittanova)
Novigrad byl ve starověku řeckou a římskou kolonií, jmenoval se Aemonia.…
Po dálnici od Splitu směrem do ČR. Od Splitu je vzdálenost cca. 9…
Umag - akvárium - nachádza sa v hlavnej - starej časti mesta Umag…
Umag je typické italské město na Istrii. Založili ho Římané pod jménem…
Pro ty mladší bude zřejmě vzpomínkový popis mé první – a vlastně i jediné – cesty do někdejší Jugoslávie něčím zcela nepochopitelným, ale tento…
Dnes si už, samozřejmě, přesně nevzpomínám, jak tehdy vlastně takov…
Umag - medzinárodné tenisové centrum Nachádza sa na chorvátskom podbreží…
Sečovljská solná pole (Sečoveljske soline) se nachází 3 km od Portorože…
Mezi mnohými památkami, které chorvatské město Poreč svým návštěvníkům…
Součástí pozůstatků porečského antického města Parentium, nacházejícího se…
Pokud si dokážeme historické centrum dnešního sedmnáctitisícového…
Poslední den našeho chorvatského pobytu měli ostatní možná podstatně…
Stavitelé jednoho z nejkrásnějších porečských paláců si pro jeho umístění…
Pozoruhodné středověké domy hrají mezi pamětihodnostmi krásného chorvatského sedmnáctitisícového města Poreč roli nezanedbatelnou,…
Porečský kostel Panny Marie Andělské najdeme na zdejším náměstí Svobody …
Porečské středověké hradby a jejich bašty či obranné věže patří bezesporu mezi nejzajímavější památky tohoto úžasného historického m…
Každý návštěvník Poreče chce především vidět památku UNESCO - Eufraziovu baziliku. Vstup pro dospělé je 40 kun, otevřená je od dubna…
Toto měto na istrijském poloostrově se v římských dobách jmenovalo…
V blízkosti obce Poreč najdeme nádherné místo pro odpočinek i pro sport. …