Na kole po Istrii, 7. a 8. den, cesta domů

Pátek, 22.8. a sobota 23.8.

Ani poslední noc na Istrii nám nebylo dopřáno spát. Tentokrát nebyl na vině déšť nebo bouřka, ale diskotéka. V noci, nevím, kolik bylo hodin, podle hvězd ještě čtvrtek před půlnocí, přišli 4 kluci, seděli kousek od nás, veselili se a pouštěli si písně. Popíjeli, hudba byla hlasitá. Snad to nejsou narkomani nebo mafiáni? Říkala jsem si. Nemohli nás vidět díky tmě i tomu, že jsme leželi za stromy a byli potichu.

Nezbývalo než čekat, až se společnost pobaví a odejde. Když konečně odešli, přišli jiní dva kluci a nějakou dobu si vykládali. Pěkně klidné místo! Jestli jsme spali dvě hodiny...

Ivan ráno zjistil, že zalepení duše nepomohlo, musel ji vyměnit. V 8 nám jel vlak do Pazinu. Přijel jeden úzký vagón, plno lidí nastupovalo a nás s koly nevzali. Prý až večer rychlíkem. Tolik jsme chtěli vidět Pazin kvůli Matyáši Sandorfovi a nic! Co se dá dělat, vše nevyjde.

Kluci vymysleli náhradní program. Pojedeme dál na jih k mysu Kameniak. Měla jsem snahu jet s nimi, ale když jsme vyjeli z Puly a viděla jsem ten provoz a kopce, připočetla velký spánkový deficit, rozhodla jsem se zůstat. Dali jsme si sraz ve 2 odpoledne u arény.

Strávila jsem den odpočinkem v parcích, procházkou podél moře, touláním se uličkami. Sedím v parku a zjistila jsem, že nemám helmu. Asi zůstala v kavárně, kde jsem byla na ledové kávě. Šla jsem k ní zpět a z dálky viděla, že na místě, kde jsem seděla, helma není. Mladá servírka se na mě smála a přinesla mi ji.

Přišla mi sms od Ivana, že přijedou v půl čtvrté, je tam plno kopců a blbej terén. Přijeli úplně vyřízení. Nikam se jim nechtělo, dojeli jsme na nádraží a čekali na vlak.

Naložili jsme se i s koly a opouštíme Istrii. Mám ze sebe radost, že jsem takový výlet zvládla. Zamávali jsme Pazinu, hrad nebyl z vlaku vidět. V Hrpelje-Kozina jsme přestoupili na vlak od Koperu. Tentokrát ne na autobus. Přijeli jsme do Celje v půl 1 v noci, to už byla sobota.

Dojeli jsme na osvědčené místo nad parkem a konečně se vyspali, i když jsme museli vstávat v půl sedmé. Pod širákem nebylo takové teplo jako na Istrii.

Na nádraží nastal problém. Dopolední rychlík nám nevezme kola, protože je plný, říkala pokladní. Musíme jet až v 5 odpoledne. Co tu budeme dělat ještě 8 hodin? Jízdenku jsme měli z Prahy, Ivan kupoval lístky na kola. Pokladní chtěla 8 euro za 1 kolo. Ivan se dohadoval, že předtím v každém vlaku chtěli 3 eura za kolo. Ona, že ne, že ať tedy zkusíme ranní vlak, vezmou-li nás.

Šli jsme k vlaku s malou nadějí. Asi jede velká cyklistická výprava, když je plno, myslíme si. V 9 přijel dlouhý rychlík, otevřel se zavazadlový vůz a v něm ani jedno kolo! Průvodčí nás bez problémů vzala a chtěla 3 eura za kolo. Jedeme domů! A dopoledne. Jak málo stačí někdy ke štěstí!

Ve Vídni jsme bohužel museli sáhnout hlouběji do kapes. O dost hlouběji. Chtěli za kolo 15,50 eur!

Takhle už příště nepojedeme! Kola jsou pomalu dražší než my. Ale šťastně jsme dojeli domů, Ivan do Prahy a já s Jájou s přestupy do Krnova. Večer už nic nejelo, tak nás na závěr čekalo ještě 30 kilometrů za tmy do Janova. Vyjela jsem všechny kopce, blížící se postýlka mě hnala a povzbuzovala. Neděle, půl jedné ráno a jsme v Janově! Dobro došli!

Poslední aktualizace: 13.2.2015
Na kole po Istrii, 7. a 8. den, cesta domů na mapě

Příspěvky z okolí Na kole po Istrii, 7. a 8. den, cesta domů

Batvači (Peroj - Barbariga) – bazilika sv. Fošky  (Crkva Sveta Foška)
Batvači (Peroj - Barbariga) – bazilika sv. Fošky (Crkva Sveta Foška)
Sveta Foška je bezesporu jednou z nejkrásnějších sakrálních…
Kažuni, tedy pozoruhodné kruhové stavby z plochých kamenů, jsou si…
Vodnjanský kostelík sv. Františka z Assisi je jednou z mnoha sakr…
Čtvrtek, 21.8. V noci nás probudila bouřka. Nestačili jsme se vzpamatovat…
Přišlo ráno dalšího dne, který jsem měl opět naplánován jako sólo…
Farní kostel sv. Blažeje je - se svou více než šedesát metrů…
Chorvatské městečko Vodnjan je na turistické atraktivity - v čele s…
Podle mnohých informačních pramenů nemá vodnjanska sbírka sakrálního umění…
Obec Peroj leží téměř na pobřeží Jaderského moře, žije zde asi 85…
Pravděpodobně nejcennější – a svým způsobem i nejkrásnější – vodnjanský gotický palác byl postaven ve 14. století a na dlouhá staletí se stal…
Palác Bradamante je jednou z nejzajímavějších budov historického …
Návštěva půvabného chorvatského šestitisícového městečka Vodnjan je…
Přímo v malém městečku – nebo větší vesnici – Peroj, nacházejícím se na…
Vodnjanský románský kostelík sv. Kateřiny je jednou z mnoha…
Pro všechny, kteří si včas uvědomí, že městečko Fažana není jen letoviskem…
Nečekaně zajímavým tipem na výlet - i pobytovou dovolenou – se pro mnohé…
Nevelké kostelíky „vybavené“ středověkými nástěnnými malbami či…
Jednoznačnou dominantou přístavního letoviska Fažana, nacházejícího se na…
               Putování po ChorvatskuUž druhým rokem jsem se rozmýšlel,…
Při naší dovolené na Jadranu jsme nechtěli pouze ležet na pláži a tak jsme…