Na kole Lednicko – Valtickým areálem

Projížďku na kolech Lednicko – Valtickým areálem a okolím začínáme v Lednici, kde lze zaparkovat nedaleko info centra kde získáme všechny potřebné informace, lze tu zakoupit i mapy a turistickou známku číslo 260 - Lednice. Lednice je cca na půl cesty mezi Mikulovem a Břeclaví.

Od info centra se vydáme k Lednickému zámku, který stojí za samostatnou návštěvu a proto jsme pokračovali vlevo parkem k silnici číslo 422 kde probíhá cyklostezka číslo 412, která cca po pěti stech metrech zahýbá k lednickým rybníkům a podle nich dojedeme až k Minaretu, který je se svoji výškou 64,8m nepřehlédnutelnou dominantou. Výstup po 302 schodech na vyhlídkovou plošinu ve výšce 55m stojí opravdu za to. Nedaleko Minaretu je stánek s příjemnou obsluhou, kde jsme si dali kávičku a dětičky zmrzku a zakoupili turistickou známku číslo 856 Minaret. V přilehlém rybníku sídlí u nás vzácná kolonie Kvakoše nočního, což ať se to nezdá je pták.

Minaret
Minaret  •  Foto: Marfi

Od Minaretu se vrátíme opět k silnici 422 a na cyklostezku číslo 412 a po přejetí mostu odbočíme vpravo kde cesta pokračuje podél protipovodňového valu řeky Dyje až k Janovu hradu. Je to uměle vybudovaná romantická zřícenina sevřená ze tří stran meandrem Dyje projektovaná Josephem Hardmuthem. Nedaleko je i přístaviště lodní Dopravy z možností projížďky.

Přes můstek překročíme Starou Dyji a po zelené turistické značce (též značeno jako cyklostezka číslo 41) pokračujeme naučnou stezkou Lužní les k Břeclavi. Je to příjemná jízda po zpevněné komunikaci lesem, téměř po rovině. Po cestě se na informačních tabulí dočteme vše o geologii, fauně a flóře lužních lesů, včetně výskytu chráněné populace Bobra Evropského. Po lehkém bloudění Břeclaví shlédneme moderní Kostel svatého Václava na náměstí T.G.M. a v info centru zakoupíme turistické známky číslo 787 Břeclav a 1323 Lodní Doprava Břeclav.

Janův hrad
Janův hrad  •  Foto: Marfi

Průjezd Břeclaví provázeli mírné zmatky, není zrovna ideálně značený, a přes Poštornou pokračovali cyklostezkou číslo 42 k Františkovu rybníku a k Motorestu Na celnici kde cyklostezka křižuje silnici do Rakouska. Bylo již hodně po poledni takže dobrý obídek bodnul, je zde posezení i venku pod přístřeškem. Podél lesa pokračuje cesta po zpevněné komunikaci a po dvou a půl kilometrech odbočujeme vpravo k Rande-vouzs – Dianin chrám (z odbočky jsou to asi tři kilometry). Je to empírový třípatrový romantický zámeček připomínající vítězný oblouk. Jeho základní rysy byly načrtnuty Josephem Hardmuthem a plány na jeho výstavbu vypracoval architekt Josef Kornhäusel. Lze zde zakoupit turistickou známku číslo 1765.

Další zastávkou je trojboká gotická kaple svatého Huberta patrona myslivců a střelců postavená v roce 1855 kam nás dovedla červená turistická značka a odkud je to kousek ke Chrámu Tří Grácií a to zase po červené. Socha trojice nahatých krasavic, která dala stavbě jméno, zaujme na první pohled. Ztepilé ženy se vypínají na podstavci, umístěném uprostřed parkově upravené paseky. Dokola je obtáčí půlkruhová klasicistní stavba architekta Jana Karla Engela. Sousoší zobrazuje trio antických bohyní: Athénu, Afroditu a Artemis. Kromě počátečního písmene jména mají společný lehký úsměv a baculaté postavičky a zobrazují, na rozdíl od dnešních vychrtlík modelek opravdovou ženskou krásu. Sousoší vytesal z jediného balvanu Leopold Fischer.

Pokračujeme k Apollonovu chrámu z jehož horní terasy je krásný výhled na Lednické rybníky. Empírový chrám byl postaven na začátku 19. Století. Zdobí jej dórské sloupy, klasicistní zábradlí a točité schodiště. A odsud je to už kousek zpět do Lednice kde úspěšně naložíme na auto všech pět kol a vracíme se do Pasohlávek do naších apartmánů.

Otevírací doba Minaretu

duben a říjen:

denně mimo pondělí od 9 do 16 hodin

květen - září:

denně mimo pondělí od 9 do 17 hodin

(polední přestávka je od 12 do 13 hodin)

Vstupné:

Autor: Marfi

Příspěvky z okolí Na kole Lednicko – Valtickým areálem

Turistické rozcestí U Janova hradu
Toto významné turistické rozcestí se nachází uprostřed lužního lesa v přírodním…
Lovecký zámeček v Lednici se nachází v krajinářském parku, asi 2,5 km…
Nachází se na okraji lesa zvaného Kančí obora, půl kilometru vých…
Přírodní park Niva Dyje se nachází podél řeky Dyje mezi Břeclaví …
Na Janův hrad
Umělá romantická zřícenina středověkého Janova hradu knížecího rodu…
Jedná se o pseudogotickou napodobeninu zříceniny středověkého hra…
10.9.2016 A horko pokračuje. Včerejší odpoledne a večer přibylo…
Staré stromy nabízejí nejen poutníkům stín, úkryt před deštěm či větrem,…
Už pri našej jarnej návšteve južnej Moravy sme chceli navštíviť J…
Víno není jen alkohol. Víno je společenský nápoj. Pokud se o ně zajímáte, vyzkoušejte…