Na Děčínský Sněžník

j

Podobné příspěvky
Děčínský Sněžník

Nedaleko Tiských stěn se nachází v krajině Labských pískovců nejvyšší stolová hora a na jejím vrcholu v nadmořské výšce 723 metrů je jedna z nejstarších kamenných rozhleden u nás – Děčínský Sněžník.

Byla postavena r.1864 hrabětem Františkem Thunem podle plánů drážďanského architekta Hänela.

Rozhledna má 153 schodů a je 33 metrů vysoká. Naskytne se vám z ní nádherný výhled na Labské pískovce, Českosaské Švýcarsko, hřebeny Krušných hor, Jizerské hory i s Ještědem, Lužické hory, Pěnkavčí vrch, vrch Jedlová s rozhlednou, České středohoří s Milešovkou, ale i na stolové hory v Německu, je vidět pevnost Königstein, a také Lilienstein. Samozřejmě všechno záleží na dobré viditelnosti.

Je to nejkrásnější kamenná rozhledna u nás, byla dlouhou dobu nepřístupná, až v r.1992 byla rekonstruována a znovu otevřena. Nachází se asi 7 km od Děčína. Na vrchol je nejlépe jít z obce Sněžník. Cesta je dlouhá cca 2 km.

Nazpátek nechoďte stejnou cestou, kterou jste přišli, ale jděte po asfaltové silničce, která vede od rozhledny. Je to pohodlná cesta a navíc uvidíte Stolové hory Saského Švýcarska. Je to nádherný pohled.

Provozní doba: duben – říjen, celý týden kromě pondělí, od 10 – 17 hod. Klíče od rozhledny jsou v bufetu u paty rozhledny.

Kdo pojede autem a tím pádem má rychlejší Dopravu, má možnost zavítat ještě na novou Erbenovu vyhlídku v Ústí nad Labem, která je vzdálená asi 14 km od této. Další možnost je asi 12 km vzdálený Sokolí vrch u Dobrné a aby toho nebylo málo, tak cca 10 km je rozhledna Velký Chlum u Děčína. Vzdálenost od Prahy na tato místa je cca 95 km.

No a já bych chtěla dodat, že jsem tuto rozhledna navštívila asi po třetí během mých let vloni v červnu s mojí dcerou a jejím přítelem, kdy nebylo zrovna pěkné počasí, ale věřili jsme, že se nám vyhne a my bez komplikací vyjdeme nahoru na Sněžník. Vydali jsme se ale obráceným směrem, asfaltovou silničkou. Cestou jsme minuli dvě skály, které vypadaly jako obludy.

Asi ve třetině cesty nás „stihl“ prudký déšť, který trval skoro zbytek cesty k rozhledně. Ještě že jsme měli na sobě větrovky, které nás trochu uchránily. Došli jsme k rozhledně a jak jsme zmokli, dokládá fotografie mojí dcery… tak jsme vypadali všichni…. Mokré nohavice, ale už trošku oschlé, neboť nahoře už svítilo sluníčko.

Výhledy i přes mračna byly krásné i duha se objevila. A nakonec fotografie dokládá výšku rozhledny. Vřele všem doporučuji navštívit tato místa. Výstup na rozhlednu a pohledy do krajiny stojí opravdu za to. Někdo jezdí stále do ciziny, ale naši zemi ani pořádně nezná. Je tu překrásně a stojí za to si památky a přírodu chránit, ale také hlavně je poznávat!

Poslední aktualizace: 29.3.2019
Na Děčínský Sněžník na mapě
Autor: sinoka

Příspěvky z okolí Na Děčínský Sněžník

Lízátko u Děčína
Vážení přátelé Turistiky i turistiky,tentokrát Vás pozvu do Děčína a okolí.Ne, že bych Vás pozval na sladké, ale na mapě vypadá tvar…
Autem jedeme do Tisé k restauraci Turistická chata, u níž zaparkujeme naše…
Děčínský Sněžník se řadí mezi jednu z nejkrásnějších rozhleden u nás. Při vystoupání na vrchol rozhledny se vám naskytne pohled na…
Jedeme z Teplic přes Dubí lesem na Komáří hůrku,dále Fojtovice,Adolfov…
Téměř zapomenutý hraniční přechod na staré Sněžnické cestě vedoucí ze Sně…
Tiské stěny a Děčínský Sněžník Vlakem do Ústí nad Labem a tam na autobus…
Malebné údolí sevřené štíhlými pískovcovými věžemi a mohutnými skalními bloky, kterým vede pohodlná lesní silnička kopírující tok…
Ráno vstáváme Pod Rájcem ze spacáků v pohodě, všechna vlhkost z první noci…
Děčínský Sněžník – impozantní dominanta Krušných hor, která odvěc…
Trasa ze stolové hory Děčínský Sněžník není nikterak náročná a zvládne ji opravdu každý. Terén je vesměs lesem až od Bělé je kus úse…
Asi již 10. den jedeme z Plzně do Hřenska. Podhůří Krušných hor jsme opustili, nyní se již blížíme k cíli. Projíždíme Děčínskou vrch…
Děčínský Sněžník
Zveme vás k výšlapu na vrchol jménem Děčínský Sněžník, na němž …
Rozhledna na naší největší Stolové hoře je jedním z velice častých turistických cílů. V polovině 19. století zde byla postavena…
Rozhledna na Děčínském Sněžníku patří k těm nejkrásnějším u nás. Stojí v nadmořské výšce 723 metrů a na její vrchol vedou 153 schody. Z rozhledny i…
Tak začal prosinec a snad budu mít teď již více času abych dokončil putování po rozhlednách severních čech. Poslední zastavení bylo…
Máme malé děti 3 a 5 let,proto jsme zvolili možnost dojetí autem do obce…
Tiské stěny je nejjednodušší navštívit z parkoviště v Tisé. Popisovaná…
S kamarády se snažíme dělat něco pro zdraví a v posledních letech si i…
Ráno jsme vyrazili na výlet do skal. Byla to vlastně taková okružn…
 cílem našeho výletu je rozhledna Sněžník u Děčína. Nabízí se několik…