Můj prvovýstup na Sněžku aneb respektujte inforamční tabule

Červencová dovolená v Harrachově pro nás znamenala jedno - poznat konečně Krkonoše... Primární cíl - Sněžka. Proto hned druhý den vstáváme v šest ráno, vyrážíme do Pece pod Sněžkou. Už cestou nám počasí moc nepřálo, nebyly vidět hřebeny hor ...

Po přispěchání k lanové dráze nám nálada klesne na bod mrazu. Informační tabule ukazuje: Sněžka - 8°C, mlha. Jelikož máme za sebou přes hodinu cesty, nechce se nám jet zpět s prázdnou. Vymýšlíme teorie, že vrchol bude nad mraky, když hlásili polojasno, atd. Proto zaplatíme za lanovku, původní plán byl vyjet na mezistanici, ale nakonec vyhrála delší varianta.

Cesta na první mezistanici byla ještě plná opitimismu, mlha se nenápadně rozestupovala, bylo vidět na sousedící stožár. Po přestupu na poslední část, tedy na lanovku přímo na Sněžku, nás ale zase polia vlna pesimismu. Viditelnost sotva 5 metrů nenahrávala teorii o vrcholu nad mraky... Bohužel to byla pravda, vystoupíme na vrcholu celí mokří, s jinovatkou na batohu.

Vylezeme na samý vrchol, málem se ztrácíme, nevidíme ani 5 metrů před sebe. Hnus. Dáme poličan a kafe a jdeme do hospody sezahřát. Tam nás dorazí ještě příjemnější než mlha a vyhozené peníze "mistr Proper". Holohlavý "číšník", kterého se slušně ptáme, jak to dneska vidí s počasím na Sněžce. Asi ještě rozespalý (bylo kolem 8.45) Proper nás arogantně odbíjí...:) Už maximálně otrávení se ho ptáme na bramboračku - "Eště není ohřátá ne!!!!!!!".

Znechucení sjíždíme lanovkou zpět oproti původnmu plánu sestupu Obřím dolem, jelikož to tu neznáme a orientace zde byla nulová, neriksjeme a jedeme stejnou cestou.

Čím víc se vzdalujeme od lanovky směrem k parkovišti, vidíme na tvářích kolemjdoucích turistů postupně opitmističtější výrazy. Bohužel je to asi taky přejde.

Z této zkušenosti vyplývá ponaučení jako z bajky. Respektujte informační tabule! :)

Poslední aktualizace: 9.8.2010
Můj prvovýstup na Sněžku aneb respektujte inforamční tabule na mapě