Městečko Baja Sardinia.

Na severovýchodním pobřeží Sardinie se nachází několik luxusních letovisek, která si oblíbila celá řada osobností z celého světa. Ještě v minulém století to byly malé rybářské osady, ztracené mezi skalnatým pobřežím. Z nich toho moc nezbylo a dnes jsou to v podstatě nová sídla. Některá se skutečně povedla, o jiných lze říci, že přemíra snahy o moderní výstavbu se minula účinkem. Jedním z městeček, které mě skutečně zaujalo je Baja Sardinia. Leží na okraji zálivu „ Golfo di Arzachena“ a je odtud moc hezký výhled na Tyrhenské moře a na ostrov La Maddalena. Městečko je vzdálené od Olbie okolo 70 kilometrů a když se zvolí k cestě silnice při pobřeží, je o zábavu postaráno. Silnice se v některých úsecích šplhají v mnoha serpentinách mezi skalami do sedel, aby opět zamířily k pobřeží. V okolí jsou svahy s neprostupnými křovinami, nad kterými se vypínají rozeklaná skaliska. Některá místa připomínají měsíční krajinu se sporou vegetací. A když je městečko na dosah, je první zastávkou vyhlídka nad mořem.

Pohled na město a jeho okolí je úchvatný. Tmavomodrá hladina končí u bělostné pláže. Zátoka zde vytváří jakýsi půlkruh lemovaný skalisky. Mezi mořem a patami skal se rozložilo město, vypadá to jako by se domy rozeběhly od moře pod skály. Žádný z domů nepřevyšuje své okolí a i velké hotely tak nějak zapadají do zeleně. Na samotné vyhlídce jsou větrem vytvarované kameny, mezi kterými se ztrácejí úzké pěšiny. Sjezd do města je otázkou několika minut a jízda končí na parkovišti v jižní části města. Ulice odtud míří k moři, za ty rušnější je možné považovat dvě a to Via dei Pini a Via dei Cedri. Po druhé jmenované se dojde na kruhový objezd, od kterého je až k moři pouze pěší zóna. Ulice je plná obchůdků, restaurací a hotelů. Květinová výzdoba je samozřejmostí. Ulice končí i kamenné lodi, od které je výhled na pláž.

Střed města je poměrně malý a tak jdeme po západním pobřeží zátoky k severu. Jde se po úzké pěšině a všude kolem jsou porosty borovic, mezi které se sem tam dokázaly vklínit trnité keře. Spodní patro jsou pouze trávy a odkryté kořeny stromů. Pobřeží je skalnaté a je zde jediný přístavní můstek ve městě. Stezka končí mezi skalnatým pobřežím s několika malými plážemi a hospůdkou. Výhled na moře, město a jeho okolí je prostě nádherný. Vrátit se do města je možné jen stejnou pěšinou. Zbývá najít nějakou restauraci, volíme jednu na terase s výhledem na moře. Je tu dosti živo a to platí o všech restauracích při pobřeží. Via dei Pini je ulicí, po níž se vracíme na parkoviště. Jak vyplývá z jejího názvu, v jejím okolí je vzrostlý borový les. Posledním zastavením je kostelík Sant´Antonio da Padova. Je to kamenná stavba s nízkou věží a se širokou, jednoduše vybavenou lodí. I kostelík byl postaven v minulém století. Návštěva městečka patřila k těm hezkým zážitkům při cestách po Sardinii.

Poslední aktualizace: 6.8.2016
Městečko Baja Sardinia. na mapě
Autor: Bohumir

Příspěvky z okolí Městečko Baja Sardinia.

Porto Cervo, letovisko milionářů.
K cestě do Porto Cerva mě zlákala pověst o nebývale luxusním leto…
Costa Smeralda /Smaragdové pobřeží/ je pobřeží žulových skal omývaných…
Nad Městečkem Palau se nachází jeden z nejkrásnějších skalních bloků, jaké jsem kdy měla možnost vidět. Capo d' Orso se nachází…
Prvním místem, které jsme navštívili po našem vstupu na sardinskou půdu…
Palau je starobylým městečkem, které vzniklo v 19. století, aby podpořilo…
Severně od ostrova Sardinie se rozkládá poměrně velké souostroví.…
La Maddalena nebo také "Evropské Seychely či Tahiti" je sedm krás…
Trajekt z Livorna nás vyplivl v Golfo Araci a tak jsme se vydali hledat…
Ostrov Isola dei Gabbiani se nachází cca 10 km od městečka Palau na…
Odplouváme od ostrova Santa Maria a naším dalším a zároveň posled…