Manchester- pobyt v severozápadní Anglií

Letos jsme dali přednost před teplým slunečným podnebím a mořem, chladné deštivé a proměnlivé Anglií, cílem naší cesty bylo město na jejím severozápadě - Manchester. Město v hrabství Lancashire. Je to město vysokoškoláků, poměrně mladé v průměru obyvatelstva, a žije zde hodně různých národností. Docela jsme se těšili na tuto zemi, starou dobrou Anglií.

Cesta nám začala tradičně na letišti v Ruzyni, odkud jsme odlétli Boeingem 737 českých aerolinek, a o dvě hodiny později jsme dosedli na letiště v Manchesteru. Zjistili jsme že anglický vzduch je asi 16 stupňů teplý a vlhký, jak už to v Británií bývá. Taxik nám poskytl slušnou jízdu z letiště do našeho ubytování za 15 liber, což za ujetých asi osmi kilometrů je celkem slušné.

Druhý den vyrážíme do Manchesterských ulic za poznáním, ale také za utrácením.

Kromě mnoha menších obchůdků, kterých je na sebe nalepených spousta, jsme také zavítali do větších nákupních center jako např. Trafford centrum, nebo ve středu města Arndale Cetrum, kde se fakt dají utratit všechny libry co u sebe máte. Další dny jsme po rušných anglických ulicích jezdili naším oblíbeným patrovým autobusem, po levé straně, což nám přišlo i komické někdy, a pozorovali jsme krásy velkoměsta z výšky. Navšívili jsme také více čtvrtí tohoto města, ve Stockportu nás okouzlila letadla, která nám přelétávala těsně nad hlavami v takové výšce, že se dalo téměř na ně sáhnout. Místí obyvatelé to již samozřejmě nevnímají, ale pro nás to byla atrakce. Nevynechali jsme ani muzeum, Manchesterskou katedrálu, kostely s úžasnou anglickou architekturou.

Další den jsme navšívili i město Chester, kde je největší zoologická zahrada v Velké Británií. Je sice krásně vytvořená co se týče prostoru a úpravy, ale mají tam moc málo zvířat, většinou tam byla po jednom kuse. No a nebyli bychom v Manchesteru, kdyby jsme nenavštívili slavný stadion slavného klubu Manchesteru United v části Trafford. Je to velký stadion, druhý největší v Británií. Nachází se uvnitř i muzeum tohoto slavného klubu, i s jeho trofejemi. Za 9 liber si ho můžete prohlédnout.

Už se nám blížil den návratu, a ani jsme ještě nestihli projít vše co jsme si naplánovali - galerie, muzea, divadla - která jsou prý v Manchesteru skvělá!

No necháme to jistě na příští návštěvu tohoto města. Je to sice chladná země co do podnebí, ale její památky Vám to vynahradí. A za koupáním můžete vyrazit jindy.

Poslední aktualizace: 14.8.2009
Manchester- pobyt v severozápadní Anglií na mapě
Autor: madona66

Příspěvky z okolí Manchester- pobyt v severozápadní Anglií

Manchester - nejen fotbal ale i historické město
pokud budete ve Velké Británii, proč nenavštívit třeba právě město…
Manchester je město v severozápadní Anglii, které se výrazně zaps…
Zbytky římské pevnosti Manucium z roku 79 jsou k vidění v Manchesteru.…
Pokud se dostanete do Manchesteru a máte buď vztah k fotbalu, anebo si jen…
     Stockport se nachází v jižní části hrabství Greater Manchester. Během…
Letiště Manchester Woodford (XXB) spadá pod mě…
Reebok stadium je domovským stánkem Boltonu Wanderers, který je účastníkem…
V posledních 7 letech našeho pobytu v Anglii jsme se vydali několikrát do Národního parku Peak District (www.visitpeakdistrict.com). Celá oblast je rájem pro milovníky turistik…
     Do Buxtonu jsem přijel v neděli ráno vlakem z Manchesteru. Buxton je…