Madeira - hodně vidět, málo platit - díl 5

Když už cestujete na Madeiru, určitě je třeba navštívit i další dvě či tři levady. A to k vodopádu Ricso a 25 pramenům, což je další povinná trasa každého návštěvníka. Auto tentokrát zanecháme na parkovišti Rabacal a na start využijeme kyvadlový mikrobus, který nám ušetří 500 metrové klesání a na konci dne i stejné stoupání. U lesní správy začíná první levada k vodopádu Risco. Vcelku pohodlnou cestou trvající asi půl hodiny se octnete v sevřené půlkruhové kotlině, odkud z výšky 100 metrů padá voda. Určitě zde pořídíte tak úchvatné záběry, že jeden foťák nezůstane suchý. Když se dostatečně nasytíme pohledy. Vrátíme se na nejbližší odbočku a klesneme k další levadě zvané „25 pramenů“ . Pohodlná cesta se postupně zužuje a místy se doslova ztrácí v zelené tunelu vytvořeném vřesovci. Kolem vodárny dorazíme k další skalní kotlině, do které přímo nad našimi hlavami stéká mezi kapradím množství pramenů. I zde se v honbě za nejlepšími záběry nejspíš trochu namočíte. Dobrodruzi mohou kolem levady pokračovat ještě dál na vlastní nebezpečí, ti co se toho odvážili se ale vrátili pobledlí a nemluvní. To, co viděli, si nechali pro sebe. Pokud vám zbývá ještě čas, stojí za to cestou zpět odbočit na levadu da Rocha Velmelha, kde už moc lidí nepotkáte. O to více se vám tu ale bude líbit. Pozor ale, abyste stihli poslední mikrobus zpět na parkoviště. A když už budete sedět v autu, zastavte se na občerstvení v hotýlku asi dva kilometry směrem na Encumeadu.

Toto je poslední můj článek o Madeiře, i když jsme za ten týden viděli mnohem více. Za zmínku stojí mj. Údolí jeptišek, Západní pobřeží ostrova, kam ještě nepronikl turistický ruch a kde na terasovitých políčcích stále můžete narazit na shrbené zemědělce, Pochodňový vrchol u Machita s překrásným rozhledem, levada z Lamaceiros, která je nejudržovanější a nabízí rovněž pohledy na terasovitá políčka podobná těm na Bali a dlouhé tunely (ten nejdelší asi 2 km), a nebo Levada Ribeira da Caixa vedoucí vinicemi jižního pobřeží. Pokud budete ostrov objíždět, navštivte nejvýchodnější bod ostrova s majákem Ponta do Pargo.

Poslední aktualizace: 23.3.2012
Madeira - hodně vidět, málo platit - díl 5 na mapě
Autor: Sir967

Příspěvky z okolí Madeira - hodně vidět, málo platit - díl 5

Ostrov Madeira (3): Rabaçal – Levada do Risco, Levada das 25 Fontes
Ostrov Madeira (3): Rabaçal – Levada do Risco, Levada das 25 Font…
Neděle (28.8.2016)Dnes nás čekají krásné a turisticky atraktivní …
„Doba Covidová“ obecně cestování neprospívá. Chcete-li …
Ostrov Madeira (4): Náhorní planina Paúl da Serra – Levada do Paúl…
Sobota (27.8.2016)Ráno se budíme, vstáváme a protože dle předpově…
Středa (31.8.2016) Nad údolím se probouzí nový den a modrá obloh…
V tomto díle se podíváme ještě jednou do hor, kterými Madeira přím…
Úterý (30.8.2016)Nový den zahajujeme ranní koupačkou v koupacích …
Pondělí (29.8.2016)Vstáváme poměrně brzy. Les kolem je hustý a mn…
Ostrov Madeira (1): Barevný ostrov - seznámení s Madeirou (05/201…