Londýn a jižní Anglie - 4. díl

Středa 6.7.2016

Ráno v Southamptonu je docel zamračené. Jdeme se projít do přístavu. Stojíme naproti molu, odkud odplouval v roce 1912 Titanik. Fotíme další velké lodě, které jsou nachystány k odplutí. Přesouváme se do centra a v 10 hodin vcházíme do muzea, které je věnováno Titaniku a zámořským plavbám v historii. Musíme uznat, že expozice je poutavá a muzeum se nám těžko opouští.

Nasedáme do auta a těšíme se na křídové útesy Seven Sisters. Jedná se o vysoké bílé útesy, které jsou omývány mořským příbojem. Zastavujeme na hlavním parkovišti a vydáváme se nejdříve dolů na oblázkovou pláž a opět se mácháme v moři a procházíme se ve vlnách.

Další procházka následuje po horních partiích útesů. Z vrchu žasneme nad rozsáhlým rozhledem na oceán a bílé útesy. Chvílemi popojíždíme na další zastávky a vystupujeme a po pěšině opět přicházíme k dalším vyhlídkám. Nádherná je hlavně ta na červený maják v moři. Však posuďte sami ve Fotogalerii. Opět je to místo, odkud se těžko odchází. Ještě jsme si vyšlápli na nejvyšší útes a pak už se ubíráme k autu a pokračujeme dál.

Cílem je historické městečko Rye. Přijíždíme do něho okolo 19. hodiny a obchůdky se suvenýry jsou již zavřené, ale přesto si procházíme středověkou uličku a nalézáme zde nejstarší hostinec v Anglii „Mermaid Inn“. Uličky jsou zde opravdu jako z dávných dob.

Odtud už jedeme do místa našeho dnešního noclehu. Je to motel Forest Edge. Dnes jsme přijeli docela včas, takže ještě přebalujeme kufry, abychom si rozložili váhu kvůli letu a zaléháme.

Zítra už nás čeká přesun k Londýnu do Windsoru a pak vrátit auto a na letiště.