Líšeňské kolečko

11.3.2012

Dnešní výlet začínám z Velké Klajdovky v Líšni. Po zelené turistické značce míjím rozcestí Kopaniny, pokračuji k Resslově hájence a památníku.Kousek od hájovny asi po 100 vlevo je studánka pojmenována po St. Lolkovi. Dále po trase potkávám památník Stromu republiky a Libuščin památník.

Po zelené dorazím až do Bílovic nad Svitavou, kde se vydávám po červené trase směr Rozcestí U Křížku. Po vystoupání nad Bílovice je na poli postavená solární elektrárna. Od Křížku po modré přes další křížek U Obrázku přicházím až k Rozcestí Pod Vysokou.

Jelikož se mi nechtělo jít do Křtin, šel jsem lesní cestou (která začíná v zatáčce silnice) po zelené směrem na Ochoz u Brna, přicházím na rozcestí lesních cest, zelená vede Doprava, ale já jdu doleva po místní značené cyklostezce, po níž dorazím kolem vrcholu Vysoké až do Březiny.

V Březině jsem byl ve 12:00, restaurace U Kaštanu otvírá ve 13:00. Čekat se mi nechtělo. Napojuji se na zelenou značku a vydávám se Údolím Říčky přes Nový Dvůr až Pod Hádek. Pod Hádkem je otevřen srub, kde je možné se občerstvit.

Zbytek cesty je veden po červené kolem Hostěnic, přes Mokerskou a Horákovskou hájenku do Mariánského údolí v Líšni.