Le Grand Ballon-Francie 2008-část 1

1.Trek: pohoří Crete des Vosges - vrchol Le Grand Ballon - Francie 2008 - 18 km - 1140 převýšení - zátěž: střední

Cíl: příroda Francie ( Hory především )

Na jak dlouho: 3 týdny v červenci

Průvodce: Walking in France (Lonely Planet) - mapy, popisy jednotlivých treků kilometr po kilometru, ceny kempů i internetových kaváren, varování, doporučení, tipy, flora + fauna Francie, to vše v jedné knize k nezaplacení. Kniha jen v Aj, je pravda, že popisy cest psány občas květnatě až poeticky, před každým trekem (tzn. ve stanu u baterky cca 5 minut před odpadnutím) nutná příprava včetně překladu - při zanedbání tohoto nemilé komplikace na cestě pravidlem.

Kdo: Kateřina a Daniel Langovi

Jak: přesuny autem, spaní ve stanu + 1x hostel, jídlo instant na vařiči, občas čerstvé bagety a sýry a ovoce, nízkonákladově ovšem

Plány: za 3 týdny se vydatně vychodit a provětrat na turistických trasách mezi co nejméně lidmi

Rozpočet: cca 30 000/2 osoby/3 týdny

Popis treku: Zpětně hodnotíme trek jako jeden ze slabších, příroda ne příliš odlišná od té v Čechách, vrchol zajímavý, nikoliv všach dech-beroucí.První věta v průvodci popisuje cestu takto: celé dopoledne práce, odpoledne pak sranda..bylo to tak, stoupání lesem jednotvárné, nekonečné, táhlé (cca 3 hodiny) , vrchol "Velkého Balonu" ozvláštněný observatoří, na úpatí první stádo krav, tyto prozatím jen tupě sledující z povzdálí (oproti kolegyním v dalších dnech!!- krávy, nás pak provázely po celou dobu naší 3-týdenní cest, občas vysřídány kozami a ovcemi. Jak jsme správně doufali, Francie nám později nabídla daleko zajímavější pohledy a stezky.