Koloběžka - skalní město - rybníky i muzea v Českém ráji.

Neděle 24. květen 2015. Start z Robous u Jičína jak jinak než s koloběžkou.

Cíl - Hruboskalsko a cestou se uvidí. To byl plán mého nedělního odpoledne.

Zadní cestou kolem rybníka Hádek dojíždím do obce Jičín - Sedličky. Zde nasedám na motoráček a frčím do Sedmihorek. Je po poledni a nabírám směr Hruboskalské skalní město. Tentokrát si chci projet nejen cyklostezku, která vede po vršku, ale i turistickou stezku u paty skalních stěn. Ze Sedmihorek kolem Pilského rybníka odbočuji na modře značenou trasu KČT. Okolo Kořenských pramenů se dostávím již do skal. Jako první mě vítá Kapelník. pokračuji dále a od rozcestníku pod Čertovou rukou začíná stoupání a schody. Koloběžku do "teplejch" a stoupá se. Asi kilometrový úsek k Janově vyhlídce mi dal docela zabrat, ale když se chce - všechno jde i s koloběžkou. Odměnou jsou krásné vyhlídky na skály, které zrovna okupují lezci. Pokračuji po modré až k rozcestí U Kavčin. Zde se již napojuji na cyklostezku 4078, která mě přes vyhlídku U Lvíčka (ze které je nádherný pohled na Kapelu i s Kapelníkem) dovedla až na zámek Hrubá skála. Občerstvení, razítko a jede se dál. No, jede. Teď to přímo frčí. Z Hrubé skály je to z kopce kolem Rokytnického rybníka až do Borku, kde zastavuji v Motomuzeu.

Motomuzeum Borek pod Troskami.

V motomuzeu jsou vystaveny nejen motocykly z 30.- 70. let minulého století, ale i staré koloběžky, doplňky k motocyklům, plechovky na oleje, oděvy apod. Byla to paráda. Další razítko do sbírky a razím směr další muzeum, tentokrát válečné. Přes Borek a Ktovou dojíždím do obce Újezd pod Troskami - zde se muzeum nachází.

Válečné muzem v Újezdě pod Troskami.

Jsou zde expozice 1. a 2. světové války, Prusko - Rakouské války a Československé 1. republiky. Dokumentace z pádů letadel z II. světové války. Zpracované pády letadel z archívů s výkladem a fragmenty pocházejícími z míst katastrof. Poutavý výklad nadšence, který muzeum provozuje, další razítko a spousta exponátů, které jsem si mohl vzít i do ruky, to byl nevšední zážite. No, aby byl všední, když byla neděle Smile.

Nasedám na svůj stroj a trhám další kilometry. Přes Hrdoňovice, Libunec, Březku dojíždím do Jinolic, kde se zastavuji u rybníka Vražda. Pár fotek a jede se dál. Následuje Podůlší, Kbelnice a vjíždím do Jičína. Okolo dnes již posledního rybníka Kníže jedu přes jičínské náměstí a Husovu třídu zpět domů do Robous.

Počasí vydrželo, nezmokl jsem a zase jsem viděl kus "světa". Lépe řečeno ráje. Toho našeho ČESKÉHO RÁJE. Všem vřele doporučuji. Tak zas někdy příště.