Kolem Matterhornu (7) - Breuil Cervinia - Zermatt

Po probuzení a snídani opouštíme stany a vcházíme do Cervinie. Vrcholek Matterhornu není vidět, protože od nočního deště je hodně nízké oblačnosti. Vypadá to každou chvíli na déšť. Proto se rozhodujeme dnešní etapu vzít mastňácky a přehoupnout se do švýcarského Zermattu lanovkama.

Jirka ještě v Cervinii nakupuje nějaké potraviny a pak už se přemísťujeme ke spodní stanici lanovky. Přemýšlíme, zda-li vyjet jen do středního bodu lanovky na Plan Maison (2457 m.n.m.), ale kazící se počasí nakonec rozhoduje a my vyjíždíme s dvěma přestupy až do nejvyššího místa na Testa Grigia (3479 m.n.m.). Z lanovky jsou nádherné výhledy na vzdalující se Cervinii přes sklo na které chvílemi jemně mrholí.

Nahoře dost fouká a je pěkná kosa, takže rychle oblékáme vše co máme (bundy, rukavice, kulichy) a hledáme cestu dolů na švýcarskou stranu do Zermattu (1600 m.n.m.). Po optání nakonec sestupujeme asi dva kilometry po ledovci k horní stanici lanovky směr Zermatt. Zde již jsou mačky nezbytné, ale ostatní jištění včetně cepínu necháváme v batohu. Trhlin tu sice pár je, ale jsou dobře viditelné a cesta je tu zpevněná rolbama, které tu již připravují terén pro nadcházející zimní lyžařskou sezonu.

Původně zvažovaný výstup na čtyřtisícový Breithorn již je také pase, vzhledem k špatnému počasí. Ani Matterhorn se nám již v plné kráse neukazuje a svůj vrchol cudně halí do závoje mraků. I tak vidíme aspoň část hrany Hörnli i s chatou, kudy vede frekventovaná výstupová trasa ze švýcarské strany na vrchol Matterhornu. Dnes tudy určitě k vrcholu nikdo nestoupá.

Kupujeme lístek na lanovku, kde jsme s Lenkou poprvé uplatnili výhody Alpen Vereinu a dostali jsme 50% slevu, takže lístek do Zermattu nás stál místo 40CHF pouhých 20CHF. Z lanovky máme nádherný výhled a my sledujeme blížící se Zermatt, který se narozdíl od hor koupe v sluneční záři. Proto se po výlezu z lanovky opět svlékáme do třiček.

Procházíme Zermattem - městem kam je zakázán vjezd všemu co má spalovací motor. Jezdí tu koně, elektromobily a místní vlak. Všude je spousta svátečně oblečených turistů, mezi kterými se proplétají horolezci a turisti s batohama na kterých se lesknou cepíny. Zermatt budí dojem lázeňského městečka.

Zjišťujeme jak se dopravit zpátky do Sant Niklaus, kde jak doufáme, na nás ještě čeká naše vozidlo. Nejprve dostáváme nabídku za 70 CHF od místního taxikáře. Zkoušíme smlouvat, ale nehneme s ním ani o cent. Cenu vlaku nám automat sdělí jako 92CHF za všechny. Nakonec dojdeme pěšky až na kraj Zermattu, odkud nám taxi nabízí cenu za 60CHF za všechny. Bereme to a už se vezeme mnoha kilometry údolím dolů.

Máme štěstí a auto stojí přesně tam, kde jsme ho opustili a kolem něj další tři auta. Nejsme jediný kdo využil parkování u silnice zdarma. Nakládáme věci do zavazadlového prostoru a kolem třetí odpoledne vyrážíme na cestu do Čech se zastávkou na jídlo cestou. Kolem druhé ráno vykládáme Jirku v Plzni, ve tři Lenku s Milanem v Praze a před čtvrtou hodinou jsem doma i já.

Byl to nádherný trek úžasnou přírodou švýcarských a italských Alp kolem majestátné pyramidy Matterhornu. Určitě budeme dlouho vzpomínat.

Odkazy na všechny díly treku kolem Matterhornu:

Poslední aktualizace: 20.3.2017
Kolem Matterhornu (7) - Breuil Cervinia - Zermatt na mapě
Autor: pajas76

Příspěvky z okolí Kolem Matterhornu (7) - Breuil Cervinia - Zermatt

Zermatt, Švýcarsko
Zermatt patří mezi nejznámější švýcarská turistická místa. Městečko se…
Umístění Zermattu na úpatí Matterhornu a uprostřed…
Příjezdové místo:  Bezpečné neplacené parkování je u hřiště za obcí Randa…
Jeden z nejkrásnějších výletů, který jsme během…
Na železnici narazíte ve Švýcarsku téměř všude. Mnoho tratí…
Výchozím místem vycházky je městečko Täsch, kam se dostaneme buď vlastním…
Švýcarsko - Walliské Alpy (2): Zermatt - Gornergrat a kolem jezer…
Naše další cesta mě zavedla po několika letech zase do Walliských Alp.…
Výlet začal vlakovým přejezdem (jelikož do města…
Ráno nás opět čeká brzké vstávání. Dnes máme v plánu dát na čas…