Jihlava 2009

Mezi moje nejoblíbenější vodácké akce patří sjíždění řeky Jihlavy, které organizuje i Vodácký oddíl - Moravské Budějovice. Jihlava je za normálního stavu vody prakticky nesjízdná ale několikrát do roka se pro vodáky otevřou ventily údolní nádrže Mohelno a pak to stojí za to. Obvykle se sjíždí úsek od přehrady Mohelno do Hrubšic, kde je možno za mostem přes řeku bez problémů zaparkovat auta a naložit lodě.

Celá úsek se dá sjet bez přenášení lodí, dva jezy, oba pohodově sjízdné. Jediný důvod, proč vystoupit je vylití vody z lodi nebo zastávka v kempu. Na trase jsou dva příjemné kempy kde je možno posedět, občerstvit se a probrat dramatické okamžiky plavby. Pro některé nezkušené vodáky byly nepříjemným překvapením padlé stromy přes řeku. Stačila chvilka nepozornosti a vodní proud se postaral o zbytek. Dostat pak v tak silném proudu poměrně studené vody potopenou a mezi větvemi zaklíněnou loď ven je dost drsný zážitek.

Krajina okolo Jihlavy v mnohém připomíná dolní tok Sázavy s nádhernými přírodními scenériemi. Bohužel, na tak živé vodě je obtížně fotografovat a kormidlovat současně, proto jsou v galerii fotografie spíše z těch klidnějších úseků, ty dramatičtější jsem jaksi nestihl nafotit. Nicméně nic vám nebrání v tom, abyste se o to pokusili vy sami. Další termín, kdy se pouští voda je sobota 20.06.