Neděle 13. října 2019
Ráno ve Studánkách všechno vyšlo bezvadně. Restauraci pivovaru otevírali v devět. My jsme dřív nevstali. Nebyl problém si k nim odskočit na záchod, koupili jsme ještě po petce všechna jejich piva a popojeli o kousek dál, abychom se nasnídali a také převlékli. Ráno na sluníčku už je pěkné horko.
Dali jsme snídani na vidličku, Ota smaženici, já dietní opečené brambory s vejcem a chystali se na další výlet, tentokrát na rozhlednu Knížecí stolec. Máme však zpoždění, nějak časově nestíháme. Vyrážíme skoro ve 13. hodin. Je však nádherně. Jdeme letně oblečeni - v kraťasech a krátkých rukávech.
Parkujeme na parkovišti na severním okraji obce Záhvozdí. Máme co dělat najít volné místečko. Nahoru vede značená cesta s doporučeným směrem chůze. Má to i tu výhodu, že všichni jdeme stejným směrem a vzájemně si tedy nepřekážíme.  Na 13 km se nastoupá cca 450 m. Až k rozhledně je to až na pár malých výjimek skoro stále do kopce. Už cestou jsou pěkné výhledy.
Až k Adolfovu kameni se jde po asfaltce. Tuto skálu nelze přehlédnout. Přehlédli jsme však vytesaný nápis Adolfstein 1871, který připomíná pravděpodobně knížete Adolfa Schwarzenberga.
Následuje kus cesty po šotolině. Míjíme odpočívadlo s památníkem, kde Vojenské lesy a Statky Horní Planá děkují všem, kteří se v letech 2007 – 2009 podíleli na odstraňování následků orkánu Kyrill. Však je znát, jak tu toho moc neroste. Zase ale je daleko vidět.
Posledních cca 0,5 km k rozhledně mi dal pěkně zabrat. To bylo prudké stoupání snad víc než 45 stupňů. Jsme v oblasti vojenského újezdu Boletice, který byl dlouhá desetiletí turistům nepřístupný. Až r. 2006 jim byly některé okrajové části zpřístupněny. Dne 11. 7. 2012 došlo k rozšíření této oblasti a současně i k otevření nízké dřevěné turistické rozhledny na nejvyšším vrcholu Knížecím stolci (1237 m). Osm metrů vysoká stavba nahradila původní 20 metrů vysokou rozhlednu z r. 1938, která na přelomu 60. a 70. let 20. století spadla. Smí se však chodit pouze po vyznačených turistických a cykloturistických trasách, a to pouze o víkendu a během a svátků v době od 6 do 22 hodin. Po řádění Kyrillu je vrch je holý, takže výhled i z této nízké rozhledny je všemi směry - jsou vidět všechny okolní pohraniční hory a za dobré viditelnosti rovněž Alpy.
Výhledy jsme měli skutečně úžasné. Opět vidíme Alpy. To nemá chybu. Kocháme se výhledy na okolní kopce a během toho svačíme. Ani tady na vrcholu není narváno - potkali jsme se zde jen s jednou rodinkou, ti se ale  dlouho nezdrželi a zase jsme tady osaměli. Je to bezva, takhle se mi to líbí.  I když v sezoně tu bude pravděpodobně lidí výrazně víc.
Z rozhledny se zpočátku klesalo poměrně prudce, až se mi z toho zamotala hlava. Mám nizký tlak a tuhle prudkou změnu nadmořské výšky jsem nedala. Naštěstí mne to brzy přešlo, stačilo se na chvíli zastavit a zpomalit. Následovalo už mírnější - pohodlnější klesání. K autu jsme došli zase docela svižným tempem.
Ještě nebylo půl šesté a odjíždíme. Až do večera je teplíčko. Je stále 22 stupňů. Chladící tašku jsme tentokrát už úmyslně nechali v zásuvce a baterka to vydržela. Aspoň naše výborné pivo z pivovaru Studánky dovezeme pěkně vychlazené.
Domů jedeme nejkratší cestou a jsme spokojení, jak perfektní prodloužený víkend to byl. Vyšlo počasí i výlety. Jen doma byl problém zaparkovat. Jenže s tím jsme počítali., na to jsme zvyklí.
Poslední aktualizace: 19.3.2020
Jedeme do jižních Čech za rozhlednami a minipivovary – 4. den (okružní výlet na rozhlednu Knížecí stolec) na mapě

Příspěvky z okolí Jedeme do jižních Čech za rozhlednami a minipivovary – 4. den (okružní výlet na rozhlednu Knížecí stolec)

Zdokumentovaná cesta na vrchol Knížecího stolce
1.července,první den dovolené a první výlet.Velmi podařená akce,sice…
Tentokrát jsme podnikli výstup na Knížecí Stolec, který se…
Jedním ze zastavení stezky na Knížecí stolec je Adolfův kámen či Adolfova…
Řeka Blanice je pravostranným přítokem Otavy, do které se vlévá nedaleko …
                                                Knížecí stolec Pozvání…
V obci Želnava, která je situována do malebného prostředí v …
Sobota 4. 7. 2020 Večer jsme typovali, že…
Pondělí 15. 5. 2023 V noci bylo nepatrně chladněji, teplota v aut…
Konečně se umoudřilo počasí a my se dokázali domluvit na výkendovém …
Středně náročná tůra (15 km) šumavskými lesy se zajímavými skalními útvary…