Janův Hrad - Lednice - Břeclav

V 8 ráno jedeme do Břeclavi. Máme chvilku čas a tak si zajdeme do bufetu za nádražím na kávu a díváme se na tabuli s menu a mají tu velmi levná jídla. Vlakem pokračujeme do Podivína. Autobus nám před chvílí ujel a místo 4 km to máme k "Janhradu" kilometrů šest a půl a to je tedy průšvih, protože slunce žhne tak, že by se na chodníku dala opékat slanina !! Žena se mi na chvíli napučí a nekomunikuje se mnou a tak procházíme ve 30 stupňovém vedru přes pole s rajčaty a pak přes větrolamy a lužní les a na střídačku se s J. předbíháme. Přicházíme k nějakému osamělému domku u Dyje, já čekám na hrazi a Jana se ptá skupinky cykloturistů na cestu. Žlutá značka nikde a tak dalších 1,5 km k mostu přes Dyji - připadám si v tom vedru jak před třiceti lety na vojně, kdy jsem měl obchůzku kolem hraničních zátarasů - a pak zase po druhé straně řeky ten 1,5 km zpět po přístaviště s lodí. Odtud ještě 600 m a stojíme na silničce před Janovým hradem.

Foto: Franta

Janhrad je napodobenina gotické hradní zříceniny, postavena Lichtenštejnem r.1807 a zvenku působí docela romantickým dojmem. Ačkoliv je vedro přímo neúnosné, rojí se to tu turisty a zvědavci... Hrad není zevnitř taky špatný, ale je to tam malé a za půl hodinky je po prohlídce. A to jsme ještě museli "přetrpět" vystoupení dvou "umělců", kteří něco zafidlali na housle a hned za to chtěli peníze - naštěstí už jsou lidé trochu uvědomělí a nikdo jim nedal ani penny !! Po lávce překračujeme Dyji na druhou stranu - na louku s krásným torzem osamělého stromu a potom přes lužní les s milióny komárů do Lednického anglického parku. V tom strašlivém vedru k Minaretu, který se stejně pořád opravuje, ani nejdem. Do zámku taky nee - byli jsme tu vloni a tak na prohlídku městečka a rychle najít nějaké občerstvení. Centrum je pěkné a dokonce tu mají i kašňu !! Dáváme si dobrou ranou večeři: Jana smažené žampiony a já uzené koleno s kysaným zelím - Mňam !!!

Autobusem jedeme přes Lednické rybníky do Břeclavi. Vystupujeme na náměstí, kde nyní stojí nový moderní kostel - ( díky bombardování při konci 2.světové války lehlo celé centrum popelem ) - a není zde tudíž žádná historická budova k vidění. Ale opodál stojí za rybníkem s vodotryskem dvoupatrová budova renesančního zámku. Právě prochází rekonstrukcí a já nevěřícně zírám na fasádu zámku - je obílen obyčejným vápnem a zblízka to vypadá přímo strašlivě !!! Pak ještě posedět do příjemné kavárničky, v Bille nákup tekutin na zpáteční cestu a pomalu přes město a sochu Hlavy a park u nádraží k vlaku a odjezd domů... P.S. Mějte na paměti, že Vaše návštěva Lednicko - Valtického areálu v letních měsících udělá zdejší komáří populaci ohromnou radost, tak je prosím vás nenechte dlouho čekat ...

Poslední aktualizace: 31.3.2014
Janův Hrad - Lednice - Břeclav na mapě
Autor: Franta

Příspěvky z okolí Janův Hrad - Lednice - Břeclav

Knížecí dub
Nachází se poblíž břehu Staré Dyje v úzkém lemu lesa mezi loukami …
Lodní doprava v Lednici je provozována na tzv. Zámecké a Staré D…
Jedná se o pseudogotickou napodobeninu zříceniny středověkého hra…
10.9.2016 A horko pokračuje. Včerejší odpoledne a večer přibylo…
Staré stromy nabízejí nejen poutníkům stín, úkryt před deštěm či větrem,…
Už pri našej jarnej návšteve južnej Moravy sme chceli navštíviť J…
Na Janův hrad
Umělá romantická zřícenina středověkého Janova hradu knížecího rodu…
Toto významné turistické rozcestí se nachází uprostřed lužního lesa v přírodním…
Jde o historický seník na cestě z Lednice parkem směrem k Janohra…
Podíváme se v předjaří do okolí Lednice, kde si uděláme relativně krá…