Hřeben Velké Fatry

Nejtužší období zimy 2010/2011, tedy 1. víkend, jsem se rozhodl pokochat se atmosférou Velkofatranského hřebene. Za nástupní i konečný bod jsem volil malebnou vesnici Liptovské Revúce, pobral pár přátel, historek o medvědech, ujasnili jsme si místo, kde odbočíme z turistické stezky (zelená TZ). Došli jsme pod soutok pod skalami Ostrého Brda, kde jsme začali šplhat bočním hřebenem na planinku mezi vrcholy Frčkov (1585m.), druhý nejvyšší bod na hřebeni a Križná (1574 m.), vojenský vysílač. Odtud se nabízí cesta po hřebeni na jih a nebo na sever. Za Križnou, na jih, bychom šli již jen dolů a abychom se vraceli do našeho základního tábora u hospůdky v Revúcích, volíme severní cestu. Jelikož se nám roztáhla obloha, zamíříme našimi fotoaparáty na krále a královnu VF, na Ostredok a Ploskú. Měli jsme z počasí obavy, zda z fotovýpravy nebude jen expediční výprava za přežití v sněhové bouři. Dočkali jsme na hřebeni všeho. Právě na Ostredku (1592 m.) jsme se doslova nemohli nabažit. Střídání oblačnosti jak na běžícím páse. Križná, Majerova skála, Borišov, Suchý vrch, Rakytov, dále přes údolí Zvolen, za ním Prašivá, to vše měnilo každou sekundu odstíny. Limitováni časem a mrazem (okolo - 12°C) připijeme z termosek a pokračujeme na Suchý vrch. Odtud jsme naposledy mohli pozorovat vrchol Borišova i s malebnou chatou pod ním. Sousední Ploská však oblačnost nadále jakoby přijímat nechtěla :) Scházíme do sedla a pozorujeme v dáli, jak turisté traverzují Ploskú, příroda se nad nimi slitovala a lavinu nespustila.

Začíná se stmívat, ale to již jsme na cestě ze sedla Chyšky dolů do Revúc.

Poslední aktualizace: 20.3.2011
Hřeben Velké Fatry na mapě
Autor: romcazvm

Příspěvky z okolí Hřeben Velké Fatry

Ostredok 1 592 m n. m.
Ostredok je najvyšší vrchol Veľkej Fatre.Ostredok je prístupný po hrebeni z Krížnej alebo z Ploskej po červenej turistickej značke…
Je nejvýraznějším vrcholem v jižní části hlavního hřebene Velké…
Náučný chodník hrebeňom Veľkej Fatry - samoobslužný naučný chodník s přír…
Bystrica - Kráľova studňa - Krížna - Ostredok - Suchý vrch - Necp…
Do obce Turecká sa dostaneme autom ak odbočíme v Starých Horách d…
Vyšná Revúca je posledná obec v doline, čiže nie je priechodná. D…
Vápenci a DOLOMITY budovaný skalní masív nacházející nad pramenem…
Dlouho plánovanou výpravu a hlavn…
Ploská leží na hrebeni Veľkej Fatry.Je to mohutný kopec s rozsiahlou…
Borišov je mohutný a svojím vzhľadom typickým príkladom vrchu vo Veľkej…
Čertova brána sa nachádza na konci Gaderskej doliny. Je možné sa k nej dostať po značenom chodníku od turistického rozcestníka pri ústí Dedošovej do…
     Po čtrnácti dnech jsem opět zavítal do Velké Fatry s tím, že se o…
Národní přírodní památka vyhlášená v roce 1980. Ochrana skalního stupně - tzv. Kurucká skala, přes kterou padá 55 m Vysoký vodopád.…
      Od sedla se vydávám napravo, směrem k „hlavnímu“ vrcholu. Tvrdí se oněm, že je trochu techničtější a trochu vzdušnější, tak js…
      Je třeba začít trénovat, ale Tatry jsou pro běžné smrtelníky ještě uzavřeny. Snad se pro nás s letní sezónou otevřou, i když i…
Jedná se o mohutný a skalnatý vrchol pohoří Roháče, což je j…
Rakytov se nachází v centrální části pohoří Vežká Fatra. Svérázný tro…
Turčiansky hrad na strmom kopci nad obcou rovnakého mena vzniko…
První písemná zmínka o městě je zaznamenána v ustanovujícím dekretu maďar…