Horní Liboc - PkP

Jižně od Dolní Liboce nachází se malebná vesnice Horní Liboc. Na jihu se přimyká ke zdi obory Hvězda, na severovýchodě se nachází Libocký rybník. Dopravu do Horní Liboce zajišťuje autobusová linka 179 od metra B Nové Butovice cestou přetínající všechny tři východoběžné tramvajové tratě Prahy 6 (na Divoké Šárce, Petřinách a Vypichu) a na Motole křížící i řepskou trať; v opačném směru vede na letiště Ruzyně a právě po její trase teď nedlouho jezdí také noční linka 510 z letiště k centru města; centrální zastávka v Liboci se nazývá Libocká. Libocí také prochází železniční trať na Kladno, ale zastávka na ní je již drahnou dobu zrušena; její budovu naleznete na křižovatce ulic U kolejí a U stanice.

Dominantou a nejvýznamnější památkou Horní Liboce je kostel sv. Fabiána a Šebestiána s přilehlou farou. Nejhezčí pohled na centrum Liboce je od podjezdu pod železniční tratí přes Libocký rybník. Kousek nad kostelem leží boční vstup do obory Hvězda.

Text je přejatý z Průvodce k průvodci I - https://www.turistika.cz/cestopisy/show/pruvodce-k-pruvodci-i-okoli-prahy.html.

Poslední aktualizace: 1.3.2013
Horní Liboc - PkP na mapě
Autor: okalis

Příspěvky z okolí Horní Liboc - PkP

Dub na hrázi Libockého rybníka
Tento památný strom roste na hrázi Libockého rybníka v Praze 6. Z…
Kostel svatého Fabiána a Šebestiána v Praze - Liboci stojí v ulic…
Kostel sv.Matěje se nachází v Praze 6 v Dejvicích,nedaleko stadionu Juliska nebo zříceniny Baba.Dostante se sem pěšky za použití…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky,zvu Vás k nejlepšímu koupališti v…
Budova Ústavu makromolekulární chemie byla postavenáv…
Budova ústavu makromolekulární chemie AV ČR na pražských Petřinách patří k…
Pojedeme se podívat na letohrádek Hvězda.Letohrádek leží ve…
Na dnešní výlet se vydáme tramvají č. 22 z I.P.Pavlova a jedeme do…
Staré stromy nabízejí nejen poutníkům stín, úkryt před deštěm či větrem, některým i zdroj energie na další cestu životem. Už staří Keltové měli ke…
Představujeme vám překrásné skalnaté údolí, které se nachází při …
Kolem Větrníku či Zeyerovou alejí, promenádou to pod dráty velmi vysokého…
Břevnovskou bránou jsem vstoupila do obory Hvězdy a ocitla…
Počátkem 90. let bylo rozhodnuto o tom, že volné území, původně určené pro…
Délka Naučné stezky je přibližně 4 km. První tabule naučné stezky…
Obora Hvězda leží sousedství Bílé hory a má  rozlohu 86 ha. Leží v…
Naše společná cesta začíná na dálnici D5 před vjezdem do Prahy. Odtud pokračujeme po silnici R5 a z ní sjížníme až na konci a míříme…
Jdu na  odpolední procházku do obory Hvězda v Praze 6. Jdu  se  projít do…
Oboru Hvězda najdeme v Praze 6 – Liboci. Hvězda nabízí přírodní prostředí. Je takovou oázou zeleně obklopenou rušným okolím. Pů…
Kdo by dnes neznal modelovou železnici? Jejím kouzlem byl kdysi fascinován…
Takový kus divoké přírody přímo na území města by Praze mohlo závidět…