Hora Benediktenwand

Vyrážím z městečka Lenggries, kam se dá dojet i vlakem a přiblížit se tak k horám třeba z poměrně blízkého Mnichova.

První vrchol, na který musím vystoupat, se jmenuje Brauneck (1555 m), jede na něj i lanovka, kterou ale nevyužiju, raději stoupám pěkně po svých. Jde to celkem rychle, za hodinu jsem u chaty Reiseralm a za další hodinu na Braunecku. Potkávám několik skupinek turistů, z Braunecku se dá jít pohodlně téměř po rovině na Schrödelstein (1548 m), na Stangeneck (1646 m), Vorderer Kirchstein (1670 m) a Latschenkopf (1712 m).

Trochu z hlavní hřebenovky uhnu k jihu, protože chci jít kolem skal a shora bych je moc neviděla. Když už jsem pod Latschenkopfem a rozhoduji se, zda se vyškrábu nahoru tady nebo až za tímto vrcholkem, vidím, jak přichází mraky, rychle udělám posledních pár snímků, na dalších několik hodin nebude vidět skoro nic.

Od vrcholu  Latschenkopf pokračuji po hřebenu krásnou pěšinkou mezi úžasnými bílými skalami a klečí, pěšina se mírně klikatí, klesá i stoupá a ačkoli nevidím nic do dálky, docela se mi ta chůze líbí. Jen mám starost, aby skály nebyly moc mokré, protože by pak klouzaly. Přemýšlím, jestli z těchto mraků začne i pršet, nebo jestli bude jen mlha. Další vrchol se jmenuje Achselköpfe (1709 m) a za ním následuje sedlo Rotöhrsattel, odkud si udělám jeden menší okruh přes horu Benediktenwand (můj hlavní dnešní cíl), pak se do sedla vrátím a budu pokračovat zpět, ovšem jinou cestou, takže to bude druhý okruh.

Když jsem na vrcholu Benediktenwand, už prší. Protože jsou tu ukazatele k chatě Tutzinger Hütte, těším se, že si tam sednu a dám si čaj. Těším se na chatu asi hodinu a pak ji málem přejdu, protože je trošku mimo moji trasu, ale zároveň tak blízko, že je za hezkého počasí na dohled, a tak není potřeba ji uvádět na rozcestníku, ale teď je mlha a jen tak tak, že si chaty všimnu.

Zatímco jsem byla v této chatě, přestalo pršet a mraky odpluly někam dál, takže jsem si mohla i vyfotit krásnou severní stěnu Hory Benediktenwand a také později několik dalších záběrů se skalami. Mám radost, že se zlepšilo počasí a jak si tak zvesela vykračuji, čeká mě přímo na cestě ještě jedno překvapení – kozorožec s mohutnými rohy.

Jsem zpět v sedle Rotöhrsattel, dávám se doleva a procházím pod skalami Hory Achselköpfe, přes kterou jsem předtím šla, a přede mnou se rýsují vzdálenější skály Hory Hinterer Kirchstein, přes ni ale nepůjdu, uhnu ještě víc doleva a pokračuji kolem malých vodopádů potoka Arzbach.

Míjím chatu Probstalmhütte a Edelweiß-Hütte a ještě dál by měla být restaurace Hintere Längentalalm. Venku stojí několik stolů s lavicemi a dva slunečníky, takže usoudím, že to asi bude chata, kdy bych si mohla dát další čaj a vezmu za kliku. Je odemčeno, ale když se podívám dovnitř, zase chci vycouvat, připadá mi totiž, že jsem vlezla k někomu do kuchyně. Stojí tam stařičký sporák, dřevěné skříně a jeden velký stůl, kolem kterého sedí devět babiček ustrojených jako do kostela, vypadá to, že se sešly na nějakou oslavu. Desátá babička stojí u sporáku a ptá se mě, co jsem chtěla. Říkám "čaj". Tak mi ukáže na desáté místo u stolu a jde mi postavit vodu na čaj. Devět babiček kolem stolu si mě chvíli zvědavě prohlíží a jedna z nich řekne nějakou větu, na jejímž konci poznám slova "es regnet" (prší), takže přikývnu a odpovím "ja, es regnet". Pak už si mě nevšímají. Vypiju si svůj čaj, zaplatím za něj stejnou cenu jako v předchozí chatě (nemyslím si, že by tady měli nějaký ceník nebo pokladnu) a jdu zase dál.

Mám to ještě asi hodinu k chatě Reiseralm a pak půl hodiny do Lenggries, cesta je dobře znašená rozcestníky. Celkově to byl hezký výlet, užila jsem si lezení po skalách, měla jsem pár nevšedních zážitků a pár fajn výhledů do daleka (aspoň dopoledne). Ušla jsem přibližně 30 km s velkým převýšením (více než 1500 m, pravděpodobně i více než 2000 m) a podle ukazatelů to vychází na asi 10 h túru.
Poslední aktualizace: 12.12.2017
Hora Benediktenwand na mapě
Autor: Ihiva

Příspěvky z okolí Hora Benediktenwand

Kochelsee
Jezero Kochelsee leží v Německu asi 70 km jižně od Mnichova v okrajové…
Půvabné bavorské lázeňské město Bad Tolz se stalo…
Aktivní dovolenou a zotavení na čerstvém vzduchu celoročně nabízí více než 1.000…
Ahoj,  jsme Jan, Martina a Lia, Čechoslováci co žijí již léta v Rakousku. Jsme milovnici spáni v…
Nedaleko turistického střediska Garmisch-Partenkirchen se nachází město…
  Jaro, léto a podzim mají své kouzlo – ale pro mnohé je zima tím…
Začátkem měsíce září jsme jako obvykle začali plánovat naše podzimní…
Alpský zámek Elmau byl postaven v letech 1914 - 1916 za 2. světové války…
Mesto Ettal leží blízko, asi 10 km od Garmisch-Parterkirchenu. Ne…
Příjezdové místo: Parkoviště je zdarma u lanovky Karwendelbahn ve městě…
Jsme na zájezdě v Bavorsku, kde máme navštívit pohádkově krásné zámky, kde…
Soutěska Leutaschklamm protínající hranici mezi Tyrolskem a Bavorskem je…
Řeka Leutascher Ache překonává státní hranici mezi Rakouskem a Německem v…
Asi dvacet kilometrů jihozápadně od Mnichova nás zaujalo jezero…
Jezero Achensee je perlou mezi rakouskými jezery. Samotní Tyrolané ho…
Jedeme na dvoudenní zájezd do Bavorska na prohlídku pohádkově krásných zámků, kde žil nebo které postavil bavorský král Ludvík II..…
17.8.2004 Celkem logicky blízkost hor je předurčena k nějaké tú…
Garmisch-Partenkirchen (Ga-Pa)Ga-Pa je v Německu největší středisko…
Soutěska Partnachklamm se nachází nedaleko Garmisch-Partenkirchen. Je Dlouhá asi 1 km. Soutěskou protéká potok Partnach. Parkovat…
Garmisch-Partenkirchen je malebné lázeňské město v Bavorsku , asi 100 km na jih od Mnichova, poblíž hranice s Rakouskem. Leží pod…