Holanské rybníky

Přijíždíme ráno do Holan a parkujeme auto u Svijanské hospůdky. Nejsme tedy vázáni zpáteční Dopravou takže plánujeme delší trasu přes rybníky, kolem Ronova a Vlhoště a přes vesnici Loubí zpět do Holan. Je to asi pětadvacítka.

Takže vyrážíme po červené mezi rybníky. A kdo by si nechal ujít záběry Holan a holanského kostela přes Holanský rybník. Nesmírně fotogenické. Pokračujeme kolem Miličanského rybníka a kempu Aero a zabočujeme ke zřícenině hradu Vítkovec ze kterého zbyl už jen fragment zdi. Vracíme se, jdeme na dohled od Bobřího potoka a procházíme mezi Hrázským a Dolanským rybníkem s kouzelnými výhledy na Ronov a Vlhošť, dvě dominanty celého okolí.

Asi po tři čtvrtě kilometru za Dolanským rybníkem přecházíme trať a pak ze silnice odbočujeme ke skále Smrtka která ční nad Koňským rybníkem. Chvíli fotíme, vracíme se na červenou a jdeme po ní lesní cestou a po silničce obloukem do Stvolínek. Tady, protože je po poledni, stavujeme se v hospodě U Čápa a poobědváme, já i něco málo piva popiji.

Fotíme kostel a kapli a co se ještě namane a vydáváme se k Ronovu. Je to výživný kopeček ale stojí to za ty nádherné výhledy zpět ke Stvolínkám, na kopec Kozel a část středohoří. Z rozcestí Pod Ronovem jdeme po zelené s červenou do Stranného.

Tam pokračujeme po zelené přes osadu Hvězda (ta se taky nedá zadarmo, výživný kopeček) k Vlhošťskému Dolu. Je to vlastně cesta mezi Ronovem a Vlhoštěm plná pěkných výhledů. U Vlhošťského Dolu odbočujeme doleva po modré a jdeme přes Sedlo pod Vlhoštěm k bývalé vlhošťské hájovně.

Tam kraje znalý kolega upřesňuje neznačenou cestu k vesnici Loubí.

Do Loubí přicházíme asi po jednom a půl kilometru, fotíme opravené chalupy a pak se dáváme doleva po cyklo 211 která nás později společně s modrou přivádí zpět do Holan. Ještě krátce fotím, dáváme si v hospodě malinovku (včetně mě) a po půl páté vyrážíme k domovu.

Co dodat. Počasí na jedničku s hvězdičkou, asi už jsem s tím protivnej ale nedá se nic dělat. Zase jsem objevil kousek mě neznámé krajiny která stojí za vidění, vlastně severní část CHKO Kokořínsko na hranici s CHKO České středohoří. A tam to stojí za vidění vždycky.

Takže zdrávi došli. Zase někdy. Seventy

Odkaz na mapu trasy: http://www.mapy.cz/s/81hO

Poslední aktualizace: 23.7.2013
Holanské rybníky na mapě
Autor: Seventy

Příspěvky z okolí Holanské rybníky

K hrobu českého velikána Járy Cimrmana
Dlouho, dlouho jsem nešel po Husí cestě, a tak jsem byl překvapen nálezem…
Proč opět nevyužít romantické lokálky stále ještě jezdící mezi Lípou a Lit…
Je bezesporu zajímavým zjištěním, že v nejbližším okolí nevelké obce,- vlastně městyse Holany na českolipsku, se nachází hned…
Holany se nacházejí 9 km jihozápadně od České Lípy. Jejich hlavní…
Kostel sv.Maří Magdaleny v Holanech. Původně stával na místě zdejšího kostela jiný kostel ze 14.století. Nynější barokní kostel Maří…
Za výchozí bod našeho výletu použijeme vlakové nádraží v Kravařích v…
Mariánský sloup na náměstí v Holanech. Na náměstí v Holanech stojí Mariánský sloup na který byla provedena sbírka v letech 1815-1816.…
Z Holan do Stvolínek.   Do Holan jsme se dostaly autobusem z Če…
Zřícenina hradu Vítkovec stojí na malé vyvýšenině mezi Holanským a Milčanským rybníkem nedaleko Holan na Českolipsku v Libereckém…
Zřícenina malého hrádku Vítkovec. Poblíž Milčansk…