Hloubětín - PkP

Staré jádro Hloubětína se nachází v okolí náměstí Ve Starém Hloubětíně a je opravdu hodnotné zejména díky zdejšímu kostelu a zámečku. Zatímco sídliště vzniklé v sousedství starého Hloubětína dojem z něj až tak nezkazí, horší je to se silnicí Průmyslovou procházející přímo pod zámečkem. Hlavní Dopravu do Hloubětína zajišťuje trasa B metra, která zde má stejnojmennou stanici, maličko blíž do starého centra to je z tramvajové a autobusové zastávky Kbelská (a přímo v něm je zastávka Hloubětínská - konečná pro linku 273 od Horních Počernic a Černého Mostu), daleko to sem není ani z tramvajového obratiště Starý Hloubětín. Z tramvajových staveb zde obratiště není tou nejvýznamnější, neboť se tu nachází také vozovna.

Z Hloubětína byste rozhodně neměli vynechat novogotický zámeček, v němž sídlí soukromá nemocnice, a kostel sv. Jiří stojící v jeho sousedství. Pod zámečkem je sráz do údolí Rokytky se skalami chráněnými jako přírodní památka Pražský zlom a na Rokytce, poblíž obratiště Starý Hloubětín, zde stojí Kejřův mlýn - historická budova, ještě nedávno strašlivě zpustlá, dnes nově opravená a přestavěná na bytový komplex. Údolí Rokytky i ulici Poděbradskou zde po mostě překonávala vlečka, dnes po jejím tělese i tomto mostě vede cyklostezka od Hořejšího rybníka do Vysočan; po i proti proudu Rokytky můžete jít také po cestě přímo podél ní. Při cestě proti proudu však nemusíte jít jen podél říčky tekoucí přes Hrdlořezy, ale také zkratkou přes zalesněný kopec rovnou do sousedních Kyjí. V severním směru se nechá vyjít kolem hřbitova s kapličkou (ul. Zálužská) do lesa a zahrádkářskou osadou pak dojít na okraj Kyjí na Hutích, odkud lze výhodně pokračovat do Satalic; do této části Kyjí vede také silnička K Hutím z východního okraje Hloubětína přes Hutě.

Text je přejatý z Průvodce k průvodci I - https://www.turistika.cz/cestopisy/show/pruvodce-k-pruvodci-i-okoli-prahy.html.

Poslední aktualizace: 1.3.2013
Hloubětín - PkP na mapě
Autor: okalis

Příspěvky z okolí Hloubětín - PkP

Potok Rokytka u Hloubětína
Tento vodní tok, jehož prameniště se nachází u Tehovce, odvádí vodu z…
Tato vodní plocha, která vznikla na původním toku potoka Rokytky, jehož…
Trasa je druhou částí našeho cyklovýletu po stopách F.L.Věka, který jsme…
Ves byla původně zvaná Hloupětín po vladykovi Hlupatovi. Do konce 13. sto…
Už 4 roky žijí nutrie na Rokytce v Hrdlořezích. Jezdí je sem krmit…
Tentokrát jsme jeli do Prahy proto, že nás náš milý příbuzný pozval na…
V těchto místech se Rokytka klikatila již v dávných dobách, což je vidět…
Soudí se, že tento rybník na potoce Rokytce, dříve zvaný jako Kejský,…
Rozhledna Doubravka - Dolní Počernice
Na dnešní výlet jedeme metrem na Opatov a odtud autobusem č. 181 na…
Centrální Kyje leží při Kyjském rybníce na kroutící se říčce Rokytce; celé…
DinoPark Praha
DinoPark Praha, jeden z dinoparků v České republice, který se nachází na střeše nákupního centra Galerie Harfa v Praze ve Vysočanech hned vedle O2…
Dnešní náš výlet je do Dinoparku Praha Harfa.Jeli jsme MHD tramvají č.3 od…
Pro milovníky letectví a jeho historie je tu Letecké muzeum. Nachází se v…
Prosek je dnes také významnou částí Prahy 9, leží na kopci vysoko nad…
Vinohradský hřbitov přiléhá ke strašnickému krematoriu v Praze 10. Podle …
V místech bývala stará osada Olšany, v roce 1394 zde byl statek s vinicí - majetek kláštera. Po zániku kláštera se majitelé střídali…
Praha je hlavním a největším městem České republiky. Leží na řece Vlta…
Praha je hlavní a současně největší město České republiky. Leží m…
Staroměstské náměstí, nejstarší a nejvýznamnější náměstí historické Prahy,…
Pražský Hrad
Pražský hrad je největším klenotem hlavního města i celé České republiky. Pražský hrad je…