Grand Teton, Jackson

Po snídani na motelu odjezd v 8 hod. kolem Old Faithful a dále kolem West Thumb směrem k jižní bráně, odtud průjezd do NP Grand Teton. NP Grand Teton leží ve státě Wyoming a zdejší hory dosahují výšky téměř 4200 m. Je rájem pro horolezce, turisty, rybáře. Kdysi zde žili lovci a obchodníci kožešin. Lov zvěře je zde možný pouze na povolení. V Grand Teton roste mnoho rozmanitých rostlin a žije zde mnoho druhů savců, ptáků, plazů a obojživelníků. Můžete zde potkat stáda losů, bizonů, ale i vlky, kojoty, pumy i medvěda grizzlyho. My ho ale zase neviděli. Službou NP jsou spravována návštěvnická centra, kde se seznamujeme s historií NP, životem v přírodě, malebnými turistickými stezkami a tábožišti. Pro rozmnožování některých druhů rostlin jsou důležité stejně jako v Sequoia parku lesní požáry.

Úchvatné jsou výhledy na majestátné pohoří Grand Teton, zrcadlící se ve vodách rozlehlého jezera Jackson Lake. Překrásné štíty hor v parku trochu připomínají hory Vysokých Tater. Jen pro filmování a fotografování nám počasí trochu nepřeje, hory jsou v mlžném oparu, ale příroda je zde opravdu čarokrásná. V parku jsou četná jezírka, cestou potkáváme zvěř a naskýtají se nám také krásné pohledy s řekou Snake River. Děláme zastávky v návštěvnických centrech v Colter Bay a Jenny Lake.

Městečko Jackson je branou pro návštěvníky NP Grand Teton. Procházím se po městečku Jackson, postaveném a zachovaném ve stylu amerického Divokého západu, jdu po dřevěných chodnících, popíjím pivo ve staromódním salónu s lítacími dveřmi (Cowboy bar), kde obsluhuje číšník ze Slovenska, který je rád, že si může popovídat česko-slovensky. Na hlavním náměstí se konají Wild West Show a já vcházím jednou ze čtyř bran ozdobených bezpočtem jeleních parohů do parku, kde je socha kovboje. Pokračuji v prohlídce města se spoustou galerií, butiků, kavárniček, ale i různých soch (prezidenta G.Washingtona, A.Lincolna, M.Twaina, kovboje, indiána atd.).

Protože máme ještě chvíli čas a je krásný slunečný den, zastavujeme na japonskou zastávku - fotografování. A co je cílem našich objektivů? Podzimní, nádherně různě zbarvené stromy, takovou červenou barvu jako zde, jsem nikde neviděla. Na nocleh přijíždíme do motelu v Evastonu.

Poslední aktualizace: 12.12.2012
Grand Teton, Jackson na mapě
Autor: daga.ti

Příspěvky z okolí Grand Teton, Jackson

Jackson Lake - Signal Mountain Lodge
Krásné místo na pláži u jezera s pěkným výhledem na jezero a Hory nad ním.
Krásné jezero Kolem kterého vede vyhlídková silnička. Pouze z parkoviště je výhled na jezero s panoramou hor. Zde se dá sejít i k jezeru.
Nádherná okružní a opravdu odpočinková trasa kolem obou jezer. U jezer…
Nahoře šíleně foukalo a byla zima, a tak jsme našli útočiště v ma…
Pěkný vodopád hned u silnice. Hezký Pohled je z mostu přes řeku.