Francie: Od Bohémské Paříže po Provence Levandulových Polí

Nedávno jsem se vypravil na nezapomenutelnou cestu do Francie, plnou pestrých dojmů a kouzelných míst - pro mne to byla první cesta do Francie. Začal jsem v Paříži, kde jsem se ztratil v malebných uličkách Montmartre, ponořil do atmosféry, která kdysi inspirovala velikány umění. Návštěva historických kaváren, jako je slavné Café des Deux Moulins, přinesla dotek minulosti, a prohlídka Baziliky Sacré-Cœur s úžasným výhledem na město završila první den v Paříži.

Můj další krok směřoval do Lyonu, gastronomické metropole, kde jsem procházel historickým centrem a ochutnával tradiční lyonské speciality v malebných bouchon-restauracích. Prozkoumání tajemných průchodů Traboules dodalo Lyonu zvláštní atmosféru, spojující historii s moderní životní styl.

Cesta pokračovala do regionu Bordeaux, kde jsem se zamiloval do venkovských krajin obklopených vinicemi. Návštěva vinařství a ochutnávka slavných vín byly nezapomenutelné, stejně jako procházka historickým centrem města s jeho nádhernou architekturou. Plavba po řece Garonne a návštěva muzea vína La Cité du Vin přidaly další rozměr mému putování.

Provence mě přivítala polem levandule a kouzelnými trhy plnými čerstvého ovoce a zeleniny. Cestování po venkovských cestách, obklopených fialovými poli, a prohlídka starobylých vesnic Gordes a Roussillon byly jako pohádka. Každý moment byl plný barev a vůní této krásné provincie.

Na závěr mé cesty jsem zamířil do Nice, kde jsem si užíval pohodlí slunečných pláží a krás Promenade des Anglais. Procházka po historickém centru s úzkými uličkami a spojením italského a francouzského vlivu byla dokonalým zakončením mého dobrodružství v této neuvěřitelně rozmanité zemi. Francie mě okouzlila svou krásou, chutěmi a pohostinností, a já se vrátil domů s kufříkem plným nezapomenutelných zážitků.

Nikdy jsem nečekal, jak si mě Francie učaruje, ale opravdu to stálo za to a už teď se nemůžu dočkat na další návštěvu.

Poslední aktualizace: 7.1.2024
Francie: Od Bohémské Paříže po Provence Levandulových Polí na mapě
Autor: Ludwar

Příspěvky z okolí Francie: Od Bohémské Paříže po Provence Levandulových Polí

Letiště Montlucon / Domerat
Letiště Domerat (MCU) spadá pod město Montluco…
Letiště Bourges
Letiště Bourges (BOU) spadá pod město Bourges,…