Etna – výstup do pekla

Největší evropská sopka Etna (Itálie) svou bujnou aktivitou způsobila už řadu neštěstí. Vznikla původně podmořskou erupcí, ale dnes je její vrchol po většinu roku pokryt sněhem. V zimě je možné na tomto vulkánu i lyžovat, samozřejmě s použitím lanovek a vleků.

Jsme ve výšce 1 800 metrů nad mořem a hledíme na horu sopečného popela. Vrchol vulkánu je kdesi nad tou sutí, ale už zde je cítit chvění země i mlaskání míchajícího se kovového těsta. Do výšky 2 500 m.n.m.vede lanovka, ale my šlapeme pěkně po svých, abychom výstup vychutnali. O dalších dvě stě metrů výše míjíme stanici dnes již nefunkční lanovky, kterou před několika roky zčásti zalila láva. Vstupujeme do míst dřívější restaurace a několik metrů od baru kopeme do utuhlého lávového masivu, jenžzaplnil i několik dalších místností.

Cestou ke kráteru míjíme několik utavených sloupů a poté se předlouhé hodiny škrábeme vzhůru. Pohled do čtyřsetmetrové jámy, chrlící v mohutných salvách ohnivé kameny za to určitě stojí. Sto metrů od hrany kráteru zakládáme bivak na přespání a vyčkáváme tmu, abychom mohli sledovat ohnivé představení. Kráterem zatřásá již několikátá exploze. Nebe je najednou plné rudých pum, neustále se zvětšujících a řítících se k zemi. Dopadají vpravo i vlevo od nás a my se ženeme k jedné z nich, abychom si ve svářečských rukavicích pohráli se žhavým kusem Hory. Ráno vystoupáme ještě pár desítek metrů na samotný vrcholek sopky a poslední úsek překonáváme již s nasazenou plynovou maskou. Pól byl dobyt a my se vydáváme na naše další pekelné dobrodružství.

Poslední aktualizace: 22.8.2008
Etna – výstup do pekla na mapě
Autor: davidova

Příspěvky z okolí Etna – výstup do pekla

Etna, rozmarná dáma Sicílie.
K našemu zajímavému seznámení s Etnou došlo ještě před přistáním v Catanii…
 Etna, která ční do výšky 3323 metrů nad mořem, patří k nevyšším aktivním…
Symbol Sicílie, nazývaný mj. Krásná hora, netvoří jen činný hlavn…
Výstup na tuto bájnou sopku jsme uskutečnili v rámci naší cesty po…
Etna se nechází na Sicilii a je o nevyšší činná sopka v Evropě. Navštívili…
Taormina je pohádkové sicilské městečko, které se stalo zdrojem inspirace…
Při nádherné zátoce Jónského moře se na dohled od známé Taorminy nachází…
I když toho o historii Taorminy bylo napsáno velmi mnoho, dá se tvrdit, že…
Taormina je Krásné město, které  se nachází na ostrově Sicílie. Město pat…
Hrad Monte Tauro bývá označován jako arabsko-normanský a užívá se…