Elbrus 5642 m n.m.

1. Deň – Smer Kaukaz 0:30 hod odlet z viedenského letiska do Moskvy. V hlavnom meste Ruska absolvujeme trojhodinovú driemačku na lavičkách. Následne pokračujeme ďalším aeroflotom smer Minerálne Vody. Z letiska do hotelíka nás vezú vopred dohodnutí taxikári. Ideme v dvoch dodávkach, pričom v jednej je pre jedného z nás prichystaná malá drevená stolička, tvz. Šomlička. No čo už, tu to tak ide. Po absolvovaní asi 200 km konečne dorazíme do hotelíka Saklyja. Večer si vychutnáme vynikajúci boršč a samozrejme vodku.
  2. Deň – Ideme sa aklimatizovať do výšky 3120 m n.m.. Smer Terskol, kde na vrchole máme možnosť vidieť donedávna najväčší teleskop na svete. Trasa vedie zväčša po kamenistom teréne s nádhernou kaukazskou kvetenou. Po ceste sa zastavíme u veľkého vodopádu. Zaujímavosťou pre nás je, že sa dostaneme do vodopádu a spoza neho cez tečúcu vodu sa kocháme okolím. Po zostupe nás večer čaká náš zatiaľ obľúbený boršč a vodka.
  3. Deň – Dnešný plán je výstup na Čeget s nadmorskou výškou 3460 m.. Orlí doprovod počas výstupu nám umocnil zážitok z výhľadu na cieľ našej výpravy - Elbrus. Po zistení , že najbližšie 4 dní má byť prijateľné počasie bolo rozhodnuté, že už zajtra sa vyberieme do výšky 3600 m n.m., kde budeme mať prvý tábor. Takže dnes večer bude boršč a vodky len symbolicky...
  4. Deň – A ide sa na to !!! O 11 hod. miestneho času nasadáme do dodávok a vyrážame k lanovke Mir, ktorou sa dostaneme do výšky asi 3000 m n.m.. Ďalej postupujeme plne s plnou poľnou na miesto nášho prvého tábora. Po zabývaní sa vydávame na aklimatizačnú túru na miesto budúceho tábora vo výške 4130 m n.m.. Po návrate do tábora varíme večeru a čaj, samozrejme zo snehu, zacvičíme si a šup do spacákov.
  5. Deň – Ratrakom si dáme vyviesť veci na miesto nášho druhého tábora a my sa presúvame naľahko. Keď je tábor postavený ideme na ďalšiu aklimatizačnú túru do výšky 4811 m n.m., čo je o jeden meter vyššie ako má najvyšší vrchol Álp Mont Blanc. Večer nastáva varenie, menšia porada a večierka.
  6. Deň – Dnešný deň máme voľno na zregenerovanie síl a hlavne aby sme sa dostatočne zavodnili . Počasie nám celkom praje a tak v noci vyrazíme na náš cieľ Elbrus.
  7. Deň – V noci vial silný vietor, zo stanom to lomcovalo hore-dole. A tak síce nevyspatí, ale plní očakávania vyrážame o 2:15 hod. Zatiaľ veľká zima nie je, ale na svitaní si užívame pravú ruskú zimu. Elbrus je dvojvrchol a my si samozrejme vyberáme ten vyšší. Svojou výškou 5642 m n.m. je najvyšším vrcholom Európy. Mne sa na strechu tohto kontinentu podarilo vystúpiť o 10:45 hod ruského času. Po fotografovaní a dojemných gratuláciách schádzame do tábora. Po uvarení večere a čaju zaliezame príjemne zhuntovaní do stanov. Zajtra balíme a odchádzame do nášho hotelíka a hlavne do tepla.
  8. Deň – V noci zase fúkal silný vietor, ktorý nám natrhol aj stan. Okolo 8 hodiny už všetci aj bez raňajok balia a hurá dole. V lanovke som ešte stihol nalepiť nálepku s erbom Čárov, nech aj Rusi vedia že sme. Dnes sme si objednali slávnostný neskorý obed v zložení – boršč , šašlíky

a vodku a oslava mohla nastať. V nasledujúcich dňoch sme absolvovali treking v dolinách Adylsu, Adyrsu, Irik. Navštívili sme múzeum Vysockého. Doliny sú tú nádherné, len treba všade vybavovať priepustky bo je to v prihraničnej zóne. Treba prechádzať vojenskými kontrolami. Na 13 deň sa lúčime s touto zatiaľ skoro panenskou prírodou a naberáme smer Slovensko a konkrétne ja Čáry.

Poslední aktualizace: 11.8.2014
Elbrus 5642 m n.m. na mapě
Autor: Barty74

Příspěvky z okolí Elbrus 5642 m n.m.

Kavkaz
Kavkaz. Mohutné pohoří které se rozkládá na území tří států, Ruska (včetn…
Gruzie 2017 (Anaklia, Mestie, Kazbeki)
Gruzie 2017 Gruzie…. Co se vám vybaví při vyslovení toh…