Dubá – Martinská stěna a zpět 3. díl

Lhota – Martinská stěna

Vracíme se k rozcestí Velká Řebčice a pokračujeme po červené k Martinské stěně. Asi po 3km lesní cestou bohudík ve stínu stromů se odpojuje cyklo 0058 a po chvíli přicházíme ke strmé Martinské stěně, prudce spadající do Komářího dolu. Přecházíme po úzké ochozové pěšince a sluníčko pálí jako by pec otevřel. Ze srázu se plazí suché, zkroucené borovice s kořeny hledajícími každou štěrbinu v pískovcovém masivu.

Vděčný námět pro digitál, jen kdyby sluníčko nepálilo přímo do očí. I tak to zkoušíme.

Před koncem stěny na rozcestí kde se červená odpojuje k Huse a Skalce pokračujeme po zelené která přichází od Husy a Vlhošťského dolu. Takže vlastně obejdeme celý oblouk stěny a budeme se vracet Kosteleckými bory k Dubé. Asi po 250m přicházíme k odbočce Kostelíček, vedoucí ke Krápníku a Tisícovému kameni, kterou si nehodláme nechat ujít. Cesta k Tisícovému kameni a zpět na zelenou zabere jen o něco víc než kilometr, takže to náš časový plán příliš nenabourá, zvlášť když máme v Dubé auto.

U Krápníku se chvíli zastavíme a zjišťujeme že byl li tady kdy nějaký krápník tak ho asi někdo hrozně potřeboval. Inu, jsme v Česku. U Tisícového kamene fotíme bizardní pískovcové útvary plné voštin místy připomínající krajky nebo kořeny stromů. Zajímavá odbočka. Vracíme se zpátky na zelenou a pokračujeme směrem k Dubé.

Jsou dvě hodiny pryč a nás ještě čeká cesta Kosteleckými bory a Čapským dolem takže teď už pokračujeme bez odboček.

Takže zatím vše, zdrávi došli. Seventy.

Odkaz na mapu trasy: http://www.mapy.cz/s/7DyK

Odkaz na druhý díl: https://www.turistika.cz/cestopisy/duba-martinska-stena-a-zpet-2-dil

Poslední aktualizace: 26.6.2013
Dubá – Martinská stěna a zpět 3. díl na mapě
Autor: Seventy

Příspěvky z okolí Dubá – Martinská stěna a zpět 3. díl

Cyklozájezd Českolipsko 2022, pt. 3, skály u Loubí, Husí cesta a památka na Járu Cimrmana
19.8.2022 Zatímco včera jsem víceméně tušil, co mě čeká, přeci jen o Sloupu,sklárnách, Zákupech člověk nějakou tu zmínku slyšel, kam se vydám tento…
Toulky Kokořínskem ,kolem Skalky,Husí cesta,převis Tisícový kámen a…
Dubá – Martinská stěna a zpět 4. díl   Kostelecké bory – Dubá Od…
Husa je skalní pískovcový útvar připomínající svým tvarem husu.…
Kvalitně udržované pietní místo všech Cimrmanologů u rozcestí Pod Husou. Proč vzniklo si přečtěte na přiložené fotografii. Pár desí…
Přírodní rezervace Kostelecké bory, v mapách často pod nesprávným…
Nepřehlédnutelná a velmi výrazná kupa Vlhošť se nachází na Českolipsku v …
Podíváme-li se na kopec nesoucí název Vlhošť od České Lípy,…
Kokořínskem přes Čap na Vlhošť.Dnešní sobotní trasu Kokořínskem začínáme…
Na křižovatce místní silnice Litice - Hvězda a polní…