Dubá - Martinská stěna a zpět 1.díl

Dubá – Martinská stěna a zpět 1.díl

Dubá - Čap

Vyrážíme ve středu, snad nejteplejší letošní den. Už když kolem deváté vystupujeme v Dubé z auta, leje z nás pot a sluce svítí ostošest, možná o stosedm. Kontrolujeme zásoby pitiva. Děj se vůle Boží.

Kolega navrhl trasu na Martinskou stěnu a zpátky, něco kolem pětadvaceti a aby toho nebylo málo, já navrhuju odbočku na Čap a do památkové rezervace Lhota u Dubé. Většina trasy jde bohudík lesem, kolega ví co dělá.

Vyrážíme po modré ale ještě ve městě ji opouštíme a jdeme chvíli po silnici č.9 a zahýbáme z ní Doprava na neznačenou cestu podél lesa abychom nešli dlouho po silnici. Ta nás přivádí na modrou za Horní Dubovou Horou v místech kde se říká U penzionu. Vypadá to že tam někdy nějaký byl.Po modré pokračujeme k obci Pavličky po krásné letní louce a posléze procházíme starou vozovou cestou vyrubanou v pískovcovém masivu a dávný kameník ji vyzdobil i výjevem ukřižování Krista. Podle místní pavličkovské pamětnice cesta údajně sloužila jako spojnice do Dubé. Nemáme důvod jí nevěřit.

Z Pavliček, kde se kříží modrá z červenou, pokračujeme po červené k rozcestí Pod Čířem a odbočce na Čap. Odtud tam vede zelená, sice delší než po Kamenných schodech ale nesrovnatelně pohodlnější. Na sám vrchol jdeme ještě kousek po žluté, která pak pokračuje do Čapského dolu a Dubé.

Na vrcholu Čapu se kocháme a fotíme, výhledy jsou impozantní ale ne ideální, je dost kouřmo. Krom toho tu sluníčko pálí tak, že by se snad dalo na kameni usmažit vajíčko. Vracíme se po žluté a zelené zpátky na odbočku, zelená teď pokračuje spolu s červenou k rozcestí Velká Řebčice, kde hodláme odbočit po cyklo k vesnici Lhota.

Ale o tom až příště, nechci pověsit všechny fotky k jednomu článku, byl by to únavný román.

Odkaz na mapu: http://www.mapy.cz/s/7Cph

Takže zdrávi došli, zase někdy. Seventy

Poslední aktualizace: 24.6.2013
Dubá - Martinská stěna a zpět 1.díl na mapě
Autor: Seventy

Příspěvky z okolí Dubá - Martinská stěna a zpět 1.díl

Od hrádku Čap na Vlhošť a k zajímavým skalním útvarům.
Vhodným výchozím místem pro návštěvu této lokality Kokořínska je obec Pavličky. Na okraji obce je parkoviště pro cca 5-6 automobilů,…
V Pavličkách jsme zaparkovali auto a vykročili jsme po modré k rozce…
Určitě jste v posledních době zaznamenali články v novinách, kde…
Čápská palice se nachází v okouzlující přírodě Kokořínska. Tento útvar ve…
Kdy se tento genius narodil, není zcela jasné, hovoří se o letech 1850 -…
Krásné skalní útvary v severní části Kokořínska. Vydáme se k nim z obce…
Příjezdové místo  obec Pavličky. Parkoviště se nachází u vstupu do…
Naše trasa začíná u TO ve vesničce Pavličky.Od odpočívadla(možnost…
Dubá - Martinské stěny a zpět 2.díl   Čap – Lhotka   Vracíme se z Čapu…
Obec Tuhaň v okrese Česká Lípa leží zhruba 5 km západně od Dubé a žije zde přibližně 300 obyvatel. První zmínka o obci Tuhaň pochází…