Dovolená Jeseníky - 7. den Zlaté dny a hornické muzeum

Je sobota 28. července 2012
Jelikož jsme spojili dva výlety v jeden, vyšetřili jsme si den na oslavy města. Již včera bylo náměstí lemováno několika stánky s občerstvením, perníky, trdelníky a podobně. V nádherném slunečném dni dnes vypadalo město hodně svátečně a barevně všemi těmi lákadly, kroji účinkujících, stánky s rukodělnou výrobou z keramiky, kůže, skla, proutí, kamenů a dřeva, nechybí medovina a jiná lákadla.
Těším se také na program. Ten je zahájen průvodem všech účinkujících k tribuně, kde jsou vítáni dvěma hodně vyrostlými klauny a vtipným moderátorem byli uvedeni i představitelé města a hosté.
Jsem zvědavá na vystoupení polské skupiny Romani Bacht. Romská hudba se mi líbí a také temperament a nadšení mladých tanečníků i na vystoupení Jiřího Erlebacha houslisty, zpěváka, kulturisty a showmana v jedné osobě. Po nástupu
historických vojáků a čestné salvě se ještě projdeme kolem stánků a jdeme se zchladit do Hornického muzea.
Exponáty jsou věnované životu zdejšího lidu v minulých stoletích a hlavně hornickému řemeslu. Co se v oblasti těžilo, je snad všem jasné. Zlatonosná ruda, které je prý v zemi ještě dost a dost, však těžba byla v roce 1993 zastavena. Ve sklepeních je v jedné části vystaveno hornické nářadí a ve druhé části mučící nástroje z dob inkvizice.
Po obědě s pivkem si jdeme na chvíli odpočinout na pokoj, trochu se ovlažit sprchou, abychom mohli absolvovat prosluněné odpoledne na vystoupeních skupin.
Všechny folklorní skupiny byly úžasné a zajímavé bylo i vystoupení houslisty Erlebacha. Ten sestoupil i z podia a zapojil několik účinkujících. Točila jsem i video, ale zvuk není moc kvalitní, protože jsme stáli na levé straně hned u podia. A mít nekvalitní zvuk u kvalitní hudby je hřích, a proto sem video raději nedávám.
K večeru jdeme na pokoj a než začne večerní vystoupení kapel a ohňostroj, pomalu balím, protože zítra ráno se rozloučíme s městem a pofrčíme domů. Večer se koukám na televizi a už se chystáme na půlnoční ohňostroj. Byl velkolepý, jen ho umět zachytit.
Poslední noc a rekapitulace. Letošní dovolená proběhla na rozdíl od poslední v roce 2010 bez ztrát a katastrof, byla jen provázena malým blouděním, ale vždy jsme došli k cíli a splnili vše, co jsme měli naplánováno. Dalo by se říci, že tentokrát pro čtenáře nuda, nic napínavého, jako při poslední dovolené, ale třeba jsem někoho inspirovala k návštěvě Zlatohorska a Jeseníků. Kdo má auto, stihne toho mnohem více a já přeji všem nádherné počasí.
Je neděle 29. července a již se dostavil starší syn autem a koho to vzal s sebou? Mého vnoučka. A kam příště?
Poslední aktualizace: 6.5.2013
Dovolená Jeseníky - 7. den Zlaté dny a hornické muzeum na mapě
Autor: Marijakes

Příspěvky z okolí Dovolená Jeseníky - 7. den Zlaté dny a hornické muzeum

Zlaté Hory a Rejvíz
Jedeme autem prohlédnout si Zlatorudné mlýny u Zlatých Hor. Po zajímavé p…
Velice pohodlně nás tam doveze vláček.Je možnost i autobus a auto…
Černé jezero necelé 4 kilometry od Zlatých Hor se hledá trochu těžko,…
Čtvrtek 24. 6. 2021 I když jsem byla unavená, v noci jsem se pořád budila.…
Modrá naučná stezka Údolí ztracených štol, tedy její začátek a konec, se…
Turistické a městské informační centrum ve Zlatých Horách se nachází v…
Výrův kámen je skalní útvar, na který se dá vylézt. Potkáte ho na…
Zlaté Hory leží na Severní Moravě, severovýchodním směrem od města…
Turistický rozcestník, který se nachází na náměstí ve Zlatých Horách, ukazuje turistům cestu do více směrů. Po modré značce ve směru…
Městské muzeum ve Zlatých horách sídlí v historické budově, která byla postavena v roce 1698 rodinou Netwingů ve slohu holandského…
Při procházce opraveným náměstím Svobody  v centru Zlatých Hor, v…
Už název města napovídá, že se tady těžilo zlato, a to už od dávných dob.…
Úterý 22. 6. 2021 odpoledne Když jsme dorazili z Biskupské kupy, krátce…
Hornický skanzen u Zlatých Hor
Hornický skanzen se nachází asi 2 km jihozápadně od Zlatých Hor při cestě…
Slezské město Zlaté Hory ležící u hranice s Polskem je významné poutní…
Poutní místo Zlaté Hory neboli Cukmantl (více zde) leží na konci …
Při toulkách po Jesenicku bychom neměli opomenout malebný kraj mezi…
Zlaté Hory, Hornický skanzen
Hornický skanzen, také se mu říká Zlatorudné mlýny, není přímo ve Zlatých Horách. Musí se k němu dojet či dojít. Z náměstí jsou to…
Při návštěvě Zlatých Hor nelze vynechat prohlídku městského muzea - je…
Prostor u kostela Nanebevzetí Panny Marie doplňují 3 památné stromy, jedná se o 3 kaštany, resp. jírovce maďal. Stáří stromů je…