Je neděle, přesto vstáváme brzy, a po snídani, kdy Franta vaří kávu a já to ostatní, jdeme k vlakovému nádraží v Králíkách, odkud jedeme vlakem do Lichkova. Zde přestupujeme na patrový expres, který Frantu natolik zaujal, že uháněl obsadit místa v patře u okna. Za chvíli přijde průvodčí a pobaveně nám říká, že nemáme zakoupenou první třídu, že sedíme špatně. Franta mu odpověděl, že nevěděl, že má tento vlak nějaké třídy a veselý průvodčí nás vede o patro níž. Přijedeme do Letohradu, kde přesedáme a po patnácti minutách pokračujeme do Častolovic. Z nádraží jdme asi kilometr do centra města a k zámku. Jsme překvapeni celým areálem tohoto pohádkového zámku, exteriéry nádvoří, velkou zahradou s anglickým parkem a MINIZOO s oborou a zámeckým rybníkem.

Fasády zdobí originální malby a fresky, uvnitř se návštšvníci projdou 20 místnostmi, a tak si přiblíží život šlechty během renesance, baroka, rokoka, empíru a biedermeieru. Expozice doplňují osobní předměty, fotografie, nábytek, obrazy i dekorace s živými květinami. Prohlédli jsme si také zámeckou knihovnu, jídelnu, dětský, dámský, pánský pokoj, zlatou reprezentativní ložnici, atd. O zdejší pravou zámeckou atmosféru se na zámku stará majitelka Franziska Diana Phipps Stembergová - uznávaná bytová designérka. Viděli jsme zde i nádherné kazetové stropy, sbírky zbraní, obrazů. Nejhezčím je na zámku rytířský sál, má rozlohu 300 metrů čtverečních a zaujme hlavně svými kazetovými stropy, je chloubou zámeckých interiérů. Jako na jiných zámcích, i tento má své strašidlo. Černá paní zde sídlí už dlouho a její duch neustále bloudí zámkem.

Nádherné interiéry doplňuje prohlídka zahrady ve stylu anglického parku, její rozloha je 42 ha. Dominantou je lipová alej, okouzleni jste i spoustou květin s keři a starými stromy, také je zde velký zámecký rybník a děti jistě ocení zdejší MINIZOO. Růžovou zahradou a vodní zahradou jsme prošli k altánu Gloriet, kde jsme poseděli u kávy, můžete se v něm i občerstvit. Na zámku v Častolovicích je stále živo, konají se v něm kulturní akce i svatby. Relaxovat možno na nádherném zámeckém nádvoří s kašnou, cizokrajnými rostlinami i zvířaty. Kromě zvířat v MINI - ZOO v zámecké zahradě se zde prochází i pávi. Atmosféru dotváří zvuky komorní hudby. Posedět můžete i v zámecké kavárně a zámecké restauraci u nějaké dobroty.

Očarováni tímto zámkem se vracíme k vlakovému nádraží, počasí se nám začíná kazit, ale musíme dnes ještě navštívit město Letohrad. Projdeme centrem, zastavíme s v restauraci na oběd a vracíme se do středu města k zámku a zámeckému parku. Najednou se zatáhne, hromy, blesky a velký liják nás odradí od další prohlídky, a tak se jdeme schovat do cukrárny na náměstí. U zmrzliny přečkáme největší bouřku, a pak v neustávajícím dešti jdeme k vlakovému nádraží. Zastavujeme se v místní restauraci na kofolu a pivko. Franta zjistí, že spoj, který našel jede až za hodinu, tak si zde dáme ještě večeři. O půl 6. odjíždíme vlakem zpět do Králíků, kde jsme tentokrát bez přestupu za 50 minut. Pořád prší, ale i tak musíme dojít k ubytovně. Sušíme věci, večer ještě zajdeme na brusinkové pivo, a pak odpočíváme.

Poslední aktualizace: 10.8.2014
Dovolená 2014 - II. den, nedělní návštěva zámku v Častolovicích a města Letohradu na mapě
Autor: JENNY-JANA

Příspěvky z okolí Dovolená 2014 - II. den, nedělní návštěva zámku v Častolovicích a města Letohradu

Zámecká zahrada Častolovice - altán Gloriet
Po procházce zámeckou zahradou a parkem v Častolovicích určitě uvítáte…
Vydali jsme se na zámek do Častolovic, autem z Hradce Králové, je to…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky,tentokrát se vydáte do Častolovic, k…
Zámek Častolovice - jeden ze Zámků na Orlici
Současná podoba zámku má hodnotu nejen historickou, ale díky neko…
Vydáte -li se na výlet do Častolovic, můžete navštívit jeden z našich…
Ve východních Čechách v obci Častolovice stojí za prohlídku…
Hledáte  - li oázu klidu pro procházky a odpočinek, navštivte…
Sobota 22. 8. 2020V noci bylo snad největší horko za letošní léto. Vlaky…
Turistický rozcestník, který se nachází u zámku v Častolovicích, ukazuje turistům cestu ve směru Třebechovice pod Orebem, Týniště…
Častolovice jsou v okrese Rychnov nad Kněžnou v Orlické tabuli, 8 km…
Kostelec nad Orlicí
Zámek byl postaven v empírovém stylu v letech 1829-1833 podle plá…
Z Hradce za zámky a parky. Jedeme vlakem z Králova Hradce do Doudl…
Těšíme se na vlakový výlet s výchozím bodem v Kostelci nad Orlicí a s…
Původně renesanční stavba kostela J. A. Komenského byla vybudována v…
Kostelec nad Orlicí leží ve Východních Čechách, jihovýchodně od Hradce Kr…
Kostelecké informační centrum, kde návštěvník města najde veškeré informace o dění ve městě a okolí, se nachází v sesecní…
Na obdélníkovém Palackého náměstí, které je přirozeným centrem města, se nachází několik památek a zajímavostí. Najdeme zde barokní…
Při cestě do Orlických hor, nebo při výletu na zámek v Častolovicích se…
Vydejte se na návštěvu do Nového zámku, kde floristka Andrea Vanická pro vás chystá v zámecké…