Do Parku Boheminium za miniaturami hradů a jiných památek…3. díl

Jak jsem uvedla ve 2. díle cestopisu, napíši zvlášť o výletě, za kterým jsem se vydala do 4 - hektarového parku za miniaturami hradů, zámků a jiných historických památek. Myslím si, že i když je to stále v jednom městě, že Mariánské Lázně, jsou tak dostatečně veliké, s množstvím různých památek a krásných parků, že stojí za to, abych toto město, po jednotlivých výletech, kdy jsem chodila za různými ať přírodními, či historickými, neb jinými památkami, shrnula do cestopisu.

Tedy tento park se nachází mezi parkem, kde stojí v nadpřirozené velikosti socha Krakonoše a Parkem v sochařském pohádkovém ráji pro děti.

Park miniatur byl založen v r. 1995, kdy se po nákladné úpravě za 4 roky otevřel pro veřejnost. Modely byly zhotoveny 1:25 a prvním modelem byl zámek Červená Lhota, na který narazíte hned při vstupu do areálu. Až mě doslova zarazila jeho věrná kopie. Ale ani další modely si nezadaly s touto první. Protože během mnoha let, kdy chodím přírodou a památky jako takové miluji, mohu říci, nebo spíš napsat, že jsem z nich 80 % viděla ve skutečnosti. Je to opravdu úžasná podívaná!

Při spatření prvního modelu – zámku Červená Lhota jsem nestačila zírat, jak precizně je vše zhotoveno, neboť zámek stojí na kamenném ostrově, uprostřed rybníka, ke kterému vede kamenný most, tak jak je to ve skutečnosti. Je to úžasné, zrovna tak jako další hrady a zámky, které tu jsou postaveny. Takový královský hrad Bezděz, jenž se vypíná nad Máchovým jezerem, a který tu uvidíte, Vám také nenechá dušičku v klidu. Je to tu zkrátka nádherné a kdo tu ještě nebyl, určitě si udělejte čas, a přijeďte se sem podívat. Stojí to věru za to!

Při otevření parku bylo tehdy zhotoveno 5 modelů. Nyní je jich tady ale spousta. Jsou tu nejen zámky a hrady, ale také vodní a větrné mlýny, různé technické památky, mosty, letadla českých aerolinií, historické vláčky a jiné…

Vyrobeny jsou většinou z plastu, aby vydržely v nadmořské výšce 750 m. Vyrobili je naši modeláři velice precizně, odpovídají věrně originálu, jen jsou o 25x menší.(Opsáno z letáku) Jejich cena přesahuje ale statisíce…až na Bezděz, Karlštejn a ještě jeden hrad, na který si za Boha nevzpomenu, přesáhl i milionovou částku.

Celý prohlídkový okruh činí 1, 5 km. Jsou tu modely ze všech krajů naší krásné České země. Na výrobě modelů se neustále pokračuje a každý rok jich nově přibude 3 – 5 nových.

Až asi na 4 fotky, které se mně nevyvedly, protože sluníčko na mě neustále vystrkovalo svoje paprsky, jsem se vám je snažila všechny přiblížit v mé galerii…

Nachází se tu též kavárna s občerstvením a hřiště pro nejmenší. Taktéž Informační centrum s prodejem turistických suvenýrů.

Tak neváhejte a jeďte se sem podívat!

Poslední aktualizace: 10.7.2015
Do Parku Boheminium v Mar. Lázních za miniaturami hradů a jiných památek - 3.část na mapě
Autor: Bruklin

Příspěvky z okolí Do Parku Boheminium v Mar. Lázních za miniaturami hradů a jiných památek - 3.část

Do Mariánek a za jeho krásami...
Obhlídka Mariánek…             Dostala jsem od dcery k narozeninám pobyt…
Půjčovna kol Českých drah - Mariánské Lázně
Všechny půjčovny kol ČD jsou vybaveny kvalitními…
Okružní cesta vede od nádraží převážně v lesích západně od města. Jde se okolo pramenů a židovského hřbitova až ke Králi smrků,…
K Lesnímu prameni v Mariánkách…             Abych si pořádně prohlédla…
Za Krakonošem, neboli Rýblcoulem do jeho království….             Druhý…
Dvůr a zámeček Hamrníky - Hammerhof leží dnes ve městě Mariánské…
Výbor pro světové dědictví zapsal česká lázeňská města …
Lázeňský pobyt ve SPA hotelu Harmonie v Mariánských Lázních            …
Okružní jízda vláčkem po Mariánkách…             Když už jsem byla v těch Mariánkách, tak jsem si řekla, že musím „ochutnat“ co se…
Židovský hřbitov v Mariánských Lázních byl založen v roce 1875 a je tak…
Vyrážíme do lázeňských měst v tzv. Západočeském trojuhelníku: Mariánské Lázně, jsou velmi bohatou turistickou oblastí v ČR, která…
Přijměte pozvání do jedněch z mladších lázní u nás, do Mariánsk…
Chcete-li s dětmi navštívit několik památek najednou,není nic lep…
V Mariánských Lázních nabízím tři cíle: Park Boheminium, lanovou dráhu a…
Kdo navštíví západočeské lázeňské město Mariánské Lázně musí navštívit…
Začínáte přemýšlet, kam se letos vydáte na dovolenou nebo aspoň p…
Mariánské Lázně, Kladská, Boheminium park, Pivovar Chodovar, Kláš…
Slavná Zpívající fontána, která patří mezi…
Že v Mariánských Lázních o lásce něco vědí, není potřeba dlouze r…
Mariánské Lázně - Zpívající fontána
V květnu 2015 jsme navštívili (bohužel jen na víkend) Mariánské Lázně.…