Z Dolní Lipky přes Prostřední Lipku, pěchotní srub „U cihelny" a Vojenské muzeum do Králík je krátká přibližně šestikilometrová trasa, která začíná u železniční stanice Dolní Lipka a končí na náměstí v Králíkách. Trasu můžeme zdolat pěšky, v případě, že přijedeme vlakem od Jablonného nad Orlicí nebo na kole. Železniční stanice v Dolní Lipce je orientačním bodem, od kterého přibližně po 300 m po hlavní silnici na Králíky odbočíme na Dolní a dále pak na Prostřední Lipku. Touto trasou se dostaneme do Králík po méně frekventované silnici se zastávkou u pěchotního srubu „U cihelny" a Vojenského muzea na kraji Králík. Odtud sjedeme do cíle trasy na náměstí v Králíkách.

Zajímavým místem na trase je pěchotní srub K – S 14 krycím názvem: „U cihelny“.Jedná se o dvoukřídlý, dvouzvonový objekt třetího stupně odolnosti. V prostorech srubu je zřízeno muzeum věnované československému opevnění. Objekt je tradičním místem konání vojenských retro akcí z období čtyřicátých let minulého století, pod názvem „Cihelna". Pěchotní srub byl vlivem zkoušek německé armády velmi silně poškozen. Od roku 1994 probíhají na srubu postupně konzervační a rekonstrukční práce, jejichž cílem je uvést objekt co nejvíce do reálné podoby z třicátých let 20. století.

Foto: Vladin

V sousedství pěchotního srubu „Cihelna" se nachází Vojenské muzeum v Králíkách VMK. Muzeum vzniklo v roce 1998 v areálu bývalé výkrmny skotu.V letech 2009–2010 prošlo za provozu rozsáhlou přestavbou v hodnotě 63.656.448,- Kč bez DPH, financovanou z fondů EU. VMK se tak stalo nejmodernějším vojensko-historickým muzeem v ČR. Součástí muzea je i replika vojenské chaty z první republiky.

Poslední aktualizace: 29.1.2011
Do Králík z Dolní Lipky přes pěchotní srub „U cihelny“ a přestavěné Vojenské muzeum v Králíkách na mapě
Autor: Vladin

Příspěvky z okolí Do Králík z Dolní Lipky přes pěchotní srub „U cihelny“ a přestavěné Vojenské muzeum v Králíkách

Pěchotní srub K – S 15 „ U lípy" v katastru města Králíky v Orlických horách
Z Králík se vydáme pěšky nebo na kole směrem na Prostřední Lipku, za…
Vojenské muzeum Králíky se nachází severozápadně od města Králíky u…
Do Králíků, přesněji na výpadovku směrem Prostřední Lipka. Ač jso…
Muzeum čs. opevnění z let 1935 - 1938 jsme poprvé navštívili v rá…
Obec Dolní Lipka vznikla v 16. století, nachází se asi 3 km západně od Kr…
Pokud by se mělo určovat pořadí svatých, kteří krášlí naši krajinu vyjdou na prvních místech zřejmě jednoznačně tři jména. U prvního zobrazovaného ne…
Zastávka vlaku. Zde nebo v nejbližším okolí jsou k dispozici tyto služby:…
  Králíky jsou menším východočeským městem, jenž je proslulé především…
Původní označení je sice meliorační nádrž, ale vzhledem, okolím i…
Nestává se mi zrovna často, že bych doporučoval procházet trasy,…
Velké náměstí je přirozeným centrem města Králíky, nedávná rekonstrukce mu…
Městské muzeum v Králíkách sídlí na Velkém náměstí v klasicistní budově…
Poblíž státní hranice s Polskou republikou jsme navštívili město Králíky.…
Uprostřed Velkého náměstí v centru města Králíky stojí za pozornost kašna…
Když se turista začne zajímat o nějakou novou oblast, vybírá si…
Jedeme na pomyslnou hranici Čech, Moravy a Kladska, do Králík Historie…
   Jednou ze vstupních bran pro návštěvu masivu kralický sněžník …
  Tohle půvabné nejvýchodnější české podhorské město je veřejnosti dobře…
Konečně jsme se dočkali, je první srpnový týden, kdy začíná naše…
Městečko, ve kterém jsem prožil část dětství patří k místům, kam …