Dny Nato 2008

Dny Nato 2008 (20. 9. 2008)

Nově přidáno video z celé akce, které jsem umístil na: http://www.youtube.com/watch?v=HQ8OpiSIce4

Dnes bych napsat o dalším s Výletu, který jsem mohl realizovat díky OS KOVO Řetězárna Česká Ves. Nikdy jsem na podobné akci tipu, letecký den nebyl. O to více jsem se na dlouho avizovanou akci s názvem Dny Nato 2008 těšil. U několik dní před začátkem bylo jasné, že tento ročník bude něčím výjmečným. Nejenže se už nekonal v rámci jednoho dne, ale byl rozdělen do čtyř dnů. My jsme přijeli na sobotní show, která začínala v devět hodin.

Foto: roniel

Největším lákadlem byl pro mě ukrajinský Ruslan An-124, třetí největší dopravní letoun na světě. Ten jsem si musel zákonitě prohlédnou i zevnitř. "To byl obr", nic jiného mě nenapadlo. Majestátně se pak před polednem vznesl a posledním přeletem zamával křídly čtyřicetitisícovému davu na ploše letiště Leoše Janáčka. Doufám, že jej uvidím dříve než za dvacet let, kdy Ostravu navštívil naposled.

Velice se mi také líbila prohlídka jednoho ze dvou letounů Awacsu. Druhého jsem pozoroval ve vzduchu, rovněž i ten se majestátně vznášel nad letištní plochou. Awacs byl v závesu doplňován L-159 a Gripenem.

Celý den doplňoval program prezentací AČR, Polocie, Celníci, atd. Program byl opravdu pěkně sladěn. Organizátorům patří velké dík. Jedinou a to velkou kaňkou na letošním ročníku bylo počasí. Nepamatuji, kdy jsem naposledy tak vymrznul. K vůli počasí musely být zrušeny i seskoky parašutistů. Rovněž letouny nemohly předvést to, co umí. O to větší uznání patří všech, kdo se na letošním ročníku podílel. V takovém nečase musela tak velká návštěvnost všechny potěšit. Pro mě to byl nezapomenutelný zážitek a určitě né, poslední návštěva.

Poslední aktualizace: 21.9.2008
Dny Nato 2008 na mapě
Autor: roniel

Příspěvky z okolí Dny Nato 2008

Dny NATO 2019 v Ostravě
                              Dny NATO 2019 v Ostravě  XIX. roční…
15. ročník Dnů NATO v Ostravě  19.9.2015  Po třech…
Mošnov se nachází severním směrem od města Příbor. Obec je známá předevší…
Osada Malá Strana je místní část obce Mošnov. Osada se rozkládá západně o…
Informace o Ostravě zdarma Informační centrum Vám poskytne informace o společenských, kulturních a…
B-52 v Ostravě  23.9.2012  60 let od prvního letu této legendy  …
style="padding-left: 180px;">Show Red Arrows  23.9…
                              Momentky ze Dnů NATO 2018…
Historie Letiště Ostrava - Mošnov leží v místech, kde bratři Josef a Le…
Historie Petřvald byl založen koncem 13. a počátkem 14. století. První p…