Deset dní v Petrohradu

O jednotlivých petrohradských památkách a zajímavostech jsem napsala a ještě napíši zvláštní články. Zážitků a dojmů je tolik, že se vše najednou napsat nedá. Tady bych chtěla popsat stručně jednotlivé dny, třeba tu někdo najde inspiraci, až bude plánovat stejnou cestu.

1. den: Přijeli jsme vlakem z Litvy z Vilniusu. O cestě do Litvy přes Polsko jsem psala. Dá se přijet také přímo z Prahy přes Bělorusko, ale s povinným tranzitním vízem. Dojeli jsme na Vitebské nádraží. Metrem jsme přejeli k místu prvního Ubytování, hotelu Superhotel u Moskevského nádraží. V 11 příjezd, tři hodiny jsme hledali hotel, než jsme se ubytovali a odpočinuli si, byly 3 odpoledne. Šli jsme po Něvském prospektu dolů směrem k Admiralitě s různými odbočkami (náměstí Ostrovského, náměstí Manéžové, náměstí Umění). Prohlédli jsme Palácové náměstí, přes Palácový most došli na výhledy na Strelku, část Vasiljevského ostrova, od půl sedmé do osmi jsme se plavili po Něvě a mezitím se setmělo. Pěšky a metrem zpět do hotelu.

2. den: Jeli jsme metrem a došli k přístavu pod Zimním palácem. V 10 jsme pluli rychlolodí Finským zálivem do Petěrhofu, dříve Petrodvorec. Prohlíželi jsme fontány v Dolním a Horním parku, kochali se podzimní přírodou, výhledy na moře. Autobusem jsme dojeli na vlakové nádraží a vlakem na Baltské nádraží. Kvečeru jsme metrem dojeli na náměstí Alexandra Něvského, prohlédli Alexandro-Něvský klášter a šli pěšky od začátku Něvského prospektu k Moskevskému nádraží.

3. den: Jeli jsme z Vitebského nádraží do Carského Sela. Autobusem ke Kateřinskému parku. Prohlíželi jsme park,Kateřinský zámek, Alexandrovský park, Puškinovo lyceum, došli do města Puškin prohlédli, jeli autobusem na nádraží a vlakem do Petrohradu k první stanici metra. Měli jsme čas, dojeli jsme k Admiralitě a prošli Alexandrovský sad, náměstí Děkabristů.

4. den: Dojeli jsme metrem na stanici Gorkovskaja, šli Kronverkskou ulicí k mostu na Zaječí ostrov. Následovala prohlídka Petropavlovské pevnosti. Po ní jsme šli přes Trojický most, náměstí Suvorova, Martovo pole, podél Mojky k chrámu Kristova vzkříšení, podél Mojky k Něvskému, na náměstí sv. Izáka, vylezli na Ochoz chrámu. Po prohlídce jsme se vraceli po Něvském, u Gribojedovova kanálu odbočili k Bankovskému mostu. Honza ještě neměl dost, byl tu poslední den, tak jsme se jeli večer podívat k Finskému nádraží. Metrem.

5. den: Jeli jsme metrem na stanici Dostojevskaja, prošli si tržiště, šli ulicí Lomonosova přes stejnojmenné náměstí. Podél Fontanky jsme došli ke Kazaňskému chrámu, prohlídli si ho a vrátili se do hotelu balit. Honza ve dvě odjel do Moskvy, já se přestěhovala do hostelu City v ulici Lomonosova. Po odpočinku jsem se vypravila na další prohlídku. Metrem z Vladimirskaka, mám to sem 7 minut, do Černyševskaja. Šla jsem přes Tauridský park kolem Tauridského paláce ulicí Špalernaja ke komplexu ve Smolném. Klášter, kostel, Institut, park, ulice Proletatskoj diktatury. Zajímavá čtvrť! Vracela jsem se Špalernou, přešla na nábřeží Kutuzova, podél Labutího kanálu, Mojky, došla na Palácové náměstí a nábřeží.

6. den: Prohlédla jsem si tržiště Gostinyj dvor, šla do Puškinova muzea. Po prohlídce jsem se procházela v Michajlovském parku, ulicí Klenovaja s blouděním došla do Letního sadu. Velkou část odpoledne jsem se kochala uměním v Ruském muzeu a nakonec si prohlížela stánky v podchodech na Něvském.

7. den: Po Něvském jsem došla k ulici Malaja Morskaja, prošla si literární a hudební místa. Přes náměstí sv. Izáka jsem šla dolů podél Mojky k Jusupovskému paláci a po druhém břehu zpět na Něvskij. Od 12 jsem měla koupený zájezd do Kronštadtu, ten zabral celé odpoledne, vrátili jsme se v 7 večer.

8. den: Jela jsem vlakem z Finského nádraží k Ladožskému jezeru, po 3 hodinách zpět. Odpoledne pršelo, jedinkrát za celé 2 týdny na cestách, strávila jsem ho v Ermitáži.

9. den: Věnovala jsem se nákupům na Něvském. Od 11 jsem se plavila hodinu a půl po Fontance a Mojce. Odpoledne jsem navštívila muzeum Dostojevského a Senné náměstí, místa, která jsou spojená s jeho románem Zločin a trest.

10. den: Balení, cesta na letiště. Metrem na Moskevskou, odtud jezdí autobusy. Čekání na letišti a návrat do Prahy.

Měli jsme štěstí na počasí. 2 dny byla větší zima, půl dne pršelo, bohužel u Ladožského jezera byla mlha, jinak nás provázelo slunce a většinou polojasno. První den se setmělo v 8, pak se stmívalo čím dál dřív, šlo to rychleji než v naší šířce. Ale i za tmy má Petrohrad své kouzlo! Doufám, že jsem tu nebyla naposledy!

Poslední aktualizace: 15.1.2015
Deset dní v Petrohradu na mapě

Příspěvky z okolí Deset dní v Petrohradu

Petrohrad - Náměstí Lomonosova
Když půjdeme od Něvského prospektu vlevo podél Fontanky, dojdeme k náměstí…
Na břehu Fontanky u Aničkovova mostu najdeme jeden z nejstarších paláců na…
Dům Jelisejev najdeme na rohu ulic Něvskij prospekt a Malaja Sadovaja. …
Něvský prospekt, zkráceně Něvskij, je hlavní petrohradskou tepnou. Je…
Náměstí Povstání (Ploščaď Vosstanija) je první místo, které uvidíte, když…
Náměstí Ostrovského, pojmenované po ruském dramatikovi Alexandru…
V parku na náměstí Ostrovského stojí jediný petrohradský pomník carevny…
Na břehu Fontanky u Aničkovova mostu proti Aničkovovu paláci přes řeku se…
Bankovní (Bankovskij) most je pokládán za nejkrásnější most pro pěší v…
Na náměstí Děkabristů (Ploščaď děkabristov) stojí nejznámější a…