Čtyři řeky s Trilobitem – Berounka

KČT Trilobit Barrandov pořádá turistické pochody Čtyři řeky s Trilobitem, tentokrát je to pochod okolo Berounky. Vybíráme si pětadvacítku se startem od nádraží Zbečno a cíl všech tras je v restauraci U medvěda poblíž nádraží Beroun.

Ve Zbečně vystupujeme kolem půl deváté a hlásíme se na startu. Bereme si propozice trasy a já prohlašuju že jsem rád že nejdeme jako obyčejně přes Sýkořice, že to je hrozný krpál. Nepřecházíme tedy most do obce ale jdeme doleva po silnici na Leontýnský zámek a já zjišťuju že ze Zbečna je to do kopce na všechny strany.

Po třech kilometrech odbočujeme ze silnice doleva na cestu krajem lesa kolem zemědělské usedlosti Dubina a chatové osady a pak s kopce zpátky k řece. Zprava přichází žlutá od hájovny Kolouch, s tou dolů ke kolejím a Doprava k žst. Račice.

Od nádraží Račice stoupáme přímo vzhůru do kopce a serpentinami až k požární nádrži asi 1200 m. Od nádrže projdeme poslední ulicí přímo mezi posledními domy vesnice a sestoupíme k potoku a dáme se doleva po jeho proudu. Asi po 700m se potok vlévá do Žloukavy u rekreačního střediska Lobkowitz ( viz foto 6) a tady se stáčíme ostře Doprava a jdeme tentokrát proti proudu potoka Žloukavy.

Pokračujeme velmi příjemnou lesní cestou po pěšině podél potoka .

Po necelých 2500m přicházíme na rozcestí a po přicházející červené jdeme doleva směrem k Nižboru. Po dalších asi dvou kilometrech na rozcestí u odpočivadla svačíme, je kolem jedenácté, a pokračujeme doleva po červené k Žloukovické hájovně. U hájovny jdeme s červenou doprava k rozcestí Pod Hrachovkou další lesní partií a chatovou osadou k vyhlídce Čerchov až k zámku Nižbor.

Tam samozřejmě fotíme, scházíme na náměstí kde se pohostíme pivem a kávou a pokračujeme stále po červené směrem na Stradonice. Ve Stradonicích odbočku ke keltskému opidiu ignorujeme, byli jsme tam asi před dvěma roky, ale Karel mě vede na hřbitov u kaple sv.Liboriuse k jednoduchému hrobu Františka Nepila. Ten tu taky ještě mohl být.

Za Stradonicemi červená odbočuje doprava na Zdejcinu a k Berounu ale my jdeme rovně po cyklo a NS Po stopách českých králů. Ještě jsme jí nevyzkoušeli a těmi serpentinami nahoru na Zdejcinu se nám moc nechce. Stezka kopíruje Berounku kolem (na protějším břehu) Hýskova, Eternitky a Závodí.

U dvora Pták nepřecházíme novou lávku ale pokračujeme dál po cyklo krajem lesa a podél chatové osady přicházíme do města ulicí Nad Úvozem, Talichovou na náměstí (u Plzeňské brány samozřejmě zmrzlina) a do cíle, restaurace U medvěda kousek za nádražím. To je kapitola sama pro sebe a už na nádvoří staré fabriky či co to kdy bylo vám připadá že válka skončila minulý týden. Občas se tam před odjezdem vlaku stavím ale řekl bych úroveň pěnivého moku střídavá a úroveň obsluhy ještě střídavější. Leč je to můj subjektivní názor, nikomu ho nevnucuju.

Takže se zde u organizátorů pochodu odhlašujeme, přebíráme diplom, podaří se nám přece jen ukořistit jedno pivo a posléze plni hrdosti jdeme na vlak a rozjíždíme se do svých domovů.

Co dodat. Dobře vybraná trasa i neznačenými cestami vždy našince potěší, protože popravdě řečeno to své, i značně široké okolí máme už prošmejděno a leckdes známe každý kámen. No a Křivoklátsko a Berounsko, tam já můžu i častěji. Karlova navigace ukázala dvacet sedm, počasí bez deště, co víc si přát.

Takže zdrávi došli, zase někdy. Seventy.

Odkaz na mapu trasy

Poslední aktualizace: 16.9.2013
Čtyři řeky s Trilobitem – Berounka na mapě
Autor: Seventy

Příspěvky z okolí Čtyři řeky s Trilobitem – Berounka

Jivno
Příjezd do Zbečna vlakem, autobusem nebo i na kole. Ze kterého se vydáme…
Vrch Pěnčina se nachází v nadmořské výšce 416 m nad mořem v blízkosti obcí…
Výchozím místem je Zbečno, ale může jím být jakékoliv jiné místo, protože…
Další  vydařený výlet na kole jarní přírodou byl ten na hrad Křiv…
Kaplička sv. Eustacha stojí na vrcholu tzv. Zámeckého…
Ještě letos přibude nová atrakce: geologická expoziceInfor…
Křivoklát je jedním z nejstarších a nejvýznamnějších hradů českých knížat a králů, jehož počátky sahají do 12. století. Za panování …
Za Karla Egona II. z Fürstenbergu dosáhlo Křivoklátsko vrcholu svého rozkvětu. Kníže obratně těžil z přírodního bohatství svého…
Malá trojboká kaplička, kterou najdeme na skále proti veži křivokl…
Při tomto výletě jsme se toulali a zároveň poznávali krásnou přírodu i…