Ciao CHIANTI!

Tahle cesta byla trošku smolná. Začlo to už před odjezdem, kdy si v jednom ze zarezervovaných hotelů neomaleně a bez upozornění strhli zálohu na platbu za ubytování z mojí karty předem. V tom samém hotelu se nás pak pokusili ošidit o 30 euro. Ve Florencii mi pro změnu ukradli foťák takže jsem fotil jen mobilem … Ale dnes je poslední večer, sedíme u stolu a zíráme na obrovskou pizzu. Má v průměru skoro metr. Něco podobného jsme ještě neviděli, moje žena vydává neartikulovaný zvuk, který okolí jasně dává na srozuměnou, že není v našich silách jí sníst ve dvou. Rychle se domlouváme, že nám bude stačit pro všechny čtyři. Majitel maličké pizzerie se spokojeně uculuje. V zápětí přináší druhou o něco menší, asi tak 50cm v průměru.
“Una piccola quattro stazione“ směje se na nás. Je mu jasné, že jednak se ta „piccola“ už nevejde na stůl, a za druhé, i když nerozumí slovo česky, pochopil o čem jsme mluvili. Požádáme ho aby nám jí zabalil. Pochopí snadno i když neumí jinak než italsky.

Konečně s funěním dojídáme a dopíjíme láhev vína a majitel před nás pokládá krabici, která krásně voní… Zaplatíme a odcházíme do chladného večera. Dívám se na setmělé vinice a je mi trochu smutno. Zítra nás čeká cesta domů…

Tohle je pro tentokrát poslední italská pizza. Sympatický majitel pizzerie a hlavně uplynulé 3 dny v malém a krásném městečku Radda in Chianti a okolí, půvabná krajina kraje Chianti a nezapomenutelná Siena, milí lidé tady, skvělé víno a taky útulné bydlení přímo u jednoho z místních vinařů mi spravili trošku pošramocený dojem z Itálie.

„Ciao Italia, ciao Toscana, ciao Chianti… určitě se sem ještě vrátím!“

Poslední aktualizace: 20.4.2012
Ciao CHIANTI! na mapě
Autor: Scrumpy

Příspěvky z okolí Ciao CHIANTI!

Monteriggioni  - kostel Nanebevzetí Panny Marie  (Chiesa di Santa Maria Assunta)
Monteriggioni - kostel Nanebevzetí Panny Marie (Chiesa di Santa Maria Assunta)
Dominantou centrálního náměstí Piazza di Roma v Monteriggioni je bezesporu…
Monteriggioni je velmi krásné a příjemné místo. Toto konstatování…
Vrcholová část toskánského městečka Monteriggioni je v podstatě regulérní…
Toto sienské náměstí patří k nejkrásnějším italským náměstím. Ve starověku zde bylo římské fórum, později hlavní tržiště. Současný…
Věž Torre del Mangia najdeme na paláci Pubblico na náměstí Piazza del…
Toskánské město Siena, které si dodnes zachovalo svou středověkou…
Svatá Barbora, významná toskánská fortifikační stavba z II. poloviny 16.…
Jednou z mnoha výrazných a obdivuhodných staveb nádherného toskánského…
Předpověď počasí naštěstí ani v nejmenším nezalhala a my se probouzíme do…
Sienu jsem navštívila dvakrát, před třemi lety v dešti a loni za krásného…
Piazza del Campo je hlavním náměstím toskánského města Siena. Současně tak…
Zřejmě nejznámější, ale určitě nejvyšší a nejnápadnější věž v Sieně je…
Sienský gotický radniční palác je – díky 102 metrů vysoké a neobyč…
Drobná otevřená mramorová lodžie, nacházející se na náměstí Piazza del Campo v toskánské Sieně, je ve skutečnosti zajímavou sakrální stavbou,…
Jedna z nejkrásnějších a nejobdivovanějších památek toskánské…
Více než padesátitisícové toskánské město Siena je zaps…
Siena leží v Toskánsku a je hlavní město stejnojmenné provincie. …
Slavná sienská Loggia della Mercanzia bývá často nazývána také…
Sienská „černobílá“ katedrála je stavbou natolik významnou a krás…
Jestliže je sienská katedrála všeobecně považována za klenot ital…
Místem, které by žádný návštěvník krásného toskánského města Siena…
Sienské baptisterium San Giovanni neboli křestní kaple tradičního…
Jeden z nejkrásnějších a současně nejvýznamnějších sienských palá…
Sienský dóm patří k největším katedrálám v Itálii. Byl postaven v letech…
V centru Toskánska, v trojúhelníku měst Florencie, Siena a Pisa, leží…
Historické náhorní centrum sedmiapůltisícového městečka San Gimig…
Florencie je známa jako kolébka renesance. Před tisíci léty tiché městečko…
Po úspěchu výpravy do Paříže v předchozím roce jsme se s kolegy a…
Závěrečná část zářijového toskánského zájezdu byla svým způsobem…
Toskánsko 11. – 17. září 2010 Tuto dovolenou jsme pojali jako průzkum…