Cestopis Island

Island je nádherná země. To ví každý, ale jen málokdo se odhodlá vyrazit do chladného počasí a vyjít tak ze své komfortní zóny. Na jednu stranu je to škoda, protože se Island každému za jeho nepohodlí odmění nádhernými výhledy a zážitky. Na druhou stranu je to dobře, protože s přílivem turistů se každé nádherné místo postupně stává strašlivou pastí pro milovníky klidu a přírody.

IslandRacek IslandVodopád IslandVulkán Island

S tímto jsme se rozhodli, že Island musíme zdolat. Nakonec nás bylo pět, což zní jako dobrá společnost, ale praktické to příliš není. Největší problém bylo sehnat auto pro pět lidí se stany a zásobami na 2 týdny. V půjčovně Budget jsme objednali auto 4x4 pro 7 lidí. Říkali jsme si, že aspoň bude dost místa na bagáž a nebudeme se muset mačkat ve třech na zadní dvousedačce. 2 auta díky Islandským cenám nepřicházeli v úvahu. Bylo rozhodnuto.

auto islandVodopád IslandGejzír IslandVodopád Island

Bohužel půjčovna to tak jasně jako my neviděla. Naše objednané auto neměli. Nabídli nám tedy jiné – jen pro 5 lidí. Co jsme měli dělat… auto jsme potřebovali a měli zaplaceno. Nasedli jsme a naložili. Na poslední chvíli jsme zjistili, že autu nefungují stěrače. To je na Islandu celkem problém. Půjčovně bylo očividně úplně jedno, jaké nám dá auto, tak nám obratem nabídli jiné. Znovu jsme vyložili a naložili. Tady už fungovalo všechno. Jen jsme teda v 5ti lidech v autě pro „5“ pořádně narvaný. Už jsou asi 3 ráno a my nemáme sílu na to něco řešit. Zajíždíme k prvnímu jezírku za Keflavíkem a chceme rozdělat stan. Bohužel zjišťujeme, že už před námi měl někdo stejný nápad, takže se pouštíme dál do vnitrozemí. Bohužel ale nenacházíme dlouho žádné závětrné místo a tak jsme se rozhodli se vrátit zpátky k jezeru a k potenciálním sousedům. Nejdřív jsme se jich zeptali, jestli u nich můžeme spát a když jsme zjistili, že jsou taky Češi, museli jsme se sami sobě zasmát. Konečně spánek…

Ledovcové jezero IslandLedovec IslandDuhové a href=Papuchálek Island

Druhý den jsme vyrazili, abychom konečně viděli něco z toho věhlasného Islandu. Během dalších 14 dni jsme objeli celý ostrov. Viděli jsme velryby, tuleně, papuchalky, sopky, ledovce i všechna ta lávová pole. Byl to neuvěřitelný zážitek. Celý cestopis z Islandu si můžete přečíst na www.Cestopisnik.cz