Český Lesem

Sobota, červen 2014.

Konečně došlo k realizaci poslední etapy naší letité expedice Šumava-Český Les podél hranic. Poslední z předcházejících skončila v Bělé n.Radbuzou, viz 2 díly cestopisu 2010. Z prvních etap jsem cestopisy nepsal, protože jsem ještě na Turistice nebyl a z některých jsem ani neměl fotky. Pak byla pauza z časových a zdravotních důvodů kamarádů. Váhu batohu se mi po minulé cestě podařilo snížit ze 20 na 16kg a tak optimisticky vyrážíme. Cestou jsme si delší čekání na přestup v Plzni zkrátili osvěžovací návštěvou Mekky našeho pivovarnictví – Prazdroje. Samotné cestování ze středu Moravy na západní konec naší země by byl vhodný námět na samostatný cestopis. Různá zpoždění, dvakrát náhradní Doprava, tuším, že to bylo celkem 6 přestupů. Praktický start začíná tam, kde jsme v r.2010 skončili. Z Bělé n.Radbuzou ještě kousek autobusem až ke státní hranici do Železné. Dál už po svých červenou TZ podél st. hranice na sever. Krásný ráz Šumavské KRAJINY nás provází i zde. Brzy se kocháme ryzí přírodou u Nivního potoka. V lese Tokaniště hledáme něco na spaní. Prohlížíme si jakousi zastřešenou dřevěnou podlážku neurčitého významu, když u nás zastaví na lesní cestě automobil. Muž nás od spaní na tomto místě zrazuje s tím, že večer tu začne střelba do srnců místními a snad i zahraničními lovci vyčkávajícími v posedech. Směřuje nás na opačnou stranu, což se nám nehodí. Obejdeme tedy celý čtverec lesního úseku a uvelebujeme se v severním lese U Pomníku. Bohužel nás odtud záhy po jídle vyžene mračno muchniček. Kvapem opouštíme nebezpečné místo a hledáme něco v civilizovanějším areálu celnice Rozvadov. Ještě než tam dorazíme, potkáváme znovu onoho myslivce v autě. Zastavuje s otázkou, zda bloudíme. Po vysvětlení, že prcháme před krvežíznivým hmyzem odjíždí. V množství českoněmeckých eurových luxusnějších lokálů nacházíme obyčejné bistro pro kamioňáky bez obtížného hmyzu a dáváme si jedno po večeři. Jenže tady se spát nedá. Vracíme se zpět do divočiny. Cestou nám zaměstnanec údržby silnic radí využít garáž v nedalekém opuštěném objektu původní pohraniční roty Smrčina. Mezitím potřetí potkáváme stejné auto s myslivcem v autě. Kroutí hlavou a diví se, co že tam pořád bloudíme a neřídíme se jeho radami. Opuštěný objekt posléze nalezen a místo garáže bereme za vděk přízemní kanceláří se značným nepořádkem a vrstvou prachu. Po menší úpravě uléháme do spacáků na karimatky a rekapitulujeme dnešních 14km. Ve tmě noci mně budí kamarádův hovor s mladíkem, svítícím si zapálenými novinami. Mladík si prý přišel pro „nějaké věci“. Těžko říci, co ve vyrabovaných místnostech ještě chtěl odnést. Zbytek noci probíhá v pohodě, hlavně bez obtížného hmyzu.

Poslední aktualizace: 30.6.2014
Český Lesem na mapě
Autor: Traper

Příspěvky z okolí Český Lesem

Diana
Klasicistní lovecký zámek Diana se nachází na Tachovsku v Plzeňském kraji…
Rezervace o rozloze 6,52ha (vyhlášená v roce 1984) v nadmořské výšce…
Ahoj, chci se s Vámi podělit o krásnou a krátkou trasu zcela vhodnou pro…
Informační centrum Vám poskytne informace o společenských, kulturních a sportovních akcích v České…
Při cestě z rozhledny Havran jsme si naplánovali zajet se podívat na další nám dosud neznámou rozhlednu v obci Milíře. Obec je součá…
Rozhledna Milíře stojí cca 5 km západně od Rozvadova, v CHKO Český les. Radiokomunikační věž z roku 2001 s vyhlídkovou plošinou ve …
Nedaleko známe obce Přimda na Tachovsku (silnice č. 198 směr z Má…
Sobota 24. 10. 2020 Spali jsme v bývalé obci Václav. V noci bylo zataženo,…
V hlubokých příhraničních lesích u obchodní cesty z Prahy do Norimberka…
Tento památný strom roste v Mílově, bývalé vesničce u Přimdy. Lípa stojí pod silnicí č. 605 u cesty, po které vede trasa naučné stezky Přimda. Za…
Neděle 25. 10. 2020 V noci na dnešek se změnil letní čas na zimní. Ráno pro…
Zřicenina jednoho z nejstarších hradů u nás - Přimda
Dominanta česko- německého pohraničí s krásným výhledem na Tachovsko a…
Přimda
Zřícenina hradu Přimda stojí na jižním konci skalnatého hřebene nad stejnojmennou obcí na Tachovsku v Plzeňském kraji. Přimda se…
Milujeme rozhledny. Když už jsme se rozhodli si trochu užít Chodsko, chtěli jsme se zajet podívat i na rozhlednu do Německa, která je jen kousek od hranic – na kopci Ebene.…
Bělá nad Radbuzou, město v Českém Lese, je výchozím místem mnohých…
Několik dnů se touláme po Chodsku, někdy pěšky, někdy autem. Teď chceme na…
Nedaleko přechodu Železná Ruda leží Bodenmais, který…
Neděle. Ráno oprašujeme karimatky a balíme. Po překročení dálnice z…
Bělá nad Radbuzou leží na soutoku řeky Radbuzy a Bezděkovského potoka v jihozápadních Čechách nedaleko hranic s…
Spát se šlo pozdě, na pokoji se rozprávělo tak do půlnoci. Ale z postele…