Český Brod - PkP

Český Brod

Město Český Brod leží v kolínském okrese, v centru Českobrodské tabule, ve výšce 219 m n.m. Protéká jím Šembera, zatím jen říčka, vlévající se coby řeka do Labe naproti obci Kostomlátky. Právě k ochraně brodu přes Šemberu zde vznikla v pol.12.stol. tvrz, kolem níž pak vyrostla osada, pozdější město.

Silnice č.12 vede okolo Českého Brodu po přeložce, a tak mu přináší spíše výhodu. Co se týče veřejné dopravy, nejezdí sem z Prahy jiné spoje než vlaky hlavní trati Praha - Kolín. U nádraží sice začínají i nějaké autobusové linky, na něž by se zde dalo přestoupit, ale to jsem zatím nezkoušel.

Co se týče turistických značených tras, došlo v oblasti jižně - jihozápadně od Českého Brodu, kam vedou (vedly) obě zdejší značky, v nedávné době k nepochopitelnému velkému přeznačení zelené značky, po němž se tato z města ztratila a vede sem jenom červená; zelená je však v tomto úseku velmi dobře rekapitulovatelná, vedši z Tismic přímo po silnici. Červená je vhodná k projití, protože obchází nejzajímavější místa Brodu, jen náměstím jde pouze po okraji. Právě na náměstí je asi nejzajímavější památka tohoto města - bílý kostel sv. Gottharda (viditelný i z vlaku, pokud o něm víte) a u něj stojící zvonice.

Jinak stojí za vidění celé náměstí i brána, kterou na něj přichází právě červená, a jinak z cesty červené značky hlavně evangelický kostel, původně katolický zasvěcený Nejsvětější Trojici, a kostel přebudovaný na sýpku (u mostu přes Šemberu).

Text je přejatý z Průvodce k průvodci I - http://ondra-pdvyv.wz.cz/PkP/PkP1.pdf.
anotaci naleznete zde - https://www.turistika.cz/cestopisy/show/pruvodce-k-pruvodci-i-okoli-prahy.html.
Oficiální stránky města Českého Brodu: http://www.cesbrod.cz/

Poslední aktualizace: 18.10.2009
Český Brod - PkP na mapě
Autor: okalis

Příspěvky z okolí Český Brod - PkP

Český Brod-opevnění a předbraní Kouřímské brány
Dřevěná kolová hradba Českého Brodu, původně Biskupského Brodu, byla za…
Na náměstí Arnošta z Pardubic v Českém Brodu se nachází barokního sousoší…
Při budování města Českého Brodu, bylo od začátku zároveň s budovami na…
Český Brod leží ve středočeském kraji, východně od Prahy. Městem prochází…
Z Plzně většinou vyrážíme na západ, jih a sever, ale východ, resp.…
Cestovatel a fotograf Jiří…
Pomník Prokopa Holého stojí v severozápadní části Husova náměstí. Podle návrhu aka…
Budova nové radnice v Českém Brodě byla původně postavena v letech 1897-98…
Trasa je čtvrtou částí a první částí druhého dne našeho cyklovýletu po…
v sobotu 22. 7. 2016 jsme zavítali do obce Štolmíř, aby…