Česká Lípa město

Přicházíme po červené od Písečné do České Lípy. Do odjezdu vlaku máme ještě dost času takže nejdeme přímo k nádraží ale za kruhovým objezdem na Moskevské ulici pokračujeme přímo až na náměstí T.G.Masaryka.

Tady jsme někteří poprvé takže prohlížíme upravené náměstí, fotíme a posléze kolega Karel znalý místních poměrů doporučuje zastavení v restauraci Nebe v ulici Prokopa Holého. Návrh přijat jednomyslně jak se dalo předpokládat.

V sympatické příjemné restauraci dáváme obligátní pivo a kafe a pak pokračujeme Berkovou ulicí k fotogenickému Červenému domu, bývalému loveckému zámečku který údajně kdysi sloužil i jako hostinec. Dnes slouží účelům muzejním.

Přímo naproti Červenému domu vcházíme branou do bývalého vodního hradu Lipý. Už před vchodem za hradby nemůžeme přeslechnout obrovský rámus a dunění, vyluzované Pravdě podobně jakýmsi hudebním tělesem. Kdyby zbytky hradeb a Trosky paláce nebyly obrostlé travou a křovinami, byl bych ochoten věřit že to mají na svědomí přítomní muzikanti.

Výkonná zvuková aparatura dělá mnohem větší dojem než výkon muzikantů.

Rockový koncert sleduje asi třicet diváků. Zbytečně dlouho se nezdržujeme, projdeme nádvoří a fotíme a druhou branou vycházíme k náměstí dr. Eduarda Beneše přes most přes Ploučnici a kolem kostela sv.Máří Magdaleny.

Dál Hrnčířskou a Bulharskou ulicí kolem parčíku k nádraží, kde se odevzdáváme do rukou Českých drah v naději že nás dovezou ve zdraví a včas do našich domovů. To ve zdraví jakž takž vyšlo, i když v našem věku je to už údaj poněkud pofiderní. To druhé – včas – tedy neklaplo, jak už to u této firmy je skoro pravidlem. To nám nicméně nezkalilo dobrý pocit z výletu a jistě nás neodradilo od dalších.

Takže zdrávi došli, zase někdy. Seventy

Poslední aktualizace: 6.10.2013
Česká Lípa město na mapě
Autor: Seventy

Příspěvky z okolí Česká Lípa město

Vánoční Česká Lípa
Zkuste odložit na chvíli pracovní starosti, obavy, každodenní spě…
Pátek 31. 7. 2020 Večer i v noci bylo teplo, až k ránu se trochu ochladilo…
Aquapark v České Lípě nabízí množství atrakcí - tobogan, skluzavky, masážní lůžka, masážní bazén, whirpool, dětský bazén, dětské…
Také v letošním roce si můžete půjčit koloběžku a poznat město Česká Lípa i jeho okolí jinak. Koloběžka navíc rýsu…
Českolipský hrad Lipý i Centrum textilního tisku se od 5. května …
Z České Lípy směr Děčín.Mezi Starým Šachovem a Františkovem  odbočit směr Verneřice.Asi tak v půli Valkeřic budou po pravé straně dvě stejné světlé bytovky,zajeďte za ně,Vede t…
Jedno staré a prý osvědčené přísloví praví , - všude dobře, doma nejlépe-.…
Již v sobotu 01. 05. od 10:00 h mohou místní i návštěvníci každý víkend využít novou půjčovnu koloběžek na parkovišti u Panské skály v Kam…
Každé město se pyšní svou historií i svým duchovním zázemím, neboť to, jakým způsobem se město stará o své památky je jeho prvořadou…
Nachází se na jižním okraji města a je umístěno v těsné blízkosti…
Tato trasa je sice trochu náročnější co se týká délky i terénu, ale o to…
Tento jez na řece Ploučnici ve městě Česká Lípa byl postaven v roce 1910…
Kostel svaté Máří Magdaleny se nachází v České Lípě na Smetanově nábřeží na břehu řeky Ploučnice. Byl vystavěn v polovině 13. stolet…
Okolí České Lípy je bezesporu plné lákavých a zajímavých míst. Každá část…
Pojďme se vydat na cestu podhůřím Lužických hor, krajinou malebných…
Vodní hrad Lipý
Soutěž 2 body
Vodní hrad Lipý, respektive jeho zřícenina, se nachází v centru České…
Červený dům je dům ve stylu italské renesance, který si v roce 15…
Vánoční trhy s nabídkou rukodělných dárků, svařené víno, koledy, vánoční koncerty, všechny tyto drobnosti zpestřují předvánoční čas a lidé j…
Městské slavnosti se v České Lípě pořádají s přestávkami od roku 1973. Od…
Před branou a mostem do vodního hradu Lipý, poblíž Červeného domu roste skupina čtyř jilmů. U jednotlivých stromů se věk odhaduje na…