Cambridge - duben 13

V úterý 30. dubna v 9:58h vlakem z London Liverpool station. V Anglii je běžné, že z jednoho nástupiště odjedou během 10 minut dva vlaky. Deset minut do odjezdu. V klidu jsem si sedl do vlaku na 2. nástupišti. Rozdělal jsem si bagetu a k tomu kafe. Vlak odjíždí. Nepřišlo mi divné, že každou stanici hlásí " train for London Stansted airport". Až hlášení " London Stansted airport terminated station" mě vyvedlo z klidu. Místo v Cambridge jsem na letišti Stansted. Jel jsem špatným vlakem. Naštěstí i odtud jezdí vlak do Cambridge. Další za 40 minut. Dokonce mi průvodčí uznal i můj původní lístek. Hodina zpoždění oproti původnímu plánu. Je 12h. V Cambridge je to z nádraží do centra půl hodiny pěšky. Po Station road vpravo na Hills road a následně Regent street až do centra. Tady se mi až na poněkolikáté podařilo najít turistické informace. Doporučili mi prohlídku universitní čtvrti a centra města, které pochází ze 17. století. Koupil jsem si mapku za 50 pencí. Nejdřív Kings College. Nejdražší a nejprestižnější universita ve městě. Dovnitř mohou jen studenti. Jako všude. Na první pohled zaujme velké množství zaparkovaných kol a plno cyklistů v ulicích. Tady každý student má svoje kolo. Pokračuji dál, jdu okolo: Catharine´s College, Corpus Christi College, Queens College, Clare College. Přes park za Kings College. Kromě zeleně je tu i vodní kanál s můstky, po kterém jezdí lodičky. Míjím St. John´s College, Westminster College a to už se dostávám zpátky do centra. Je čas jít na vlak. V 15:04h odjezd do Londýna.

Poslední aktualizace: 25.6.2013
Cambridge - duben 13 na mapě
Autor: individual

Příspěvky z okolí Cambridge - duben 13

Cambridge - Fitzwilliam Museum
Muzeum, které vzniklo darováním soukromých sbírek je nyní jedno z…
Corpus Clocks jsou unikátní hodiny, které v Camridge na rohu ulice Trumpi…
Naše anglické putování do časů, kdy Evropě vládl „temný“ středověk, už …
O kostelu Great St Mary`s jsem již psal v článku „Cambridge – Great St…
Kostel Great St Mary`s najdete v centru Cambridge mezi ulicí King`s Parade…
Francie, Anglie, Skotsko – 2008   V pátek 27. 6. 2008 jsme vyrazili na dovolenou, jejímž hlavním cílem bylo Skotsko. Od domu jsme odjí…
Universita v Cambridge byla založena nespokojenými studenty z Oxfordu na konci 13. století. Nejstarší budovou, která dodnes slouží…
Když se řekne Most vzdechů, každému se vybaví ten v Benátkách (italsky Po…
Zvu vás do Cambridge. Název snad zná každý, ale kde doopravdy město je a…
Nejznámnější součástí King´College v Cambridgi je její kaple. Universita…