Alpy 2010 – rodinná konference (část 5.)

Poslední den pobytu v Alpách, v Serfausu, který je součástí střediska Serfaus – Fiss – Ladis. Z pochopitelných důvodů a po předchozím výstupu na třitisícovku, to byl den odpočinkový. Naše představa byla, že budeme pouze relaxovat a vozit se lanovkama sem a tam (jsou zde pro ubytované zdarma). Zvolili jsme středisko Fiss a atrakce pro děti v nadmořské nvýšsce přes 2000 m.n.m. První polovina dne vyšla přesně podle plánu. Holčičky se vozily na bobové dráze a dospělí pouze vnímali všemi smysly krásu Alp. Ale nečinnost ubíjí, takže bylo rozhodnuto navštívit poslední ze tří spojených středisek – Ladis. Jde o obec se zříceninou a historickým jádrem. Je starší, než Serfaus a Fiss a je položeno relativně níže. Jedna z našich slečen však při poslední jízdě na bobové dráze ztratila kšiltovku. Bylo jasné, že vybraný člen skupiny (já) se pěkně po sjezdovce projde dolů a čepku najde. Bolavé nohy byly dány do pohybu a zcela neplánovaně jsem abslovovala Hexeweg (stezku čarodějnic) a běh dolů po červené sjezdovce. Kšiltovku jsem zdárně s nasazením vlastního života vytáhla z bobové dráhy a připojila se ke zbylým členům naší dnešní výpravy, kteří již čekali u dolní stanice lanovky. Spojovací lanovkou mezi Fiss a Ladis jsme přejeli a již za mírného poprchávání jsme se vydali prozkoumat Ladis. Za necelou hodinku a půl nám jel zpět shuttelbus. Protože nás čekala ještě jedna velmi příjemná záležitost – návštěva švýcarska a města Samnaun, jeli jsem zpět do penzionu. Švýcarské město Samnaun, které leží na pašerácké stezce, bylo určeno jako zona TAX FREE. Aby se zboží nepašovalo, ale prodávalo, najdete zde značkové oblečení, kosmetiku a sýry značně levnější jak u nás (musí se vybírat). Čtenářky bude jistě zajímat, že značkové krémy a parfemy jsou o 50% levnější, jak u nás. A čtenáře by mohlo zaujmout,že benzín zde stojí 0,95 EUR. (cca 23 Kč za litr Naturalu!!!!). Byla to přjemná tečka za naší rodinnou konferencí v Alpách, kde se sešly tři generace z různých koutů naší republiky.

Poslední aktualizace: 22.7.2010
Alpy 2010 – rodinná konference (část 5.) na mapě

Příspěvky z okolí Alpy 2010 – rodinná konference (část 5.)

Alpy 2010 - část 4.- výstup na třitisícovku  a zranění
Alpy 2010 - část 4.- výstup na třitisícovku a zranění
Vrcholným dnem našeho pobytu byl plánovaný výstup na Fugler - 3006 m.n.m.…
                          Lehnerský vodopád  Lehn 19, 6444 Oberried Längenfeld (člení se na území šesti obcí, které mají své další místní části) obec…
Před pár lety se mě moje vlastní sestřička ptala, kdeže je v Alpách hezky.…
                    Hochoetz, lyžařské středisko v létě24.8.20192…
          Koupaliště v Oetz (Freibad Erlebnisbad Oetz)…
                       Aqua Dome - Tirol Therme …
 Jsou něco docela mimořádného. 5 tyrolských…
Sattelklause se nachází cca 80 km jihozápadně od Insbrucku ve výšce…
Obec Ladis je součástí oblasti známé pod názvem Serfaus -Fiss-Ladis v…
Ať už patříte mezi nadšené lyžaře nebo obdivovatele horských krás, pok…
                                   Gaiskogel 2 820 mGaißkogel22.8…
Skvělé lyžařské středisko,které sestává z propojením 3 městeček,které jsou…
                           Kaple a katolický kostel v SerfausLour…
              Dorfbahn Serfaus - nejkratší metro na světěobec Ser…
 Lanovky v Söldenu zvýšují kvalitu infrastruktury…
                               Freizeit Arena - SöldenF…
                   Giggijochbahn - nejvýkonnější lanovka na světě…
Lanovkou Gaislachkoglbahn I + II až nad oblaka                   …
Skvělé lyžování na dvou ledovcích Retenbach a Tiefenbach které jsou…
Štubajské Alpy jsou pro nás poměrně odlehlá oblast, která však uchvátí…