Alpy 2010 - část 4.- výstup na třitisícovku a zranění

Vrcholným dnem našeho pobytu byl plánovaný výstup na Fugler - 3006 m.n.m. Vycházeli jsem ráno ze městečka Serfaus, které leží nedaleko Innsbrucku v okrese Landeck. Vzhledem k netrénovanosti naší skupiny jsme použili maximum místních doprvních prostředků, abychom se "vytáhli", co nejvýše. Metro, které je ve středisku a je nejkratší na světě nám ušetřilo prvních pár kroků. Následovaly lanovky a pak již jen naše nohy. Kole horského plesa po kamenech a sněhu jsme vystoupali na vrchol. Nezbytná vrcholová fotka, tentokrát s reklamou na www.turistika.cz a pak urychlený sestup zpět do údolí, protože poslední lanovka odjíždí v 17 hodin a bez ní by se naše tura prodloužila o další 3 hodiny. Co čert ale nechtěl, při sestupu se zranil jeden člen naší výpravy.Kkameny byly kluzké, cesta strmá a člověk už letěl po svahu dolů. V první nepřehledné chvíli jsme nevěděli, co se vlastně stalo a odkud se bere nožství krve, které z postiženého odtéká. Naštěstí nebyla zasažena hlava, ale pouze předloktí, které bylo o Ostrý šutr protrženo. Bylo jasné, že zranění si žádá odborné ošetření. Byť koncentrace lékařů v daný okamžik na metr čtvreční byla poměrně slušná, bylo třeba sestoupit ještě rychleji k lanovce. Šátek posloužil jako škrdidlo a protože mládí je silné, junior dokázal i přes prosakující krev nebo naopak modrající ruku k lanovce dojít. Bylo to štěstí, protože nejhorší laický záchranář je lékař. ještěže jsme s sebou měli vystudovaného učitele tělocviku, který dokázal zachovat chladnou hlavu. Ač jsme si mysleli, že lanovka je naše záchrana, nebylo tomu tak, protože vlekař, když uviděl tryskající krev, tak se odporoučel a ponechal zraněného s doprovodem a příruční lékarničkou o samotě. Až podvečerní cesta do nemocnice v Landecku udělala tečku za jinak povedeným dnem. Bylo z toho šest stehů a nezapomenutelný zážitek.

Poslední aktualizace: 21.7.2010
Alpy 2010 - část 4.- výstup na třitisícovku a zranění na mapě

Příspěvky z okolí Alpy 2010 - část 4.- výstup na třitisícovku a zranění

Alpy 2010 – rodinná konference (část 5.)
 Poslední den pobytu v Alpách, v Serfausu, který je součástí střediska…
                    Hochoetz, lyžařské středisko v létě24.8.20192…
          Koupaliště v Oetz (Freibad Erlebnisbad Oetz)…
Před pár lety se mě moje vlastní sestřička ptala, kdeže je v Alpách hezky.…
                          Lehnerský vodopád  Lehn 19, 6444 Oberried Längenfeld (člení se na území šesti obcí, které mají své další místní části) obec…
 Jsou něco docela mimořádného. 5 tyrolských…
                       Aqua Dome - Tirol Therme …
Sattelklause se nachází cca 80 km jihozápadně od Insbrucku ve výšce…
Obec Ladis je součástí oblasti známé pod názvem Serfaus -Fiss-Ladis v…
Skvělé lyžařské středisko,které sestává z propojením 3 městeček,které jsou…
                                   Gaiskogel 2 820 mGaißkogel22.8…
                                 Landecker Tunnel19.8.2019Landeck…
Den první rodinné konference v Alpách  v Serfuasu začal vyzvednutím Sommer…
                           Kaple a katolický kostel v SerfausLour…
              Dorfbahn Serfaus - nejkratší metro na světěobec Ser…
Ať už patříte mezi nadšené lyžaře nebo obdivovatele horských krás, pok…
 Lanovky v Söldenu zvýšují kvalitu infrastruktury…
Lanovkou Gaislachkoglbahn I + II až nad oblaka                   …
Štubajské Alpy jsou pro nás poměrně odlehlá oblast, která však uchvátí…
Po letošním neklidném létě se jistě mnozí z nás těší na…