Alpspitze 2628 m n. m.

Doprava z Pardubic: vlak do Prahy

Doprava z Prahy: auto

Praha Zličín, parkoviště Ikea - zde máme domluvený sraz s kamarády, odkud společně odjíždíme do Německa

Praha -> Plzeň -> Rozvadov -> Regensburg -> Mnichov -> Garmisch – Partenkirchen -> Hammersbach

Parkování a ubytování

modro :)
modro :)  •  Foto: Alpinka

Po příjezdu kolem 23:00 hodiny do Hammersbachu parkujeme na místním parkovišti za 3 EUR na den. (Pozor automat na parkovišti bere pouze mince). Zde je možno využít toalety toi toi, ale stanování zde není možné. K vykonaní hygieny bohatě postačí nedaleký rybníček se stále protékajícím alpským potůčkem. Trochu se posilníme a vydáme se obeznámit s vesničkou a při té příležitosti taktéž okouknout, kde bude možné natáhnout cestou znavená těla. V centru obce (cca 200 metrů od parkoviště) u rozcestníků se k přespání nabízí prostorná autobusová zastávka s pohodlnou dřevěnou lavicí. Zde strávíme dvě noci. Náročnější turisté mohou využít místní kemp nebo ubytování v místních hotelech.

Použitá mapa

Kompass 790 - Garmisch – Partenkirchen Mittenwald

Průvodce

Ivo Petr - Rakouské a Bavorské Alpy

Ráno:

Vstávání příjemné, snídaně vydatná, připravená na parkovišti. Kávička, ovesná kaše, bábovka.

Výstup na Alpspitzi:

V Hammersbachu za mostkem přes potok se dáváme Doprava. Pokračujeme rovně, směr dolina Höllental a potok máme po pravé straně. Cca po 200 m se dáváme doleva směr Kruzeck über Waldek. Cesta stoupá pozvolna , míjíme studánku a křížek a přicházíme až k lesní chatě Waldek ve výšce 1238 m. Zde se pěšina spojuje s lesné silnicí a a my procházíme pod lanovou dráhou Alpspitzbahn, která vede na Osterfelderkopf 2033 m, my odbočujeme Doprava. Poté následuje asi půl kilometru mírné klesání a cesta se stáčí vlevo. Nyní stoupáme stále do kopce a dojdeme k chatě Kreuzek Haus 1652 m. Bohužel se počasí natolik zhoršilo, že jsme se s kamarádkou rozhodly posedět v chatě Hochalm 1704 m. Na zahřátí si dávám výbornou bramboračku za 2 eura. Po poradě s místními horali jsme uznaly, že pokračovat ve výstupu na Aplspitzi by nebylo úplně nejrozumnější. Měli o nás evidentní strach a také nás informovali o aktualním počasí a výskytu bouřek, což je pro ferratový výstup velmi nebezpečné.

Po vydatném slejváku a načerpání energie jsme pokračovaly v alternativním plánu. Jeden z místních horalů nám poradil cestu k úžasné soutěsce Höllenklamm, která patří mezi nejkrásnější oblasti Wettersteinu. Pokračovaly jsme tedy k turistické chatě Höllentalangerhütte 1381 m a odtud se vydaly k soutěsce. Zde vás čekají nezapomenutelné zážitky z mnoha kaskád, tůní a chrlících vodopádů nekonečného množství nádherně namodralé čiré alpské vody spolu s vodou omletých a vybělených balvanů. K tomu všemu se počasí umoudřilo a sluníčko nás doprovázelo po zbytek cesty až do Hammersbachu. Vracíme se na parkoviště, navařit teplého jídla, dosušit se a povinně relaxovat. Druhý den nás čeká druhý pokus na Alpspitzi : )