planika

Příspěvky uživatele planika

Počet příspěvků: 30

Škofja Loka - město plné příběhů
Škofja Loka je malebné středověké městečko, které obtéká řeka Sora (podobá se Českému Krumlovu). Nachází se asi 25 km severozápadně od Lublaně. Ve městě a jeho okolí je spousta památek…
Vyjíždíme autem na jih z městečka Logatec, které se nachází u dálnice mezi Lublaní a Postojnou. Přírodním divem světa je mizející jezero Cerknica, v zimě největší ve Slovinsku, zaplavující údolí, v létě jen malé jezírko. V lesích za jezerem se ukrývá romantický bílý hrad Snežnik, nedávno rekonstruovaný. Bydleli jsme v apartmánu rodiny Sutter v Logatci. Ráno jsme měli vždy…
Vypravili jsme se autem do Moravského krasu, tentokrát do Jeskyně Balcarka, do Jedovnic a na zámek Rájec nad Svitavou. Jeskyně Balcarka byla nedávno znovuotevřena po náročné rekonstrukci. Jeskynní bludiště pod Bal…
Borůvkové království se nachází mezi Českými Budějovicemi, Třeboní a Novohradskými horami. Městečko, které navštívíme, se jmenuje Borovany. Přijet sem můžeme autem, nebo z blízkého okolí na kole. Borovany se nacházejí v krajině rybníků, božích muka a kapliček na polích, u klikatící se říčky Stropnice. Vedou tudy pěší i cyklistické stezky. Historie Borovan začíná v roce 1455,…
Vyjdeme pěšky od Bohiňského jezera v Julských Alpách soutěskou říčky Mostnice na planinu Voje a k vodopádu. Korita Mostnice      Mostnica je horský potok, který pramení ve skalách nad údolím Voje a jehož prameny stékají jako tři vodopády po vápencové stěně úbočí Tosca. Pak poklidně protéká ledovcem uhlazenou dolinou Voje, pod chatou Planinska koča na Vojach se začíná jeho nejdivočejší část. Prvních 600 metrů je většinou řeka očí…
Cílem našeho výletu je malebná středověká ves Žumberk, která se nachází asi 30 km jihovýchodně od Českých Budějovic. Přijet můžeme autem nebo na kole. Vesnice na Slunečním návrší (Sonnberg) byla založena ve 13. století. V 15. století zde byla postavena kamenná gotická tvrz, která byla na přelomu 16. a 17. století přestavěna na renesanční zámeček. Od 17. století tady ale žádná…
Do malebného městečka Nové Hrady na hranicích s Rakouskem se dostaneme autem (nebo také na kole). Za prohlídku stojí hrad, který se nachází nedaleko náměstí. Příjemný půlden můžeme strávit procházkou v nedalekém…
Skoro každý rok jedeme nasávat předvánoční atmosféru do hlavního města Rakouska. Můžeme jet autem, vlakem nebo se zájezdovým autobusem. Chceme se projít po nazdobeném městě, koupit nějaké drobné dárky, ochutnat ně…
Cílem výletu je velkoměsto Magdeburk, hlavní město spolkové země Sachsen-Anhalt, které slaví 800. výročí založení dómu. Můžeme jet autem nebo vlakem. Z vlakového nádraží v Magdeburku je to do centra kousek.     …
Jdeme od Markétina mostu po nábřeží podél Dunaje kolem parlamentu, Řetězového mostu k Alžbětině mostu. Chůzi můžeme zkombinovat s jízdou tramvají č. 2, která jezdí po stejné trase. Projít se kolem mohutné řeky, pr…
Od Markétina mostu pěšky po ostrově asi 3,5 km. Markétin ostrov byl pojmenován po princezně Markétě, dceři krále Bély IV., která zde žila od devíti let v klášteře, jenž nechal její otec vybudova…
Projdeme se pěšky kolem řeky Lublanice, můžeme zaparkovat přímo u řeky na Petkovškově nábřeží. Pak se vydáme přes Dračí most k Plečnikově tržnici a na Adamič-Lundrovo nábřeží, kde se nachází hlavní budova turistic…
Vydáme se po naučné stezce od pramene řeky Soči, přes dolinu Trenta do Bovce. Do výchozího bodu u chaty Koča pri Izviru Soče se dostaneme autem nebo v letních měsících linkovým autobusem, který jezdí z Bovce nebo…
Pokud vás napadne, že byste se mohli projít kolem nádherného jezera Bohinj a kochat se jeho nádherou ze všech stran, je to možné. Procházka trvá asi tři hodiny. Pokud je léto a teplé počasí,…
Dnes jsme se vypravili s dětmi z místní školy a školky na oslavy Dne železnice do České Třebové. Měli jsme pro sebe zvláštní vagón i s panem revizorem, který nás po celou dobu doprovázel a zavezl nás i zpátky domů.Pro děti byl připraven speciální vlak - jeden vagón s promítáním pohádek, ve druhém stará výdejna jízdenek, ukázky jízdenek a jejich tiskáren, ve třetím vagónu model…
Okolí Budislavi s pískovcovými skálami láká stále více turistů a cykloturistů. My jsme jeli autem, dá se i autobusem nebo cyklobusem a pak pěšky nebo na kole. Další odpovědi do soutěže vyhlášené sdružením obcí Tou…
Ze slovinského pobřeží, kde jsme byli ubytováni, jsme se vypravili na celodenní výlet autem do jeskyně Postojna a do Lipice. Jeskyně Postojna je nejznámější jeskyní ve Slovinsku. denně ji navštíví tisíce návštěvní…
Cílem naší krátké dovolené byl městys Buchlovice, kam jsme se vypravili autem s naším batoletem v kočárku a psem. V Buchlovicích je  k vidění hodně a malé nožky to zvládnou taky, protože je všude blízko.Buchlovice…
Jedeme do Slatiňan, autem nebo vlakem, zaparkujeme u informačního centra a pak se projdeme pěšky. Obdivovat zámek a rozlehlý park, podívat se na koně, projít se po naučné stezce ke Kočičímu hrádku, který postavili…
Do třetice jsme se vydali za rytíři Toulovcem a Tasem, tentokrát do obce Předhradí a jejího okolí a přidali jsme Zámek Nové Hrady. Jeli jsme autem s malými dětmi. V Předhradí se nachází hrad Rychmurk, který je dom…
Jedeme autem od Vranovské přehrady do Znojma a při zpáteční cestě se zastavíme v Lesné. Jedeme se trochu bát do Znojemského podzemí, jsou zde kostry umučených, bezhlavý rytíř, skřítci a žertující paní průvodkyně.N…
Vypravili jsme se hledat odpovědi na další otázky do soutěže rytířů Toulovce a Tasa. Tentokrát jsme se vypravili autem z Poličky do Proseče, Zderazi a Budislavi. Navštívili jsme informační centrum a muzeum v Prose…
Vlakem ze Svitav nebo Poličky do Květné na "hlavní nádraží". U nádraží můžeme projít krátkou naučnou stezku Lesní škola Květná.Potom se vydáme od nádraží směrem k vojenské posádce, před bránou do kasáren zabočíme …
Historickým vlakem pojedeme z italské Gorizie po trati, která spojila Vídeň a střední Evropu s Jadranem, do julských Alp k jezeru Bled, který je jedním ze symbolů Slovinska. Prohlédneme si železniční trať, jejíž b…
Vypravili jsme se hledat správné odpovědi do soutěže rytířů Toulovce a Tasa vyhlášené Sdružením obcí Toulovcovy maštale, autem a pěšky. Rozhledna Terezka, Muzeum dýmek v Proseči, naučná stezka Planetární stezka. B…
Po dobré přípravě se můžeme vypravit i s dětmi na vysokohorskou túru do Doliny Sedmi Triglavských jezer. Ze Staré Fužiny u Bohiňského jezera můžeme jet autem na parkoviště, které je výchozím bodem do Soutěsky Mos…
Jedeme muzejním vlakem z Jesenic přes Bled a Bohinj, potom ze zastávky Kanal autobusem kolem řeky Soči do nejzápadnějšího koutu Slovinska, do Gorišských Brd. Zde oběd v restauraci a návštěva vinného sklepa. Návra…
Klášter v Kostanjevici (Fons beatae Mariabrunn) se nachází asi čtvrt hodiny chůze jihozápadním směrem po ulici  Ljubljanska cesta. Bývalý cisterciácký klášter založila Judita, česká princezna, dcera českého krále …
Při cestě do/ze Slovinska se můžeme zastavit na hraničním přechodu Ljubelj a podniknout krátkou túru na planinu Preval. Tuto procházku považují sami Slovinci za jednu z nejzajímavějších. Těsně u hraničního přecho…

zpět na profil uživatele planika