Do Doliny Sedmi Triglavských jezer

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Pro zdatnější Putování (více dnů) Do přírody Na hory

Po dobré přípravě se můžeme vypravit i s dětmi na vysokohorskou túru do Doliny Sedmi Triglavských jezer.

Ze Staré Fužiny u Bohiňského jezera můžeme jet autem na parkoviště, které je výchozím bodem do Soutěsky Mostnice (Korita Mostnice). Zde zaplatíme poplatek a můžeme jet dál až na planinu Blato. Pokračujeme ještě kousek na parkoviště nad planinou Blato (1147).

Odtud se vydáme pěšky na planinu Pri jezeru (1453 m). Je to nejnáročnější část celého výletu, silnice stoupá strmě vzhůru, cesta trvá asi hodinu, převýšení je 300 m. Pokud jsme se vypravili na výlet odpoledne, domluvíme si v chatě u jezera nocleh.

Druhý den se vydáme do Doliny Sedmi Triglavských jezer. Od chaty Koča na planini Pri Jezeru vede nenáročná cesta přes planiny Dedno pole se sýrárnou, na planine V Lazu je studánka, následuje planina Viševnik s menší chatou a občerstvením Bregarjevo zavetiště a nejzápadnější Fužinskou planinou je planina Ovčarija, kde se pasou ovce a je odtud nádherný výhled na Dolinu Triglavských jezer.

Mezi Dvojným jezerem a umělým Močivcem se nachází Koča pri Triglavskih jezerih (1685 m), kde ubytují každého, nikoho nenechají na noc venku. (Může se stát, že se budete muset o postel podělit). Od chaty u Triglavských jezer je nádherná procházka doslova boží zahrádkou k jezeru Ledvica.

Třetí den se stejnou cestou vracíme zpátky.

Půjdeme se kochat nádhernou přírodou, vysokohorskými štíty a jezery, obdivovat pestrou květenu a zvířenu, ochutnávat výborná tradiční jídla...

Ubytování a jídlo - Koča na planine Pri jezeru a Koča pri Triglavskih jezerih, u bači můžeme ochutnat žganci a žinčicu.

Úžasná příroda, rána a večery v Alpách, množství květin, výborné jídlo...

Platí se na parkovišti ve Staré Fužině, noclehy a jídlo.

Toto byl výlet s velmi malými dětmi (2 a 3 roky) se slovinskými přáteli, kteří jsou alpinisti, do hor jezdí často, děti jsou vybavené (boty, bundy).

Na tento výlet je třeba se připravit, mít potřebné vybavení do hor (dobré boty, větrovku, pokrývku hlavy, pláštěnku, opalovací krém, vodu, 3-4 trička, mikinu...). Počasí se může v horách rychle změnit, musíme být na to připraveni.

Poslední aktualizace: 7.8.2009
Do Doliny Sedmi Triglavských jezer na mapě
Autor: planika

Příspěvky z okolí Do Doliny Sedmi Triglavských jezer

Koča pri Triglavskih jezerih
Koča pri Triglavskih jezerih leží v nadmořské výšce 1685 m u Dvoj…
Júlské alpy patria k najkrajším a zároveň najteplejším pohorím Európy. Au…
Julské Alpy jsou nejmohutnějším pohořím Jihovýchodních…
Po vydřené akci minulý rok v květnu, kdy jsme sjížděli řeku Steyr v…
Slap Savica  26.8.2013  Když konečně sejdeme lesem z Domu na Komni zbývá ještě povinná návštěva nejznámějšího slovinského vodopádu…
Pro tento dnešní cíl jsme si zvolili jednodušší variantu, protože už jsme měli hodně nachozeno okolo jezera Bohinj, což vřele doporu…
Vodopád Savica  (Slap Savica) - Slovinsko Národní park Triglav se  rozprostírá kousek od hranice s Itálií a pokrývá většinu slovinské části Julských…
Vodopád Savica, vysoký 78 m, patří mezi největší lákadla oblasti kolem jezera Bohinj a je nejznámějším slovinským vodopádem. K…
Bohinjské jezero leží na začátku Triglavského národního parku a t…
V Triglavském národním parku ve Slovinsku v kopcích nad jezerem Bohinj je Savický vodopád. Je dvojitý a jeho výška je 78m. Od jezera se k němu dosta…
Triglav, nejvyšší vrchol Julských Alp. Svou výškou ničím vyjímečný, výstu…
Slovinsko – JulskéAlpy (6): Z údolí Krma na Triglavski dom na Kre…
Příprava Letos jsme se rozhodli navštívit nejvyšší horu Slovinska Triglav (2864m). Záměrně píši „navštívit“, neboť nejsem zastáncem „pokořování“. Na webu je mnoho cestopisů o…
Řeka Soča je určitě nejkrásnější řekou Slovinska. Její zeleno-modré vody…
Raftování na Soči Tato řeka patří mezi nejkrásnější řeky ve Slovinsku (národní park Triglav) v Julských Alpách. Pramení nedaleko…
Horské Městečko Bovec leží v blízkosti řeka Soči. Na náměstí najdete všechno, co k životu potřebujete-banku, směnárnu, supermarket…
Kaňonovité údolí říčky Mostnice nad Bohinjským jezerem , která se ostře a…
Na horu Vogel v Julských Alpách se dá vystoupat pěšky, my jsme vyjeli…
Julské Alpy (1): Seznámení s Julskými Alpami (07/2014) Julské Alpy…
Trasa pro ty, kteří si chtějí zasportovat. Nalehko, pouze s výzbrojí a výstrojí na ferraty vyrážíme od Aljažev dom na rozcestí, které nás navede na…