Krásy Švýcarska

Nechala jsem se zlákat dvoudenním výletem do Švýcarska s návštěvou německé Kostnice.

Po noční přejezdu z ČR do Německa jsem přijeli k Bodamskému jezeru. To je druhé největší alpské jezero. Přes něj jsme se přepravili trajektem do německého města Konstanz (Kostnice).Po zaparkování v centru města jsem se vydali na prohlídku památek. Prošli jsme branou Schneztor na Hussenstrasse, kde se v čísle 64 nachází Husův dům. Zde byl od 3. do 28. listopadu 1414 Hus ubytován, dnes je tu muzeum, zabrazující jeho život. Vstup do něj je zdarma. Odtud pokračujeme k Münsteru, kostelu, kde Hus obhajoval své učení. Boužel díky brzké ranní hodině bylo zavřeno. Od kostela pokračujeme na nábřeží, kde se nachází budova Koncilu. Zde byl Hus souzen. U koncilu se nachází socha Impéria. Cestou na parkoviště jsem ještě navštívili Husův kámen - místo úplálení Husa a Jeronýma Pražského. Poté opouštíme město a překračujeme hranice Švýcarska.

První zastávka je městěčko Schaffhausen. Zde se nachází největší vodopády v Evropě - Rýnské vodopády. Vstup stál 3 CHF pro dospělého. Po projítí turniketem se nám naskytnul krásný pohled. Nachází se tam několik vyhlídkových plošin. Jedna je až těsně u vodopádu. Byla to opravdu nádhera. Po asi třičtvrtě hodině koukání a focení jsme opět sedli do autobusu a vydali se na cestu do hlavního města Bern.

V Bernu jsme zaparkovali kousek od bývalého medvědího příkopu, který je už nefunkční. Medvědi se přestěhovali na břeh řeky, kde mají větší výběh. Odtud jsme se vydali na procházku městem s nejdelším podloubím na světě. Procházeli jsme krásnými uličkami s kašnami. Viděli jsem i nejstarší lékárnu. Prohlédli jsem si Münster. Vevnitř se nesmí fotit, chodí tam hlídač, ale i tak se dá přelstít :) Z parku u kostela je krásný výhled na řeku. Pak jsme ještě prošli k orloji, který se nachází na západní bráně města. Pak už jen procházka kolem parlamentu, vedle kterého se nachází Švýcarská národní banka. Nakonec nás už čekalo jen ubytování na hotelu Premiere Classe za hranicemi Francie.

Bern
Bern  •  Foto: LenaMalicka

Druhý den po snídani jsme opět překročili hranice Švýcarska a zamířili do čokoládovny Cailler. Myslela jsem že to bude en nudná prohlídka výroby, ale byla jsem překvapená. Napřed jsme si prošli několik místností, kde nás zkuvovými efekty a dekoracemi seznámili se vznikem a výrobou čokolády. Poté jsme přešli do samotné výroby, kde jsme mohli ochutnat čokoládový bonbon přímo z výrobního pásu. Na konci náe čekala ochutnávka nejrůznějších druhů čokolád a pak už jen obchod, kde jsme si nakoupili čokolády. Průměrná cena čokolády se pohybovala kolem 3,5 CHF.

Od sladkostí jsme se přesunuli do města Gruyére, kde se nachází sýrárna. Exkurze byla trochu menší a ne tolik zajímavá. Vesměs nástěnné tabule s textem a obrázky. Ke vstupence jsme dostali vzorky sýra.Po nakoupení sýra v prodejně jsme se vydali na cestu do posledního místa našeho výletu, do Luzernu.

Je to krásné město ležící na severozápadním konci Lucernského jezera. Nejhezčí památka celého města byl Kapellbrücke (Kapličkový most). Je to nejstarší dřevěný most na světě. Je volně přístupný, uvnitř jsou obrazy a pár obchůdků se suvenýry. Ve městě jsme ještě měli možnost vidět krásné zdobené domy a několik věží. Nad městem se tyčí hora Pilatus. PO zhruba dvouhodinnové procházce tímto nádherným městem, jsem se vydali na cestu domů kolem Lucemburska. Výlet to byl moc pěkný, krásná příroda i památky, určitě v budoucnu Švýcarsko opět navštívím.

Poslední aktualizace: 22.4.2013
Krásy Švýcarska na mapě

Příspěvky z okolí Krásy Švýcarska

Münster v Bernu
Gotický chrám v Bernu, který z dálky připomíná raketu. Jeho stavba započala roku 1421 a podíl má na tom stavitel Matthäus Ensinger.…
Po probuzení ke mně otevřeným oknem proniká nepříjemný zvuk. Jsou…
Bern je hlavní město Švýcarské konfederace. Město bylo založeno r. 11…
Bernská ulička ze 16. století. Domy zde patřily městským cechům. Dnes jsou…
Vetšinu hlavních měst Evropy cestovatel již zná. Ví, kde hledat nejlepší muzea, nejaktraktivnějši restaurace nebo kam se vydat na…
Švýcarská metropole Bern leží na hranici mezi francouzsky a německy…
Švýcarsko - stát, který je často označován za srdce Evropy. Většinu jeho…
Den třetí Ráno jsme si malilinko přispali, asi nás utahal ten dlouhý…
V okamžiku, kdy jsem se poprvé na začátku devadesátých let dostala k Thunskému jezeru a pohlédla směrem k …
Poznejte Švýcarsko z paluby…